Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Moderátor: Moderátoři
Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Tak jsem si myslel že dám 250t km bez závady, ale bylo by to divný kdyby auto z roku 2005 bylo tak spolehlivý
Problém mám následující, po nastartování obvykle po několika dnech, nejezdím denně, motoru trvá cca 20 sekund než se ustálí, jinak otáčky lítají nahoru dolů. Pak už behěm dne problém není, jen ten první start ten den.
Sice jezdím dost po městě, ale když jedu mimo, pavouky z výfuku vyženu. Svíčky jsem měnil, a dělá to stejně. Poradí někdo? Našel jsem něco k tématu na opel astra h fóru, ale nevím, jak moc to je po 10 letech ještě aktuální a zda u Opla mají tento softík.
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =10#p93943
Zde na foru k tématu další příspěvek
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?t=5494
Problém mám následující, po nastartování obvykle po několika dnech, nejezdím denně, motoru trvá cca 20 sekund než se ustálí, jinak otáčky lítají nahoru dolů. Pak už behěm dne problém není, jen ten první start ten den.
Sice jezdím dost po městě, ale když jedu mimo, pavouky z výfuku vyženu. Svíčky jsem měnil, a dělá to stejně. Poradí někdo? Našel jsem něco k tématu na opel astra h fóru, ale nevím, jak moc to je po 10 letech ještě aktuální a zda u Opla mají tento softík.
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =10#p93943
Zde na foru k tématu další příspěvek
https://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?t=5494
- Reklama
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, pak během dne už OK
Pokud byste někdo věděl, píše mi to přesně chybu P0170-12 Fuel Trim System Lean - motor Z18XE.
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Miloši nevím zda Ti to pomůže, ale podle TIS znamená chyba P0170 - Fuel Trim System Lean (Lambda sonda systém složení úpravy směsi - chudá).
Kontrola pojistky FE26 motorový prostor - napájí vyhřívání Lambda sondy.
Kontrola systému sání na podtlak.
Podtlakové vedení u nasávání kolena motoru.
Podtlaková přípojka ve sběrném sacím potrubí.
Kontrola podtlakového vedení na praskliny, netěsnosti a pevné usazení.
Kontrola pojistky FE26 motorový prostor - napájí vyhřívání Lambda sondy.
Kontrola systému sání na podtlak.
Podtlakové vedení u nasávání kolena motoru.
Podtlaková přípojka ve sběrném sacím potrubí.
Kontrola podtlakového vedení na praskliny, netěsnosti a pevné usazení.
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Dik pomuze, pujdu postupne krok za krokem.
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Na tohle neexistuje univerzální odpověď a skoro bych řekl, že všechny snímače můžou být i OK. Chce to data a kouknout, kde to může být. Skoro by to mohlo být falešné sání vzduchu.
A zrovna tak váha vzduchu. Zkus u lehce zahřátého motoru tu váhu vyndat, zabalit do igelitu a dát na půl hodiny na mrazák. Pak namontuj, pokud možno rychle a nastartuj. Anebo opačně, u ještě nejetého motoru váhu vyndat, ten snímač uvnitř nahřát fénem a váhu zpět a strat. Dá se tím něco vypozorovat.
Nejspolehlivější jsou data a kontrola korekcí paliva.
A zrovna tak váha vzduchu. Zkus u lehce zahřátého motoru tu váhu vyndat, zabalit do igelitu a dát na půl hodiny na mrazák. Pak namontuj, pokud možno rychle a nastartuj. Anebo opačně, u ještě nejetého motoru váhu vyndat, ten snímač uvnitř nahřát fénem a váhu zpět a strat. Dá se tím něco vypozorovat.
Nejspolehlivější jsou data a kontrola korekcí paliva.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Takže věc se má takto, sháním váhu vzduchu, abych zjistil, jestli to je ten problém a nekupoval ji zbytečně. Nemáte někdo na půjčení pro motor Z18XE? Asi by měla být stejná i pro Z18XER. Ústí nad Labem a okolí ideálně, díky. Už je to veterán, takže bohužel nečekám že tu bude jezdit 10 aut s tímto motorem
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Miloši pouze upozornění, pro motor Z18XE je jiná váha vzduchu než pro motor Z18XER. Má jiný připojovací konektor, tak aby pasoval. Viz katalog, pro motor Z18XE je to položka č.2 https://oeparts24.com/catalogues/opel?g ... =&client=1 a pro motor Z18XER je to položka č.3 https://oeparts24.com/catalogues/opel?g ... =&client=1
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Ok díky, tak tím to je vyřešený, mohl jsem mít možnost z motoru "XER", takže tím to padá.
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Miloši za zkoušku nic nedáš, při zadání katalogového čísla se zobrazí u prodejce obrázek stejné váhy pod rozdílným katalogovým číslem.
Re: Kolísání otáček u studeného motoru Z18XE, chyba P0170-12 Fuel Trim System Lean
Na obrázky bych rozhodně nesázel, na Y22DTR se u většiny prodejců dílů pod pojmem EGR ventil objevovala fotka jakéhosi regulačního ventilu podtlaku, s elektronickým EGRem to mělo pramálo společného. A všichni používali stejný obrázek.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)