Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
pilot213
Příspěvky: 2
Registrován: 10 črc 2024, 13:33

Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty

Příspěvek od pilot213 »

Hezký den.
setkal se někdo se závadou, kdy venkovní teploměr ukazuje 80°C +-5, přestane fungovat systém START-STOP a palubní počítač hlásí přehřátí.
Po chvilce údaj o teplotě zmizí (jako by čidlo neexistovalo), START-STOP začne fungovat ale rozsvítí se klíček a signalizace tlaku pneumatik. Palubní počítač píše, že nemá signál od čidel tlaku pneumatik. Nechápu jaká je souvislost s čidlem venkovní teploty a čidlem tlaku pneumatik.
Děkuji za jakoukoliv radu.
Reklama
 

standa.
Příspěvky: 43
Registrován: 26 kvě 2020, 08:33

Re: Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty

Příspěvek od standa. »

Budu pouze přemýšlet nahlas. Souvislost to může mít takovou, že uvedené hodnoty vyhodnocuje nějaká jednotka. Ta by mohla kolabovat z důvodu vlastní závady, což se může projevovat i nepravidelně, nebo tyto hodnoty dostává zkreslené díky vadným čidlům, poškozené kabeláži těchto čidel apod.
pilot213
Příspěvky: 2
Registrován: 10 črc 2024, 13:33

Re: Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty

Příspěvek od pilot213 »

Také mě to napadlo, tak jsem prolezl kabeláž a je v pořádku. Je divné, že píše vadu čidel tlaku a přitom se tlak kontroluje porovnáním rychlosti otáčení kol. To je společné s ABS, a tady to chybu nehlásí.
Tak mi to vychází na tu řídící jednotku.
standa.
Příspěvky: 43
Registrován: 26 kvě 2020, 08:33

Re: Čidla tlaku pneumatika venkovní teploty

Příspěvek od standa. »

Aha, takže je tam TPMS pomocí ABS a to neblbne. Co jsem někde zahlídl, tak se dá i tohle TPMS re-kalibrovat, což nejspíš nepomůže, protože se tzv. ztrácí signál, ale za vyzkoušení nic nedáš.
Možná by jsem ještě napíchl aspoň tu jednoduchou bluetooth diagnostiku, načetl přesné chybové kódy a pomocí nich zkusil hledat, jestli někdo už podobnou věc neřešil.
Také by jsem se podíval po té řídící jednotce a prohlídl ji, jestli do ní náhodou nezatekla voda. Klidně může být i v interiéru, ale po kabelech je voda do ní schopna natéct i z venku. Stačí, aby byl někde ucpaný odtok.
Venkovní čidlo teploty by šlo taky najít někde za předním nárazníkem a zkusil by ho přeměřit. Podle teploty by mělo měnit odpor, což můžeš vyzkoušet tím, že ho sevřeš v dlani. Většinou se používají termistory a když je teplota nízká, tak je odpor velký a když je teplota vyšší, tak je odpor menší. Na to stačí i levný multimetr. Tím budeš vědět, jestli je samotné čidlo v pořádku. Jaké by tam měly být hodnoty odporu netuším, to by chtělo dohledat.
Odpovědět

Zpět na „Crossland X“