Mokka X 1,4, chladící systém

Moderátor: Moderátoři

mikles
Příspěvky: 9
Registrován: 24 říj 2020, 09:12

Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od mikles »

Mám problém u chlazení motoru 1,4 /103/2017.
Ukazatel na palubní desce ukazuje normální provozní teplotu motoru, přitom se voda vaří horním přívodem z motoru do vyrovnávací nádobky. Pára odkapává přepadem z nádobky. Po zatavení je slyšet bublání až do vychladnutí. Diagnostika ukazuje teplotu 105°C.
Vodní hadice od držáku termostatu je teplá, ale chladič studený.
Hadice od termostatu vlevo do chladiče je studená.
Varování, že je něco špatně se při jízdě nedočkáte!
Má někdo podobné zkušenosti.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 613
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Mám sice Astzru J a motor 1.4 Turbo 88kW/120k, ale tyto motory jsou skoro indetické, jen je tam drobná odchylka. Co se týče chladící kapaliny a to je totožné.

To že diagnostika ukazuje 105 st. je to úplně normální teplota, Já mám rozřířený palubní PC a vidím to přímo za jízdy a provozní teplota je 104 - 105 st. (na palubní desce je ukazatel teploty na provozní teplotě 90st.) Otevření termostatu se pomalu ptojeví u teploty okolo 90st. V okamžiku 106 - 107 stupňů se spustí ventilátor na chladiči a po pár sekundách cca 30 - 40s, začte teplota klesat na cca 100 st. a pořád dokola. Tato teplota mě taky zarazila, protože od 90 let jsem byl naučený ze všech Oplu, teplota mezi 85 - 92st.

Proto se chladící kapalina dost přes víčko vyrovnávající nádoby vypařuje a podle informací pokud je to 0,5 lit na 10 000km, není to závada, dolívám cca 3 deci ročně.

No teď půjdu k tvému problému. Asi termostat se neotevře a proto jsou hadice studené k samotnému chladiči a nespustí se ani ventilátor.

Kdy a přesně a pokud vůbec se objeví hláška, to nevím, osobně takový problém jsem doposud neměl. Pouze jsem měnil už mnoho dílů v chladícím okruhu, ale zrovna termostat to nebyl. Vodní pumpa, vyrovnávací nádobku, plastovvou přírubu.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
mikles
Příspěvky: 9
Registrován: 24 říj 2020, 09:12

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od mikles »

Díky za skvělé informace. Dám vyměnit termostat chladící kapaliny a uvidíme. Udivilo mě, že termostat má otevírací teplotu 103°C.
Teď už jsem alespoň klidný, že jsem snad nezničil motor přehřátím.
Výsledek dám vědět.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 613
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od Astra - R@SAG »

No budu velmi rád s výsledkem, jak to dopadlo.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 613
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Tak zde máš fotku, že to tak opravdu je. Stal jsem v koloně a tak jsem udělal foto
Přílohy
IMG_20250428_164043.jpg
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
mikles
Příspěvky: 9
Registrován: 24 říj 2020, 09:12

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od mikles »

To jsem tedy také sám zvědavý, jestli jsem si ten problém nevymyslel. MOKKA má přes 60 tisíc km a mám ji 6 let. Pod kapotu jsem se po jízdě moc nekoukal. Kapalinu jsem nedoléval. Teď jsem před technickou dolil deci a po STK jsem něco cítil a tak jsem zjistil, že se vaří kapalina a je přes horní hladinu. Zase jsem ubral a začal to hlídat. Vařilo se dál a i když spínal ventilátor, chladič byl stále studený. Jak se to chovalo před tím, nebo od kdy jak, nevím. Jestli to má na motoru 105 a termostat otevírá při 103, tak to asi bude dobře.
Zítra vyměníme termostat, není to zase taková investice a budu vidět, jak se to bude chovat.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 613
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Určitě to ale vařit nemá, kontroloval jsem to po příjezdu a zahřátém motoru, hadice jsem měl i teplé co vedou ke chladiči. Nadále by chladící kapalina neměla být na max. za studena. Na max rysce po zahřátí na provozní teplotu. Více jsem vše sepsal zde - https://astra-rasag.cz/?page_id=6773

Já chladničku liji mezi, více obrázek, zelená linka, i něco pod. Jak se zahřeje, je těsně pod max.
Obrázek
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
mikles
Příspěvky: 9
Registrován: 24 říj 2020, 09:12

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od mikles »

Děkuji za podrobný popis. Zatím jsem stejně celý chladící systém nepochopil. Třeba proč na vývodu chladiče je termostat na 103° na přívodu do chladiče termostat 83°. Jak to může cirkulovat? Proč mě teče odplynovací hadičkou do vyrovnávací nádobky chladící kapalina a pak horká pára. Přitom i když je chladič studený, a teplota je prakticky ještě v pohodě.
Když jsem měl hladinu v nádobce na zelené ryzce, tak šla voda po zahřátí přepadem. Mám ji teď těsně nad min, a zvedne se na úroveň MAX.
Diagnostika zřejmě bude pokus/omyl.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 613
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Jen pro upřesnění, nejedná se o motor 1.4 Turbo 103kW na originál od výroby LPG provedení.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
mikles
Příspěvky: 9
Registrován: 24 říj 2020, 09:12

Re: Mokka X 1,4, chladící systém

Příspěvek od mikles »

Podle TP - motor OPEL typ. B14NET, palivo: BA, výkon: 103,0/4 900, objem: 1 364
Odpovědět

Zpět na „Mokka X“