DPF FILTR - totálně ucpaný
Moderátor: Moderátoři
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Nejlepší je si koupit monitorovaci jednotku MKJ a sledovat co se opravdu děje. Filtr samotny víceméně za nic nemůže. Je něco špatně na nějakém komponentu motoru.
- Reklama
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ahoj, mohu oživit téma?
Mám SAAB 9-3 s motorem Z19DT (88 kw) a včera se mi stala nepříjemná věc. Motor začal cukat a po několika kilometrech se rozsvítila kontrolka motoru. Vizuelně jsem problém v motoru nenašel. Auto jelo čím dál tim hůř ale já se rozhodnul to risknout a dojet, protože jsem měl sebou malou nemocnou dceru a moc mi nelákala možnost postávat s ní u svodidel v zimě co byla. Takhle jsem jel asi 17 km.
Dnes ráno jsem pátral a shodil jsem nárazník a našel vypadlou hadici mezi intercoolerem a škrtící klapkou. Hadici jsem nasadil ale motor stále nechtěl jet. Odmontoval jsem DPF a bez něj motor běžel ok akorát nějakou dobu hulil a postupně to ustalo, ale když jsem tomu přišlápnul začalo se dýmit z EGR a někde od turba (cca kolem 3500 otáček). U EGRu mi to tak divný není, vím že tam má takovou dirku kudy má jít dým když je otevřený, ale proč to fouká u turba?
A druhá otázka, DPF je totálně zacpané, nepodařilo se mi ho profouknout ani kompresorem. Posléze jsem ještě zkoušel ho vypálit plynovým hořákem, ale taky bez efektu.
Co se s tim DPF dá dělat, četl jsem o prolití benzínem popř. speciálním čističem (což by vyšlo kolem 2000) popř benzín v něm zapálit. Dá se vůbec zachránit když je takhle ucpaný? Je vůbec možný aby vinou vypadlé hadice po 17 km se takhle totálně zanesl?
Mám SAAB 9-3 s motorem Z19DT (88 kw) a včera se mi stala nepříjemná věc. Motor začal cukat a po několika kilometrech se rozsvítila kontrolka motoru. Vizuelně jsem problém v motoru nenašel. Auto jelo čím dál tim hůř ale já se rozhodnul to risknout a dojet, protože jsem měl sebou malou nemocnou dceru a moc mi nelákala možnost postávat s ní u svodidel v zimě co byla. Takhle jsem jel asi 17 km.
Dnes ráno jsem pátral a shodil jsem nárazník a našel vypadlou hadici mezi intercoolerem a škrtící klapkou. Hadici jsem nasadil ale motor stále nechtěl jet. Odmontoval jsem DPF a bez něj motor běžel ok akorát nějakou dobu hulil a postupně to ustalo, ale když jsem tomu přišlápnul začalo se dýmit z EGR a někde od turba (cca kolem 3500 otáček). U EGRu mi to tak divný není, vím že tam má takovou dirku kudy má jít dým když je otevřený, ale proč to fouká u turba?
A druhá otázka, DPF je totálně zacpané, nepodařilo se mi ho profouknout ani kompresorem. Posléze jsem ještě zkoušel ho vypálit plynovým hořákem, ale taky bez efektu.
Co se s tim DPF dá dělat, četl jsem o prolití benzínem popř. speciálním čističem (což by vyšlo kolem 2000) popř benzín v něm zapálit. Dá se vůbec zachránit když je takhle ucpaný? Je vůbec možný aby vinou vypadlé hadice po 17 km se takhle totálně zanesl?
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ahoj všem na tomto fóru.
Potřeboval bych poradit ohledně DPF. Ve své Vectře (motor Z19DTH 110 kW/ r.2007) jsem vyměnil filtr pevných částic, který byl již v době koupě vykuchaný. Na to jsem přišel samozřejmě až po nějakém čase. Koupil jsem ho z Německa zde: https://shop.nap-sportauspuff.com/Diese ... :1954.html
myslím za slušný peníz. Přišel za 2 dny .
A teď k problému....po výměně mám najeto cca 600 km a hodnota saturace filtru (v OP-com) je stále na 0, což mě trošku znepokojuje. Je možné, že je přehrán SW řídící jednotky? Tlakové čidlo (filtr má pouze 1 čidlo tlaku) v zátěži cca 3000 ot. ukazuje +/- hodnotu 10 kPa. Statická regenerace filtru jde přes OP com též spustit. Potřeboval bych vědět, jestli jde v případě že je SW řídící jednotky změněn, nahrát zpět původní, případně kontakt na někoho (pokud možno ověřeného) kdo se tímto zabývá. Jsem ze severní Moravy (Krnov). Chtěl bych to nějak vyřešit, protože mě čeká cesta na dovolenou do zahraničí (především to byl důvod pořízení nového DPF)
Díky za vaše názory Kuba V.
A ještě jsem se chtěl zeptat, jestli jde poznat, zda je SW ŘJ změněn.
Potřeboval bych poradit ohledně DPF. Ve své Vectře (motor Z19DTH 110 kW/ r.2007) jsem vyměnil filtr pevných částic, který byl již v době koupě vykuchaný. Na to jsem přišel samozřejmě až po nějakém čase. Koupil jsem ho z Německa zde: https://shop.nap-sportauspuff.com/Diese ... :1954.html
myslím za slušný peníz. Přišel za 2 dny .
A teď k problému....po výměně mám najeto cca 600 km a hodnota saturace filtru (v OP-com) je stále na 0, což mě trošku znepokojuje. Je možné, že je přehrán SW řídící jednotky? Tlakové čidlo (filtr má pouze 1 čidlo tlaku) v zátěži cca 3000 ot. ukazuje +/- hodnotu 10 kPa. Statická regenerace filtru jde přes OP com též spustit. Potřeboval bych vědět, jestli jde v případě že je SW řídící jednotky změněn, nahrát zpět původní, případně kontakt na někoho (pokud možno ověřeného) kdo se tímto zabývá. Jsem ze severní Moravy (Krnov). Chtěl bych to nějak vyřešit, protože mě čeká cesta na dovolenou do zahraničí (především to byl důvod pořízení nového DPF)
Díky za vaše názory Kuba V.
A ještě jsem se chtěl zeptat, jestli jde poznat, zda je SW ŘJ změněn.
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Nevim jak tady, ale samozrejme po demontazi DPF se musi prehrat i SW, takze nejlepsi bude zajet do autorizaku a skontrolovat si verzi sw, nebo rovnou nahrat posledni oficialni. Kdovi co Nemec jeste poodpajel, treba EGR.
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ked má auto vytlčené DPF musí byt upravený i softver,alebo pridaný emulátor. I uplne upchaté DPF sa dá zregenerovat u https://advanpure.com/cs/ ,pokial nebolo poškodené .Toto nie je reklama,tento systém je zatial najučinnejší a najbezpečnejší. Roznymi ametérskymi sposobmi vypalovania DPF si ho možte uplne zničit-je z keramiky a spravidla sa upchá uplne,bez možnosti obnovy funkcie alebo praskne. Nedovierajuce EGR zase sposobuje nadmerné dymenie a tým i zanášanie DPF. Najčastejšie problémi sposobujuce zanášanie DPF- meský sposob prevádzky bez možnosti spustenia regenerácie,ukončenie regenerácie užívatelom-zhasnutie motora pri prebiehajucej regenerácii a neumožnit dokončit regeneráciu. Používanie nekvalitného paliva,nefunkčné EGR alebo zle pracujuce, neodborný chip tuning,zlé vstrekovače,zlá udržba-zanesený sací filter,prasknuté alebo netesné potrubie za turboduchadlom,viaznuci a zle pracujuca škrtiaca klapka, problém s vírivými klapkami.
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Majitel firmy? První a nejspíš poslední příspěvek do dva a půl roku starého tématu a hned sem cpeš bezcenné odkazy.
Kdyby někdo měl zájem si takovou firmu najít, tak to určitě zvládne sám...
Kdyby někdo měl zájem si takovou firmu najít, tak to určitě zvládne sám...
Zafira C Innovation 2017, 1,4T 103 kW MT
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Smazáno
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
- vasekpetr1
- Příspěvky: 210
- Registrován: 21 čer 2019, 17:51
- Bydliště: Hospoda u Třebíče
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ahoj, mám dotaz: od předminulého týdne jsem zaznamenal několikrát za sebou snahu motoru o regeneraci filtru. Bohužel se teď jezdily velmi krátké jízdy se studeným motorem (do dvaceti kilometrů), takže ani jednou se regenerace neukončila sama od sebe. Olej jsem měnil na podzim před 5-ti tisíci km a teď mi vyskočila hláška InSp 0, takže bych měl vyměnit olej. Olej nebyl žádný šunt (aspoň si myslím), tak se ptám, jak moc je ta výměna nutná - vydržím s tím olejem ještě 14 dní jezdit? Motor Z19DT.
Zafira B black line, Z19DT, 2008, WIN: W0L0AHM759G0031xx, 210 tkm
...a bydlím v Hospodě - Červené....
...a bydlím v Hospodě - Červené....
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Ahoj, prvne bych zkontroloval kolik je oleje v motoru. Obcas se pri velmi kratky cestach se studenym motorem a mnoha nedokoncenych regeneracich olej znacne naredi nespalenou naftou.
- Pokud je ho tam pod max. rysku pak neni potreba se bat a je mozne najezdit dalsich 1000km (interni limit pro InSP 0).
- Pokud je ho tam nad max. tak hura jej vymenit co nejdrive.
Kazdopadne bych vzal auto alespon na jeden vylet s poradnou zatezi tak 30-50km a udelal radnou dynamickou regeneraci.
- Pokud je ho tam pod max. rysku pak neni potreba se bat a je mozne najezdit dalsich 1000km (interni limit pro InSP 0).
- Pokud je ho tam nad max. tak hura jej vymenit co nejdrive.
Kazdopadne bych vzal auto alespon na jeden vylet s poradnou zatezi tak 30-50km a udelal radnou dynamickou regeneraci.
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: DPF FILTR - totálně ucpaný
Proto pouyivam ELM327 a appku, abych vzdy dokoncil zapocetou regeneraci a vyhnul se podobnym vecem.
Rada je stejna: auto projet po dalnici a az se spusti regenrace, tak ji hlavne dokoncit.
Rada je stejna: auto projet po dalnici a az se spusti regenrace, tak ji hlavne dokoncit.
Insignia 2.0 CDTi 103kW Ecoflex A20DTE MR2015