motor 1.4-74kw stop/start

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

mist29
Příspěvky: 31
Registrován: 03 dub 2016, 19:07

motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od mist29 »

Zdravim,mate někdo zkušenosti s tímto základnim motorem nové Astry K,,benzinovou 1.4 stop/start 74kw?
Požívano by bylo pro cesty do práce a krátke vyjížďky do přírody max 2 osoby.Do výroby přišel až začátkem roku 2016,takže u prodejcu jsem se svezl pouze s motory většího výkonu nafta+benzín.Předem děkuju za postřehy a hodnocení.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Cinda
Příspěvky: 690
Registrován: 01 srp 2015, 10:09

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od Cinda »

Především, Stop/Start je pouze ekologická zhovadilost nemajíc žádný praktický význam. Vlastně má, na tvou peněženku, ale opačně než si myslíš.
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
mist29
Příspěvky: 31
Registrován: 03 dub 2016, 19:07

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od mist29 »

Díky za reakci.S názorem na ,,stop-start"nelze než souhlasit.Nikdo ho nechce-všichni ho musí mít.Jako napřiklad i monitoring tlaku v pneu.Sláva EU,automobilky se jen přispusobily.Modelový příklad-na křižovatku v malém městě přijíždi Porsche Cayenne.Červena,motor stichne.Že by porucha?Zelená,motor zaburáci a Porsche s kvílejicími pneumatikami odjíždi.To jsme ušetříli!Ještě že se to dá zatím vypnout(bohužel nutno obnovit po každém startu).Neznám značku která by to měla jinak.Nechtěl jsem navodit diskuzi timto směrem.Prosím o poznatky s motorem 1.4-74kw bez turba.I tak ještě jednou dík a těším se na další příspěvky.
mmartin716
Příspěvky: 19
Registrován: 25 led 2016, 20:15

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od mmartin716 »

ahoj, ja ho mam, teda ten motor, ale start stop som si tam nedal. Motor uplne postacuje na bezne vozenie, co ma milo prekvapilo je spotreba. So zimnymi 17" kolesami a zabehu (teraz mam okolo 3800km na tachometri) mam priemer 5,4-5,8 podla pomeru mesto/dialnica/okrsky.
Tiez prevazne jazdime dvaja. Jedina nevyhoda je, ze ked chces predbiehat auto napr z rychlosti okolo 70-80km/h, tak musis podradit do 4ky.
Dialnicu pri tempomatovej 130 toci okolo 3400 otacok, no motor je celkom tichy a interier dobre odhlucneny, cize skorej pocujes aerodynamicky sum ako hluk motora.
ak mas nejake dalsie otazky, tak kludne sem s nimi :)
Uživatelský avatar
Cinda
Příspěvky: 690
Registrován: 01 srp 2015, 10:09

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od Cinda »

Myslím si, že motor 1.4 (B14XE) je podle mého názoru to nejhorší, co se do Astry dá koupit. Předchozí příspěvek to jasně naznačuje.
Tento motor má nejnižší kroutící moment ze všech dodávaných (130Nm při 4400ot/min) - takže ho musíš dosti "honit".
Například takový tříválec (B10XFL) má kroutící moment daleko lepší (170Nm již při 1800-4250ot/min). Dobrý kompromis je 1.4T 92kW (B14XFL) který má 245Nm v rozsahu 2000-3500 Ot/min.
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od Colommbo »

Cinda píše:...Předchozí příspěvek to jasně naznačuje...
Příspěvek nenaznačuje vůbec nic. Jak se motor chová a auto jezdí, nezáleží jen na jeho papírových parametrech a každému vyhovuje něco jiného... :) A pokud někomu hodně záleží na spotřebě paliva a má v plánu jezdit úsporně, foukaný benzínový motor mu to určitě neulehčí, zvlášť nemá-li s ním zkušenosti. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
Cinda
Příspěvky: 690
Registrován: 01 srp 2015, 10:09

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od Cinda »

Jedina nevyhoda je, ze ked chces predbiehat auto napr z rychlosti okolo 70-80km/h, tak musis podradit do 4ky.
A nenaznačuje snad? O tom je právě ten výkon a kroutící moment / otáčky, kde zmíněný motor dosáhne jmenovitého kroutícího momentu až při 4400ot/min. Nic víc, nic míň. Ale jak správně pravíš, je to volba každého jednotlivce - souhlas.
O jaké nutné zkušenosti pro "foukaný" motor mluvíš? Pouč, prosím, široké masy, kteří to neví. Děkuji.
Astra K 1.4T 92kW innovation v plné palbě, NAVI900, bez AGR...
Antara 2.2
Omega 2.0
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od Colommbo »

Nikoho poučovat nemíním a nechci. A o zkušenostech s jízdou s turbobenzínem píšu v souvislosti se snahou jezdit na spotřebu. Ona to totiž nebývá žádná sláva... :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
gogin
Příspěvky: 26
Registrován: 20 led 2016, 08:48

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od gogin »

Tak mám taky tento motor a zatím spokojenost. Start&Stop systém se pro tento motor nedodává. Nedá se ani objednat, i když v ceníku je uveden. To je myslím velmi výrazné PLUS, pro mě podstatně důležitější než všechny krouťáky a turba. Chápu, že někdo chce u motoru dynamiku (řidič - každému ujedu), pro mě je důležitý užitek a ekonomika. Na razantní nástup výkonu je třeba podřadit.
Jaká je spotřeba zatím nevím, mám najeto jen něco přes 700km a vyjíždím druhou nádrž. U té první mi vyšla spotřeba 8,1 l/100. Ze 3/4 čtvrtin režim město (tím myslím od semaforu k semaforu, žádný městský okruh). Teď to u té druhé vychází líp, předpokládám, že budu tankovat někdy v půlce týdne, tak uvidím... Ale hodnoty pod 6l mi přijdou přehnané. To je údaj podle palubního počítače, nebo vypočítané podle účtenky o tankování?
Opel Astra K Enjoy 1.4 74kW
Nissan Note II 1.2 DIG 59 kW
Hyundai IX20 1.4 CVVT 66 kW
Uživatelský avatar
jurajlo
Příspěvky: 58
Registrován: 03 led 2016, 16:27
Bydliště: Michalovce

Re: motor 1.4-74kw stop/start

Příspěvek od jurajlo »

Tak chalani teraz som dosiel z cesty Michalovce -Zvolen-Prievidza-Pov. Bystrica -Michalovce ..aj jazdenie po PB mesto a priemerka 5,4
..............aha?
A vobec som ho nesetril.Po dialnici v klude 6-stka na tempomat aj do kopcov okolo spisa samozrejme vdaka turbu
Okresky a same kopce Zv -Rajec -PB v pohode ako predtym z Focusom 2.0 Taktiez som obehoval v klude koho sa mi zachcelo....Takze turbo urcite
Tak som trochu zamiesal karty ale bez turba by som 1,4 nebral
A vysoka? spotreba s turbom?...to ked niekto jazdi ako blazon ..asi ze plny plyn -brzda
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Motory“