Alternátor ,prebijanie 15,5V

Informace ohledně aktualizace navigace, multimedií a elektroniky

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
frenkyy2
Příspěvky: 74
Registrován: 01 úno 2020, 17:59

Alternátor ,prebijanie 15,5V

Příspěvek od frenkyy2 »

Zdravim,
Prosím vás aké napätie ma vasa Astra pri dobíjaní na volnobeh,pri vypnutí všetkého možného.
Astra 1,4 92kw /2019 bez SS.
Mám od výroby Varta 133900019 GJ.
Auto malo jazdi,skoro vždy sa dostávala batéria na 12,10 .Urobil som jazdu asi pocas 100 km 2 -3 krát štart ok ,na druhý deň štart rano ok krátka jazda,ďalší štart vybitá bateria na displeji znova.Zasa azda asi 15 km,vybral som ju mala necelých 12,4V
Dal som ju nabit znamemu nejakú inteligentnú nabijacku mal,automechanik,asi po 15 minútach vyhodilo nabite.Nabita ale nebola mala 12,4 na druhý deň.Pred nabitim 66% a štartovací prúd mala lepší ako bolo uvedené na baterii.
Keďže ju známy nenabil skúsil som predajňu kde predávajú batérie.Urobil zatazovy test vraj ok.Tak som nechal nabit znova.Na druhý deň prídem nabité,12,75,štartovací prúd ocosi lepší ako uvedene na obale.Vzal som domov, stala 48 hodín .Nameral som 12,62V kúpil som hneď nový merak na druhom meraku starom 11,57V.
Esté pred nabitim som meral v motorovom priestore keď vyhodilo vybitá bateria po nastartovani cez 15 V presné nepametam stary merak mal zle káble a ukazuje aj tak troška menej.
Včera som trošku pobehal ale ukazuje mi napetie keď meram 15,5V,keď zapnem iba svetlá asi po 3 minútach 14,5V.
Aké máte vlastné hodnoty vy na astre,bez SS,niekto mi pisal že dal novu bateriu a tiež ma cez 15V v aute,Pri astre SS aj 15,5V.
Nemôže toto robiť batéria?Mechanik ktorý mi nabíjal batériu mi vravel že sa s tým stretol pri modeli J.Auto stále prebijalo,dali novú batériu a všetko ok.
Rozmýšľam kúpiť novú len prebíjať sa mi ju veľmi nechce,a inú a vyskúšanie nemám.
Rozmýšľam či neblbne regulátor napätia a pod.
Rozmýšľam či tam nemala byť iná batéria,kdesi som čítal že v kufri by mala byť batéria gelova.No auto mám od nova cize podľa toho čo tam je, je to obyčajná kyselinova bat.
Zdá sa mi že niekedy tam také napetie nebolo, keď som ho kúpil mal som voltmeter.Ale mal som viac áut mozem sa mýliť..!!
Čo robiť ísť po probléme?Kúpiť novú bat?Aké napätie máte vy?
Ďakujem za odpovede,a síry za tej veľký text,chcel som len všetko podrobné rozpisat.
Ešte raz vďaka za odpovede.
Reklama
 

standa.
Příspěvky: 54
Registrován: 26 kvě 2020, 08:33

Re: Alternátor ,prebijanie 15,5V

Příspěvek od standa. »

Mít měřáky, mezi kterýma je 1 volt rozdíl, je naprd. To se můžeš stále domnívat, že je to snad dobré.

V manuálu je toto
Charging the vehicle battery

Warning

On vehicles with stop-start system, ensure that the charging potential does not exceed 14.6 volts when using a battery charger. Otherwise the vehicle battery might be damaged.
frenkyy2
Příspěvky: 74
Registrován: 01 úno 2020, 17:59

Re: Alternátor ,prebijanie 15,5V

Příspěvek od frenkyy2 »

standa. píše: 16 úno 2025, 17:46 Mít měřáky, mezi kterýma je 1 volt rozdíl, je naprd. To se můžeš stále domnívat, že je to snad dobré.

V manuálu je toto
Charging the vehicle battery

Warning

On vehicles with stop-start system, ensure that the charging potential does not exceed 14.6 volts when using a battery charger. Otherwise the vehicle battery might be damaged.
Zle som uviedol medzi merakmi je 0,10V max rozdiel,Dnes ráno som naštartoval hodnoty sú v pohode max 15 V ale to len po štarte 2 min.a následne 14,50-13,80 a vecsinou sá to v tejto hodnote hýbalo .Nechapem ten vcerajsok 15,50V,po založení batérie či to nedobijalo schválne viac.Dnes bolo teplejšie +2° vcera mínusové teploty či to nebude aj tým.
No uvidíme zajtra ,kazdopadne po odomknuti auta ráno mi merak hneď po cca 3-5 minútach ukazoval 12,40V asi by bolo aj viac len sá mi nechcelo čakať.V noci bol celkom mráz..
standa.
Příspěvky: 54
Registrován: 26 kvě 2020, 08:33

Re: Alternátor ,prebijanie 15,5V

Příspěvek od standa. »

Ber ty hodnoty pouze orientačně a to když k autu přijdeš až druhý den a změříš na ni napětí před nastartováním (ne po jízdě a ty desetiny budou trochu jiné v mrazech než v plusových teplotách)

12,8V = 100%
12,5V = 75%
12,2V = 50%
12,0V = 25%

Samozřejmě když bude mít baterie kolem 12V a v tu chvíli nastartuješ, tak při tom odběru může klesnout napětí pod 10V a to se začnou resetovat řídící jednotky + cvakat relátka, takže jestli by se to dělo, tak to je pro autobaterii konečná, pokud je pravidelně dobíjená. Tohle se bude dít hlavně v mrazech, když auto stojí např. venku a kapacita díky promrznutí klesá.

To nastartování nasimulovali v té prodejně, o které jsi psal, když provedli ten zátěžový test, takže jestli tvrdili, že je dobrá, tak budiž.
Uživatelský avatar
Miresa
Příspěvky: 17
Registrován: 31 pro 2021, 15:55

Re: Alternátor ,prebijanie 15,5V

Příspěvek od Miresa »

Napadlo tě dotáhnout všechny kabelové svorky. Pokud málo jezdíš, používej udržovací nabíječku, i odstavený auto má nějaký odběr. Podle toho jak to popisuješ, tak z toho děláš zbytečnou vědu.
OPEL Astra J ST OPC line 2,0 CDTI 121kW, automat, Webasto, Infinity - 2012
OPEL Corsa B 3.dv. 1,0 12V 40 kW - 1999

TRIUMPH Street Triple 765 RS, 96 kW, Zard - 2022
frenkyy2
Příspěvky: 74
Registrován: 01 úno 2020, 17:59

Re: Alternátor ,prebijanie 15,5V

Příspěvek od frenkyy2 »

Miresa píše: 17 úno 2025, 17:27 Napadlo tě dotáhnout všechny kabelové svorky. Pokud málo jezdíš, používej udržovací nabíječku, i odstavený auto má nějaký odběr. Podle toho jak to popisuješ, tak z toho děláš zbytečnou vědu.
Všetky informácie ktoré tu čítam ovládam,pytal som sa preco mi auto dobijalo 15,50V.
Robilo to len prvý deň po inštalácii batérie,ako som sa dozvedel,aj známemu po vložení batérie novej,auto nabijalo tiež cez 15V.Teraz už to je ok ,zrejme to je schválne tak nastvene a vyhodnotené autom.Akebo to ešte prikladam teplote bol mraz,čo už čisté teoreticky môže spôsobiť..
Ako som písal auto už nabíja normalne 2 deň nič som nerobil meral som to rovnakými merakmi..
Uvidíme ďalej malo by byť ok,ďakujem za odpovede,každá rada dobrá...
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Autorádia + navigace + elektronika“