P0234

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

P0234

Příspěvek od vvenca »

Zdravim všechny, prosím o radu, včera jsem se vracel z práce a při delším stoupání, když jsem na to trochu šlápnul, tak se mi rozsvítila kontrolka motoru (servisního klíče) a auto spadlo do nouzáku. Přišlo mi to, jako kdyby vůbec neseplo turbo. Když jsem vypnul zapalování a znova nastartoval, tak kontrolka zmizela a auto jelo normálně a při dalším stoupání se opět rozsvítila a zase to spadlo do nouzáku. OP-COM ukázal chybu P0234. Nemá někdo zkušenost, čím by to mohlo být?. Ještě bych chtěl dodat, že když jsem nedávno sundaval hlavu, tak se mi povedlo nastřihnout podtlakovou hadičku z podtlakového ventylu do turba. Přes tuto hadici jsem přetáhl jinou hadici a stáhl motex páskama. Nemohlo by to třeba dělat právě toto?. Díky za každou odpověď.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Reklama
 

marty14
Příspěvky: 56
Registrován: 27 led 2011, 17:31

Re: P0234

Příspěvek od marty14 »

P0234 Engine Overboost Condition.Nevím co to přesně je,ale snad někdo zareaguje.
vectra c 1.9cdti 88kw 2005 kombi
enst
Příspěvky: 4
Registrován: 19 led 2011, 20:41

Re: P0234

Příspěvek od enst »

marty14 píše:P0234 Engine Overboost Condition.Nevím co to přesně je,ale snad někdo zareaguje.


P0234-Překročení plnícího stavu motoru- je to pouze překlad co to přesně znamená bohužel nevím.
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 257
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: P0234

Příspěvek od lubaan »

Tohle může dělat podtlakovej regulátor naklápění lopatek turba.Je třeba zkontrolovat podtlaky,případně samotnej ventil.Taky mi to psalo překročenej plnící tlak,někdy i nedostatečnej plnící tlak.

Já jsem měl nakonec vadnej ventil.Jde rozebrat a vyčistit,uvnitř to bylo pěkně zadělaný.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
kocour_easy
Příspěvky: 9
Registrován: 08 bře 2011, 00:30

Re: P0234

Příspěvek od kocour_easy »

Tedka jsem narazil na poslkem foru tento prispevek mozna neco pomuze http://translate.google.com/translate?j ... p__1495389
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: P0234

Příspěvek od vvenca »

Díky za tipy,
K Lubaanovo radě, prosim tě, koukal jsem na ten ventyl a nepřišlo mi, že by mohl jít rozebrat. Doufám, že myslíme ten samej ventyl. Když otevřu kapotu, tak se nachází vpravo zevnitř u masky a vedou do něj 2 podtlakový hadičky. Kdyžtak nějakej typ na rozebrání ;)

Ke Kocourovo-easy odkazu na polské forum, po přeložení v google překladači jsem to nějak nemohl dát dohromady.
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Uživatelský avatar
Fritol
Příspěvky: 512
Registrován: 25 lis 2008, 00:10
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: P0234

Příspěvek od Fritol »

mrkni jak funguje na turbu tahlo pro lopatky ale co sem dělal tuto chybu tak byli vadne solenoidní ventili pro ovladaní věcinou to dělalo v dalničním režimu jízdy.. a dělal sem jich asi 7 :) 6 na 1.7 a 1 na 1.9tce.
ASTRA-G-2.0 -X20DTL,Hatchback 5dv.1998, ABS,4kotouč,vyhřívany el.zrcátka,centrál,origo lité kola,klima,el okna, dodělany Pal PC, modul zavíraní oken pomocí DO
Diagnostika:op-com v.1.39 (CZ) / Hradec Kralové a okolí
JirkaB
Příspěvky: 4
Registrován: 11 dub 2011, 13:14

Re: P0234

Příspěvek od JirkaB »

Já bych mrknul na hadice od turba. Toto jsme měli s bráchou na Vectře B 2,0 dti. Šlo nám to do 2,500 otáček a potom to spadlo do nouzáku. Po nastartování byl klid dokud si motor nevytočil nad 2500 otáček ;)
Uživatelský avatar
lubaan
Příspěvky: 257
Registrován: 10 črc 2009, 17:52
Bydliště: okres Klatovy

Re: P0234

Příspěvek od lubaan »

vvenca píše: Doufám, že myslíme ten samej ventyl. Když otevřu kapotu, tak se nachází vpravo zevnitř u masky a vedou do něj 2 podtlakový hadičky. Kdyžtak nějakej typ na rozebrání ;)
Jo,myslíme ten samej ventil.Rozebrat jde,ale jen jednou :D
Zlikviduješ tu kovovou objímku,co k sobě drží tu bílou a černou část.Ty dvě části pak oddělíš a ventil je rozebranej,vysuneš kovovej váleček s membránou-právě ten váleček jsem měl zatuhlej a nechodil tak jak měl.
Pak je třeba trochu improvizovat,když chceš dát ventil dohromady.Já to vyřešil tak,že jsem vzal velkou silnou podložku s vnitřním průměrem odpovídající průměru tý bílý části.K ní jsem navařil dva kousky závitový tyče o něco delší než černá část ventilu.K sobě jsem to pak stahnul pomocí platle.Ventil už takhle funguje skoro 3 roky k plný spokojenosti.Občas ho jen preventivně vyčistim a pomáznu.Zejtra možná dam fotku,když bude čas.

Když to zlobilo,tak motor padal do nouzáku,pokud byl delší dobu v tahu na rychlosti 3;4;5;6.Psalo to chybu překročení plnícího tlaku.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
vvenca
Příspěvky: 56
Registrován: 18 pro 2010, 17:46

Re: P0234

Příspěvek od vvenca »

lubaan píše:
vvenca píše: Doufám, že myslíme ten samej ventyl. Když otevřu kapotu, tak se nachází vpravo zevnitř u masky a vedou do něj 2 podtlakový hadičky. Kdyžtak nějakej typ na rozebrání ;)
Jo,myslíme ten samej ventil.Rozebrat jde,ale jen jednou :D
Zlikviduješ tu kovovou objímku,co k sobě drží tu bílou a černou část.Ty dvě části pak oddělíš a ventil je rozebranej,vysuneš kovovej váleček s membránou-právě ten váleček jsem měl zatuhlej a nechodil tak jak měl.
Pak je třeba trochu improvizovat,když chceš dát ventil dohromady.Já to vyřešil tak,že jsem vzal velkou silnou podložku s vnitřním průměrem odpovídající průměru tý bílý části.K ní jsem navařil dva kousky závitový tyče o něco delší než černá část ventilu.K sobě jsem to pak stahnul pomocí platle.Ventil už takhle funguje skoro 3 roky k plný spokojenosti.Občas ho jen preventivně vyčistim a pomáznu.Zejtra možná dam fotku,když bude čas.

Když to zlobilo,tak motor padal do nouzáku,pokud byl delší dobu v tahu na rychlosti 3;4;5;6.Psalo to chybu překročení plnícího tlaku.

Díky za info, na ten ventyl se zkusim podívat trošku víc, dle tvého návodu :D , tak doufam, že ho dam zase dohromady. Jinak u mýho auta jsem zatim zpozoroval, že mi to do nouzáku spadlo na 3. a 4. řadící stupeň a vždy, když jsem měl motor vytočenej na víc, jak 3000 otáček. U 5. a 6. stupně jsem to zatim nezpozoroval, ty při cestě do práce nestačim tak vytočit.
Ještě jeden dotaz, nevíš, kde by se dala koupit podtlaková hadička od toho ventylu do turba. Počítam, že od Opela to bude asi trochu ranec.
Pokud sem hodíš nějaký foto, tak to bude úplně super!!
Opel Vectra C Caravan, 1.9 CDTI 110 kw, r.v. 2006, tm.modrá metal., CD70Navi, kůže, vyhř. sedačky, AFL, výklop. tažné, el. otev. zadní dveře, parkpilot.
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Motory“