Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

dusan.k
Příspěvky: 4
Registrován: 28 dub 2020, 11:32

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od dusan.k »

Na kolik vyjde te výměna rozvodů?A je tady někdo šikovný kdo by to zvládl?
Reklama
 

Uživatelský avatar
Joska
Příspěvky: 443
Registrován: 20 črc 2016, 06:31
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od Joska »

Pravda, oboje od ř :-)
Astra G -1,6 SZR, prostě Barča
Astra K - 1,6 CDTI (81kW) Innovation
paja.sadek
Příspěvky: 2
Registrován: 07 zář 2022, 14:11

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od paja.sadek »

Ahoj všem.
Rád bych se zeptal, jestli se povedlo problém s chrastěním vyřešit a popř. jak.

S kolegou jsme vyměnili rozvody (rozvodový řetěz, vodící lišty, hydraulický napínák, řetěz a napínák olejového čerpadla). Dále jsme dali novou spojku (dvouhmota, přítlačák, lamela, ložisko). Motor běží ale někde mezi 1800 - 2200 v něm chrastí. Rachot vychází z oblasti kolem rozvodů. Dělá to když stojí bez rychlosti, při jízdě, i když vyřadím, spojka na chrastění vliv nemá. Volnoběh a otáčky nad 2200 jsou OK. Jestli se někdo s podobným problémem setkal, rád bych požádal o nasměrování. Moc díky všem.

Opel Astra J 1,6 CDTi 100 kW (B16DTH), r.v. 2015, najeto necelých 190 000 km.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Některé ("velké") rozvodové sady obsahují i vačková kola, která se mění rovněž (doporučuje se to!), stará mohou mít v důsledku již špatně nabíhajícího řetězu trochu (a jednostranně) omleté zuby. Možná s tím ten chrastivý zvuk souvisí... :idea: Při otáčkách nad 2200/min. už může být řetěz víc napnutý (vyšší tlak oleje = lepší dopnutí napínákem) a nabíhá jinak, proto se zvuk neprojevuje. Ale nejsem mekánik, jen přemýšlím nahlas.
W124 E320 R6 Coupé 1994
paja.sadek
Příspěvky: 2
Registrován: 07 zář 2022, 14:11

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od paja.sadek »

Tak jsme se posunuli o kousek dál. Chrastění nejde od rozvodů ale ze sání od těch malých klapek (zřejmě výřivé klapky). Pokud odpojím jejich el. nastavování, tak nic nezachrastí v celém spektru otáček. Nesetkal se tu někdo s tímto problémem ? Je nějaká možnost, jak to opravit, nebo je nutné vyměnit celé sání ?
Stachy1
Příspěvky: 1
Registrován: 30 zář 2024, 12:01

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od Stachy1 »

Dobrý deň prosím vás aká bola presná závada toho chrastění ? Mam tu stejnu chybu ďakujem za odpoveď
mkarr
Příspěvky: 1
Registrován: 04 lis 2024, 15:59

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od mkarr »

Ahoj, Děje se mi +/- totéž. Otáčky kolem dvou tisíc, ale jen při zařazeném kvaltu.
A je jedno, jestli jedu z kopce a motor nic nespaluje, nebo jede pod mírnou zátěží.
Neděje se to když sešlápnu spojku, ale ani když dosáhnu tech otáček s vyřazenou rychlostí.
Musí být zařazený kvalt a plyn buď není sešlápnutý vůbec, nebo jen mírný tah.
Když zvuk slyším a přidám plyn razantněji, zvuk okamžitě zmizí, i když otáčky se ještě ani nestihly změnit.
A taky ten zvuk, nezdá se mi jako chrastění, ale jako kdyby netěsnilo výfukové potrubí.
Jak jdyby někde blízko motoru byla díra ve výfuku. Ale zvuk je kolísavý. Plynule narůstá a pak se poměrně rychle vytratí a znovu a znovu.
Jeden cyklus trvá cca 2 sekundy. Když stoupnu otáčky nad hranici toho zvuku, je cítit mírný nárůst výkonu, v momentě kdy to přestane.
Díra ve výfuku by byla slyšet spíš při vyšším výkonu a né že by naopak ztichla a těžko by bez zásahu nějaké řídící jednotky zvládla být takto pravidelně kolísající.
Taky není cítit žádný smrad, který bych čekal, kdyby mi netěsnil výfuk.
Psina je, že máme ve firmě docela dost těchto aut (Astra K 1,6CDTI 81kW)
a postupně se toto děje u několika z nich a přibývá jich.
Má už někdo poznatek, čím to skutečně je a případně jak a za kolik to opravit?
Auta budou v těchto měsících končit operativníleasing a protože jinak jezdí celkem pěkně, asi o ně bude zájem mezi zaměstnanci, Ale asi by nikdo nechtěl koupit něco, do čeho do roka dá dost peněz za opravy.
robo999999
Příspěvky: 5
Registrován: 18 úno 2019, 18:21

Re: Chrastění v motoru 1,6 cdti 81kw

Příspěvek od robo999999 »

Mám na astre nabehaných 260000km a pri 180000 som dal meniť rozvody. A teraz zase hukot,ale nie ako prvý krát. Iba pri cca 2000 otáčok a pri zohriatom motore. Surfoval som net ,YouTube a tam ukrajinci upravili napinak a dali tesnenie aby bol stále olej v napinaku. Aj Opel vydal tesnenie. Tento víkend som to doma spravil sám. Dal som tesnenie od Opel(iba náhradu od febi ,lebo Opel pýta 50€)a hukot zmizol. Dá sa to doma spraviť,mne to trvalo cca 6 hodín.da sa otvoriť horná časť krytu rozvodov a tam je hneď napinak. Kontroloval som aj vodiace lišty a sú ok. U mňa bol problém len v tom napinaku a tesnenie to zatiaľ vyriešilo. Ak máte podobné problémy oplatí sa to robiť.
Astra j 1.6 cdti 81kw 2015
Odpovědět

Zpět na „Astra J - Motory“