Zdravím Vás kolegové. Chci Vás poprosit o Vaše názory nebo zkušenosti na tento článek:
http://www.tdichip.cz/vykonove_tabulky/ ... 0-%20110kW
Co si o tym myslíte ? Je to možné nebo je to totální kravina.
Díky
Chip Tunning
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Chip Tunning
Můj názor - osobně nejsem zastáncem "chip tuningu". Na rovinu, jsem v tomto oboru laik, proto "selským rozumem" - Auto je navrženo a spočítáno jako celek. U obsahu 1.9l patří 110 kw k vrcholu výkonu sériově montovaných vozů (při porovnání ostatních 1,9). Najít chipem u tohoto konkrétního motoru výkonovou rezervu 25 KW, při snížení kombinované spotřeby o 0,7 l/100 km je prostě zázrak a dle mě nesmysl.
Navíc je třeba v potaz vzít namáhání dalších částí u kterých (ano mají jisté rezervy) se snižuje životnost, např. homokinetické klouby, dvouhmotý setrvačník, spojka, turbo....
Navíc je třeba v potaz vzít namáhání dalších částí u kterých (ano mají jisté rezervy) se snižuje životnost, např. homokinetické klouby, dvouhmotý setrvačník, spojka, turbo....
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Chip Tunning
Zdravím,
mám menší problém, tak jsem pročetl fóra a našel jsem tuto kategorii. Jelikož je auto očipováno, dotaz i zkušenosti napíši sem.
Auto jsem koupil loni (Signum 1.9 CDTI 110kW) a hned jsem ho nechal očipovat. Proč?
Vlastním ještě Vectru B (2.0 DTI) kterou jsem v roce 2004 osadil powerboxem a šel jsem na brzdu. Výkon ze 100PS na 127PS v té době najeto 120 tis. km. Všichni mě odrazovali... Vectra jezdí do dnes → 470 tis. km najeto a PVB skoro nevypínám (proto jsem si ho pořídil, neboť je zapnutelný i vypnutelný tlačítkem). S autem jsem jezdil ostře (točení motoru i do 4500ot/min.), ale i v klidu. Tedy všechny režimy. Stále dávám k palivu aditivum, to je podle mě nutnost. Studené starty eliminuji elektrickým ohřívačem. Motor ani po těchto km nežere olej. Jelikož mám s PWB jen dobré zkušenosti, rozhodl jsem se očipovat Signum.
Motor měl na 250 tis. (pravidelný servis, firemní vůz → většinou dálniční provoz) na brzdě před čipem 149 PS a 329 Nm nyní 186 PS a 400 Nm. Proběhla výměna, rozvodů, oleje v motoru, vzduch. filtru za KN a naftového filtru. Auto jezdí jako čert, točím ho tak 4200 ot/min., víc to nemá smysl. Měl jsem strach co na to DPF, ale úplně v pohodě. Vše probíhá jak má, filtr se čistí po cca 1800 km. Mám to pod kontrolou díky MKJ od http://www.pepas.cz vřele doporučuji. Auto vůbec nekouří, jen tak lehce jsou zaprášené chromované koncovky výfuků. Výfuků píši proto, neboť jsem namontoval tlumič z 3.0 CDTI. Dálnice už moc nejezdím, jen občas do SRN. A právě na dálnici bez omezení se projeví můj problém. Když se auto rozjede na maximální rychlost, dle tachometru cca 220 km/hod., VI stupeň okolo 4200 ot/min. přestane auto jet. Otáčky by ho pustily (omezovač je cca 5200 ot/min.), ale přijde mi to jako nějaký omezovač rychlosti (Signum má v TP povolenou rychlost 209 km/hod.). Pocitově jako kdyby došlo palivo, ale žádnou chybu to nepíše, jakmile trochu spadne rychlost, zase se to snaží jet a do kola... Když držím motor někde do kopce třeba na IV a 4200 ot/min., nic se nestane, stále to zrychluje až do omezovače 5200 ot/min.. Nikde jsem se nedočetl, jeli vůbec u těchto motorů montován omezovač rychlosti, přijde mi to jako blbost. Nemáte někdo zkušenosti? Dík za názory.
mám menší problém, tak jsem pročetl fóra a našel jsem tuto kategorii. Jelikož je auto očipováno, dotaz i zkušenosti napíši sem.
Auto jsem koupil loni (Signum 1.9 CDTI 110kW) a hned jsem ho nechal očipovat. Proč?
Vlastním ještě Vectru B (2.0 DTI) kterou jsem v roce 2004 osadil powerboxem a šel jsem na brzdu. Výkon ze 100PS na 127PS v té době najeto 120 tis. km. Všichni mě odrazovali... Vectra jezdí do dnes → 470 tis. km najeto a PVB skoro nevypínám (proto jsem si ho pořídil, neboť je zapnutelný i vypnutelný tlačítkem). S autem jsem jezdil ostře (točení motoru i do 4500ot/min.), ale i v klidu. Tedy všechny režimy. Stále dávám k palivu aditivum, to je podle mě nutnost. Studené starty eliminuji elektrickým ohřívačem. Motor ani po těchto km nežere olej. Jelikož mám s PWB jen dobré zkušenosti, rozhodl jsem se očipovat Signum.
Motor měl na 250 tis. (pravidelný servis, firemní vůz → většinou dálniční provoz) na brzdě před čipem 149 PS a 329 Nm nyní 186 PS a 400 Nm. Proběhla výměna, rozvodů, oleje v motoru, vzduch. filtru za KN a naftového filtru. Auto jezdí jako čert, točím ho tak 4200 ot/min., víc to nemá smysl. Měl jsem strach co na to DPF, ale úplně v pohodě. Vše probíhá jak má, filtr se čistí po cca 1800 km. Mám to pod kontrolou díky MKJ od http://www.pepas.cz vřele doporučuji. Auto vůbec nekouří, jen tak lehce jsou zaprášené chromované koncovky výfuků. Výfuků píši proto, neboť jsem namontoval tlumič z 3.0 CDTI. Dálnice už moc nejezdím, jen občas do SRN. A právě na dálnici bez omezení se projeví můj problém. Když se auto rozjede na maximální rychlost, dle tachometru cca 220 km/hod., VI stupeň okolo 4200 ot/min. přestane auto jet. Otáčky by ho pustily (omezovač je cca 5200 ot/min.), ale přijde mi to jako nějaký omezovač rychlosti (Signum má v TP povolenou rychlost 209 km/hod.). Pocitově jako kdyby došlo palivo, ale žádnou chybu to nepíše, jakmile trochu spadne rychlost, zase se to snaží jet a do kola... Když držím motor někde do kopce třeba na IV a 4200 ot/min., nic se nestane, stále to zrychluje až do omezovače 5200 ot/min.. Nikde jsem se nedočetl, jeli vůbec u těchto motorů montován omezovač rychlosti, přijde mi to jako blbost. Nemáte někdo zkušenosti? Dík za názory.
Re: Chip Tunning
Omezovač rychlosti motor (auto) mít dozajista nebude, nicméně podle mého se motor na šestku do úplně nejvyšších (kdy zasáhne omezovač) otáček prostě vytočit nedá, nemá na to, co z něj vyždímeš na dálnici v SRN, je prostě jeho strop...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Chip Tunning
S tím úplně nesouhlasím, kdyby se to zastavilo a jelo ustálenou rychlostí, to jo, to beru, ale z ničeho nic propad výkonu a zase zpět, to určitě není normální. I tu starou Vectru pustím z kopce tachometrových 220 a pak už to prostě nejede (pokud nedosahneš max. otáček). Ten pocit znám, nemám první auto. Ale tohle je fakt nějaká blbá závada, či co...
Re: Chip Tunning
Vsimol som si, ze je tu vela tem o chipovanie tak pridam nejake vseobecne info.
Vo vseobecnosti sa jedna o upravu mapy (resp. mapovania) motora. V tychto mapach sa kontroluje vsetko.
Bezne su na trhu dva druhy chiptuningu, jedni su typci co nahraju mapu ktory im dodal dodavatel. To spoznate podla toho, ze robia kopec znaciek a vsetky modely a maju dopredu napisane kolko vykonu z toho dostanes. Toto nemusi byt vzdy kvalitna robota a bohuzial casto aj neni coho vysledkom su dymiace nachipovane auta.
Vinimka su fakt profi firmy ktore maju vedomosti, skusenosti a potrebny personal aby odborne upravili vsetky mozne auta ale vacsinou plati to prve. Ak by som sa vybral touto cestou tak by som si zvolil renomovanu firmu a kupil to od nej. BSR a Maptun maju dobre mapy, poslu Ti flashovaci modul, pripojis a whoooooooooosh Zaruka, podpora atd. su samozrejmojst.
Druhy sposob je ten, ze sa meni mapovanie na mieru. V tomto pripade treba najst firmu ktora sa orientuje na par znaciek, z pravidla tych ktore pouzivaju spolocne pohonne jednotky. Vyhoda tohto pristupu je ta, ze to upravia na zaklade konkretnych poziadaviek a nemusi to byt len poziadavka zvysenia vykonu.
Seriovy maping je optimalizovany pre emisie. Staci mierne doladenie casovania vsetrekov paliva a auto bude ovela zivsie clovek by odprisahal, ze ma vyssi vykon no nema. Mechanicke odstranenie DPF prida vykon bez akejkolvek softwarovej upravy. To je celkom logicke kedze sa jedna o prekazku vo vyfukovom potrubi.
Spotreba. Ak je uprava kvalitna bude nizsia pri normalnej jazde vacsinou lebo sa do valcov tlaci viac vzduchu a optimalizuje sa vstrekovanie tak aby sa spotrebovalo menej nafty. Zaroven bude ale spotreba vyssia ked sa ide na max. kedze ten vyssi vykon pochadza z paliva ktore sa tam musi vstrekovat viacej pre dosiahnutie vykonu. Vela ludi sa pozera na palubny pocitac, tu si ale treba uvedomi, ze ak to je zfusovane ten PC je zbbnuty a ukazuje bullshit. Vsetko na vsetkom zavisi a ak sa upravi jeden parameter musia sa prisposobit aj ostatne inak to ta jednotka nebude vediet spravne spocitat.
Vo vseobecnosti sa jedna o upravu mapy (resp. mapovania) motora. V tychto mapach sa kontroluje vsetko.
Bezne su na trhu dva druhy chiptuningu, jedni su typci co nahraju mapu ktory im dodal dodavatel. To spoznate podla toho, ze robia kopec znaciek a vsetky modely a maju dopredu napisane kolko vykonu z toho dostanes. Toto nemusi byt vzdy kvalitna robota a bohuzial casto aj neni coho vysledkom su dymiace nachipovane auta.
Vinimka su fakt profi firmy ktore maju vedomosti, skusenosti a potrebny personal aby odborne upravili vsetky mozne auta ale vacsinou plati to prve. Ak by som sa vybral touto cestou tak by som si zvolil renomovanu firmu a kupil to od nej. BSR a Maptun maju dobre mapy, poslu Ti flashovaci modul, pripojis a whoooooooooosh Zaruka, podpora atd. su samozrejmojst.
Druhy sposob je ten, ze sa meni mapovanie na mieru. V tomto pripade treba najst firmu ktora sa orientuje na par znaciek, z pravidla tych ktore pouzivaju spolocne pohonne jednotky. Vyhoda tohto pristupu je ta, ze to upravia na zaklade konkretnych poziadaviek a nemusi to byt len poziadavka zvysenia vykonu.
Seriovy maping je optimalizovany pre emisie. Staci mierne doladenie casovania vsetrekov paliva a auto bude ovela zivsie clovek by odprisahal, ze ma vyssi vykon no nema. Mechanicke odstranenie DPF prida vykon bez akejkolvek softwarovej upravy. To je celkom logicke kedze sa jedna o prekazku vo vyfukovom potrubi.
Spotreba. Ak je uprava kvalitna bude nizsia pri normalnej jazde vacsinou lebo sa do valcov tlaci viac vzduchu a optimalizuje sa vstrekovanie tak aby sa spotrebovalo menej nafty. Zaroven bude ale spotreba vyssia ked sa ide na max. kedze ten vyssi vykon pochadza z paliva ktore sa tam musi vstrekovat viacej pre dosiahnutie vykonu. Vela ludi sa pozera na palubny pocitac, tu si ale treba uvedomi, ze ak to je zfusovane ten PC je zbbnuty a ukazuje bullshit. Vsetko na vsetkom zavisi a ak sa upravi jeden parameter musia sa prisposobit aj ostatne inak to ta jednotka nebude vediet spravne spocitat.
Vectra Caravan 2008 Z19DTH AT
Re: Chip Tunning
Našel jsem shodou okolností video, kde je od 7:00 min. pěkně vidět, jak se stejný motor načipovaný 1,9 CDTI 110kW (Astra) zastaví na rovině okolo 4000ot/min. Úplně stejné, jako u mě. Je zde krásně vidět, jak by auto ještě jelo, ale něco ho zastaví. Při jízdě z kopce je to ještě markantnější.Colommbo píše:Omezovač rychlosti motor (auto) mít dozajista nebude, nicméně podle mého se motor na šestku do úplně nejvyšších (kdy zasáhne omezovač) otáček prostě vytočit nedá, nemá na to, co z něj vyždímeš na dálnici v SRN, je prostě jeho strop...
Nevíte fakt někdo, jak toto omezení eliminovat? Třeba jen na zkoušku vyndat nějakou pojistku... Od někud to musí jednotka zjistit, asi z kol...? Rychlost bych pak zkontroloval na GPS.
https://www.youtube.com/watch?v=0Kwpfwteb8E