Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Na kolik vyjde te výměna rozvodů?A je tady někdo šikovný kdo by to zvládl?
- Reklama
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Pravda, oboje od ř
Astra G -1,6 SZR, prostě Barča
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07 zář 2022, 14:11
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Ahoj všem.
Rád bych se zeptal, jestli se povedlo problém s chrastěním vyřešit a popř. jak.
S kolegou jsme vyměnili rozvody (rozvodový řetěz, vodící lišty, hydraulický napínák, řetěz a napínák olejového čerpadla). Dále jsme dali novou spojku (dvouhmota, přítlačák, lamela, ložisko). Motor běží ale někde mezi 1800 - 2200 v něm chrastí. Rachot vychází z oblasti kolem rozvodů. Dělá to když stojí bez rychlosti, při jízdě, i když vyřadím, spojka na chrastění vliv nemá. Volnoběh a otáčky nad 2200 jsou OK. Jestli se někdo s podobným problémem setkal, rád bych požádal o nasměrování. Moc díky všem.
Opel Astra J 1,6 CDTi 100 kW (B16DTH), r.v. 2015, najeto necelých 190 000 km.
Rád bych se zeptal, jestli se povedlo problém s chrastěním vyřešit a popř. jak.
S kolegou jsme vyměnili rozvody (rozvodový řetěz, vodící lišty, hydraulický napínák, řetěz a napínák olejového čerpadla). Dále jsme dali novou spojku (dvouhmota, přítlačák, lamela, ložisko). Motor běží ale někde mezi 1800 - 2200 v něm chrastí. Rachot vychází z oblasti kolem rozvodů. Dělá to když stojí bez rychlosti, při jízdě, i když vyřadím, spojka na chrastění vliv nemá. Volnoběh a otáčky nad 2200 jsou OK. Jestli se někdo s podobným problémem setkal, rád bych požádal o nasměrování. Moc díky všem.
Opel Astra J 1,6 CDTi 100 kW (B16DTH), r.v. 2015, najeto necelých 190 000 km.
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Ahoj! Některé ("velké") rozvodové sady obsahují i vačková kola, která se mění rovněž (doporučuje se to!), stará mohou mít v důsledku již špatně nabíhajícího řetězu trochu (a jednostranně) omleté zuby. Možná s tím ten chrastivý zvuk souvisí... Při otáčkách nad 2200/min. už může být řetěz víc napnutý (vyšší tlak oleje = lepší dopnutí napínákem) a nabíhá jinak, proto se zvuk neprojevuje. Ale nejsem mekánik, jen přemýšlím nahlas.
W124 E320 R6 Coupé 1994
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07 zář 2022, 14:11
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Tak jsme se posunuli o kousek dál. Chrastění nejde od rozvodů ale ze sání od těch malých klapek (zřejmě výřivé klapky). Pokud odpojím jejich el. nastavování, tak nic nezachrastí v celém spektru otáček. Nesetkal se tu někdo s tímto problémem ? Je nějaká možnost, jak to opravit, nebo je nutné vyměnit celé sání ?
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Dobrý deň prosím vás aká bola presná závada toho chrastění ? Mam tu stejnu chybu ďakujem za odpoveď
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Ahoj, Děje se mi +/- totéž. Otáčky kolem dvou tisíc, ale jen při zařazeném kvaltu.
A je jedno, jestli jedu z kopce a motor nic nespaluje, nebo jede pod mírnou zátěží.
Neděje se to když sešlápnu spojku, ale ani když dosáhnu tech otáček s vyřazenou rychlostí.
Musí být zařazený kvalt a plyn buď není sešlápnutý vůbec, nebo jen mírný tah.
Když zvuk slyším a přidám plyn razantněji, zvuk okamžitě zmizí, i když otáčky se ještě ani nestihly změnit.
A taky ten zvuk, nezdá se mi jako chrastění, ale jako kdyby netěsnilo výfukové potrubí.
Jak jdyby někde blízko motoru byla díra ve výfuku. Ale zvuk je kolísavý. Plynule narůstá a pak se poměrně rychle vytratí a znovu a znovu.
Jeden cyklus trvá cca 2 sekundy. Když stoupnu otáčky nad hranici toho zvuku, je cítit mírný nárůst výkonu, v momentě kdy to přestane.
Díra ve výfuku by byla slyšet spíš při vyšším výkonu a né že by naopak ztichla a těžko by bez zásahu nějaké řídící jednotky zvládla být takto pravidelně kolísající.
Taky není cítit žádný smrad, který bych čekal, kdyby mi netěsnil výfuk.
Psina je, že máme ve firmě docela dost těchto aut (Astra K 1,6CDTI 81kW)
a postupně se toto děje u několika z nich a přibývá jich.
Má už někdo poznatek, čím to skutečně je a případně jak a za kolik to opravit?
Auta budou v těchto měsících končit operativníleasing a protože jinak jezdí celkem pěkně, asi o ně bude zájem mezi zaměstnanci, Ale asi by nikdo nechtěl koupit něco, do čeho do roka dá dost peněz za opravy.
A je jedno, jestli jedu z kopce a motor nic nespaluje, nebo jede pod mírnou zátěží.
Neděje se to když sešlápnu spojku, ale ani když dosáhnu tech otáček s vyřazenou rychlostí.
Musí být zařazený kvalt a plyn buď není sešlápnutý vůbec, nebo jen mírný tah.
Když zvuk slyším a přidám plyn razantněji, zvuk okamžitě zmizí, i když otáčky se ještě ani nestihly změnit.
A taky ten zvuk, nezdá se mi jako chrastění, ale jako kdyby netěsnilo výfukové potrubí.
Jak jdyby někde blízko motoru byla díra ve výfuku. Ale zvuk je kolísavý. Plynule narůstá a pak se poměrně rychle vytratí a znovu a znovu.
Jeden cyklus trvá cca 2 sekundy. Když stoupnu otáčky nad hranici toho zvuku, je cítit mírný nárůst výkonu, v momentě kdy to přestane.
Díra ve výfuku by byla slyšet spíš při vyšším výkonu a né že by naopak ztichla a těžko by bez zásahu nějaké řídící jednotky zvládla být takto pravidelně kolísající.
Taky není cítit žádný smrad, který bych čekal, kdyby mi netěsnil výfuk.
Psina je, že máme ve firmě docela dost těchto aut (Astra K 1,6CDTI 81kW)
a postupně se toto děje u několika z nich a přibývá jich.
Má už někdo poznatek, čím to skutečně je a případně jak a za kolik to opravit?
Auta budou v těchto měsících končit operativníleasing a protože jinak jezdí celkem pěkně, asi o ně bude zájem mezi zaměstnanci, Ale asi by nikdo nechtěl koupit něco, do čeho do roka dá dost peněz za opravy.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 18 úno 2019, 18:21
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Mám na astre nabehaných 260000km a pri 180000 som dal meniť rozvody. A teraz zase hukot,ale nie ako prvý krát. Iba pri cca 2000 otáčok a pri zohriatom motore. Surfoval som net ,YouTube a tam ukrajinci upravili napinak a dali tesnenie aby bol stále olej v napinaku. Aj Opel vydal tesnenie. Tento víkend som to doma spravil sám. Dal som tesnenie od Opel(iba náhradu od febi ,lebo Opel pýta 50€)a hukot zmizol. Dá sa to doma spraviť,mne to trvalo cca 6 hodín.da sa otvoriť horná časť krytu rozvodov a tam je hneď napinak. Kontroloval som aj vodiace lišty a sú ok. U mňa bol problém len v tom napinaku a tesnenie to zatiaľ vyriešilo. Ak máte podobné problémy oplatí sa to robiť.
Astra j 1.6 cdti 81kw 2015
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Zdravím, víte teda někdo co by to mohlo dělat? Mám úplně stejný problém (motor 1,6CDTI 118kw, najeto cca 210tisic). Chrastění je nepravidelné a většinou jen kolem 2000t ot. Výjimečně to udělá i na volnoběh, ale spíš při otáčkách, je jedno v jaké rychlosti, nebo jestli stojím na místě bez rychlosti. Rozvody jsou měněny před 60 tisíci. Preventivně vyměněný olej, což nepomohlo. Vždycky když sem dojel do servisu, jak naschvál to neudělalo. Takže mechanik hledá naslepo a nemáme se od čeho odpíchnout.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 18 úno 2019, 18:21
Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw
Mal som to isté čo ty. Prečítaj môj príspevok pred tvojím. Mne to pomohlo. Spôsobovať to môže aj ventil čo rozdeľuje olej kam má ísť v motore (aspoň ja som to tak pochopil čo som čítal a videá pozeral. Ak sa mýlim tak sorry). Miestami ten ventil nedáva dobrý tlak do rozvodov,ale keď vypaluje DPF tak úplne ticho a nič nechrasti - toto bol môj prípad,asi ventil dal väčšiu dávku oleja. Tesnenie čo som dal pod napinak reťaze zabraňuje vytečieniu oleja keď auto dlhšie stojí s vypnutím motorom a udržuje tlak v napinaku a to zabráni chrastaniu pri štarte. Od vtedy je ticho či už pri štarte, pri otáčkach cca 2000, a aj keď som vypol studený motor a po chvíľke naštartoval.
Astra j 1.6 cdti 81kw 2015