Chyba P2279-12

Moderátor: Moderátoři

vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Chyba P2279-12

Příspěvek od vvenca »

Dnes při jízdě z práce auto přestalo táhnout, na přístrojovce se objevila kontrola emisí (oranžová vpravo dole s vyobrazením motoru). Doma jsem auto napojil na op-com a vypsalo to chybu P2279-12, ale nepodařilo se mi najít její český překlad. Na internetu jsem našel, že by to mohl dělat egr ventyl, tak jsem ho vyndal, celý rozebral, vyčistil a promazal. Trn uvnitř ventylu vůbec nebyl přirezlý a zlehka se pohyboval. Dále jsem vyndal i škrtící klapku a vyčistil kanálky pod ní v sání. Po namontování zpět se kontrolka emisí už nerozsvítila, ale auto stále nemá výkon. Do otáček jde pozvolna, téměř bez turboefektu. Nenapadá někoho, kde by mohl být zakopaný pes? Předem díky!
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Reklama
 

fenca007
Příspěvky: 156
Registrován: 05 kvě 2011, 20:29

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od fenca007 »

Vířivé klapky sání?
Opel Vectra combi 1.9 CDTI,110kw,r.v 2006,verze cosmo
Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 512
Registrován: 25 lis 2008, 00:10
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od Fritol »

ma pravdu ten chlapec :) pomuze ti vyměna saní.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998, ABS,4kotouč,vyhřívany el.zrcátka,centrál,origo lité kola,klima,el okna, dodělany Pal PC, modul zavíraní oken pomocí DO
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od vvenca »

Klapky v sání mám asi rok namontované nové. Pohledem jsem je taky zkontroloval, kdy na nich žádná vůle není a při přidání plynu se normálně otáčejí.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 258
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od lubaan »

Tahle chyba by měla signalizovat únik vzduchu v sacím potrubí.Bude potřeba zkontrolovat celkovou těsnost potrubí,hadice,chladič stlačenýho vzduchu,váhu vzduchu,vzduchovej filtr,turbo,sání,ale taky třeba i výfukový potrubí,taky trubku mezi výfukovým potrubím a EGR ventilem.Je třeba zkontrolovat pomocí diagnostiky plnící tlak atd....
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 785
Registrován: 09 úno 2009, 21:08
Bydliště: Brozany u Pardubic

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od denny »

Zkus dát pod EGR plné těsnění\tím ho zaslepíš\,bude ti sice svítit NP,ale jestli to pojede odspodu ,tak je EGR na výměnu.Toto mám ověřeno na cca 50autech.
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od vvenca »

Zdravim všechny, díky všem za reakce, napíšu co je nového. Dnes dopoledne, jsem opět celý egr vyndal, opět kompletně vyčistil, sundal jsem hadici do intercooleru a z intercooleru, tyto hadice jsem prohlédl a neviděl jsem na nich žádné poškození. Pak jsem to vše namontoval zpět. Jel jsem auto projet, auto stále mělo malý výkon, kdy nástup výkonu byl někde kolem 2500 otáček, ale i tak to nebyl výkon jako dřív. Asi po 1 km auto spadlo do nouzáku, ale tentokrát se rozsvítila kontrolka s klíčem. Napíchl jsem to na op-com a ukázalo to chybu P1901-75, což by teda mělo být nějaké čidlo u DPF filtru. Podíval jsem se přes op-com na DPF filtr, kdy jsem zjistil, že jeho poslední regenerace proběhla před 1350 km a filtr je zanešený na 88 procent. Zkusil jsem spustit regeneraci přes op-com, kdy se na motoru zvedly otáčky asi na 3000, zde otáčky chvíli setrvaly, poté auto spadlo opět do nouzáku, otáčky klesly a regenerace se přerušila. V podstatě vůbec nezačala, protože v procentuálním ukazateli bylo stále 0 procent. Chyba byla opět P1901-75. Mám tedy takový dotaz, zda nemá někdo nějaký nákres výfuku s filtrem, kde přesně jsou čidla uložený a kolik jich tam je. Díky všem. A ještě jeden dotaz, může mít tato chyba něco společného s původní chybou P2279?
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 258
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od lubaan »

A kolik to ukazuje diferenční tlak?
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od vvenca »

Při teplotě motoru 55 st. to ukazuje diferenční tlak 9 -10 kPa.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 258
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: Chyba P2279-12

Příspěvek od lubaan »

A při jízdě?Myslim tim při zatížení motoru a těsně před tim,než to spadne do nouzáku.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Odpovědět

Zpět na „Diesel“