Ahojte, nedávno jsem montoval na Astru tažné, včetně elektroinstalace. Použil jsem klasickou univerzální. Vše zapojil dle návodu. Ale nejasnost nastala v bodě, kdy potřebuji zapojit jeden kabel na zadní světlo a jiný na brzdové. Jenže k dotyčné žárovce Astry vede pouze jeden kontakt - je zde jednovláknová žárovka. Předpokládám tedy, že po sešlápnutí brzdového pedálu, se do žárovky jednoduše pustí více proudu. Zapojil jsem tedy oba kontakty od zásuvky na stejný kontakt žárovky. Vypadá to ale, že to není ok, protože po připojení vozíku, levé světlo zhasne.
Z jiných diskuzí zde na fóru, jsem pochopil že jsou verze rozvodů REC, ale podle popisu to nebude můj případ. Motor 1.6 benzín 85kW.
Prosím o radu, jak to tedy správně zapojit. Díky
Elektroinstalace tažného zařízení - Opel Astra H 2008 caravan
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Elektroinstalace tažného zařízení - Opel Astra H 2008 caravan
Vozidla se zadním elektronickým modulem: https://www.opel-astra-h.cz/technika/po ... ra_h_4.jpg
Napájení zadního osvětlení je ze zadního elektronického modulu REC
Vozidla bez zadního elektronického modulu: https://www.opel-astra-h.cz/technika/po ... a_h_13.jpg
Napájení zadního osvětlení je z předního elektronického modulu UEC
Podle druhu zakoupené instalace a výbavy vozidla, je nutné u některých vozidel přeprogramování diagnostickým přístrojem Opel - Tech2 nebo
Op-com v sekci DIS (Display Information System) u položky "Trailer Hitch" (Tažné zařízení) z Not Present - Nepřítomen na Present - Přítomen.
Podle příspěvků některých členů to někomu funguje bez programování a někdo to musel naprogramovat.
Napájení zadního osvětlení je ze zadního elektronického modulu REC
Vozidla bez zadního elektronického modulu: https://www.opel-astra-h.cz/technika/po ... a_h_13.jpg
Napájení zadního osvětlení je z předního elektronického modulu UEC
Podle druhu zakoupené instalace a výbavy vozidla, je nutné u některých vozidel přeprogramování diagnostickým přístrojem Opel - Tech2 nebo
Op-com v sekci DIS (Display Information System) u položky "Trailer Hitch" (Tažné zařízení) z Not Present - Nepřítomen na Present - Přítomen.
Podle příspěvků některých členů to někomu funguje bez programování a někdo to musel naprogramovat.
Re: Elektroinstalace tažného zařízení - Opel Astra H 2008 caravan
Každá astra má tu předpřípravu? Rád bych dal kouli na astru pouze kvůli nosiči na kola, co vše je třeba a na kolik to vyjde, nechceš to rozepsat, případně udělat celý článek na web, ať tam je zas nějaká aktualizace? Díky.
Re: Elektroinstalace tažného zařízení - Opel Astra H 2008 caravan
StanC: díky za odpověď. V podstatě mi však z toho vyplívá - běž navštívit autoelektrikáře. Protože kdo má doma diagnostiku
Píšeš také "podle některých to funguje bez programování..." OK, pokud tu cesta je, rád bych ji zkusil. Kam to však zapojit? Až někde k tomu přednímu modulu? A bude tam kontakt na brzdové světlo? když k žárovce zvlášť nevede?
Ještě mě napadlo 'partizánské' řešení: brzdový kontakt odpojit. Potom by se žárovka na přípojném vozíku mohla chovat stejně jako na autě...
Píšeš také "podle některých to funguje bez programování..." OK, pokud tu cesta je, rád bych ji zkusil. Kam to však zapojit? Až někde k tomu přednímu modulu? A bude tam kontakt na brzdové světlo? když k žárovce zvlášť nevede?
Ještě mě napadlo 'partizánské' řešení: brzdový kontakt odpojit. Potom by se žárovka na přípojném vozíku mohla chovat stejně jako na autě...
Re: Elektroinstalace tažného zařízení - Opel Astra H 2008 caravan
Tlumení (změnu) intenzity žárovky prování právě elektronická řídící jednotka. U vozidel s REC to řídí REC a u vozidel bez REC to řídí UEC. Je záhadou, proč to někomu funguje bez programování a jiný to musí přeprogramovat. Buď je každý druh instalace v prodeji jinak řešen a nebo je možné, že prodejce nových aut (dealer) to u některých aut povolil (přeprogramoval) již při prodeji, jako například palubní počítač a někdo si to musel nechat přeprogramovat dodatečně.