Egr ventil
Moderátor: Moderátoři
Egr ventil
Caute chcel by som sa opytat ci sa da zaslepyt egr venti v corse b 1.0 benzin diky
- Reklama
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: 24 čer 2011, 06:04
Re: Egr ventil
Ahoj. Proč máš v úmyslu zaslepit EGR ventil? Corsu mám chvilku,tak chci být moudřejší.Dik za odpověď.
Re: Egr ventil
Pokud popojizdi kratsi vzdalenosti na nekvalitni palivo, casteji startuje, motor se nestaiha zahrat a egr se zaspini, zustane treba otevreny nebo se nezavre a u auta to hodi chybu nouzovy rezim prestane tahnout a jet.Pokud se egr zaslepi vyfukove plyny prez nej neprochazeji a nemuze se tak zaspinit a tudiz ani zustat otevrene a nebo zavrene proste o problem mene.Sice se pak zhorsi u auta filtrovani vyfukovych plynu, ale je to prakticky neznatelne, proste egr je v podstate k nicemu......
Re: Egr ventil
Buď si musíš vyrobit jiný těsnění pod EGR ventil-musí tam zůstat díry pro vodní chlazení a kanálek od výfuku zacpeš a je to.Těsnění musí být z plechu kvůli teplotě.Jinak se prej dá takový koupit originál od GM.
nycnemame
Re: Egr ventil
Návod na zaslepení EGR ventilu http://www.kadett.cz/technika/egr.htm
Zaslepení EGR ventilu u benzínových motorů s jednou lambda sondou
Trocha teorie
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil se v moderních motorech používá k řízení recirkulace výfukových plynů s cílem snížení tvorby emisí. Celý systém se uvádí do provozu po dosažení pracovní teploty motoru pomocí tzv. termoregulačního ventilu. EGR ventil je poté ovládán podtlakem ze sání a umožňuje nasávat až 10% výfukových plynů zpět do sání motoru. Zřejmě každého napadne, že pokud je něco spojeno se snížením emisí (konkrétně NOx která se v ČR na emisích neměří) na výkon a spotřebu to jistě dobrý vliv mít nebude. Není daleko od pravdy.
Příčiny snížení výkonu motoru jsou dvě, snížení teploty spalování a snížená účinnost plnění. Teplota spalování se snižuje kvůli obsahu CO ve výfukových plynech, který nehoří a účinnost plnění se snižuje kvůli zahřívání zápalně směsi výfukovými plyny, které jsou horké. Teplota zápalné směsi je tedy vyšší, začíná se roztahovat a do válců je tak nasáto méně zápalné směsi.
Další nevýhodou recirkulace je zanášení sacího traktu nečistotami z výfukových plynů.
Odstranění EGR ventilu by tedy mělo vést ke třem zlepšením – zvýšení výkonu, snížení spotřeby a snížení znečištění sacího traktu. Daní za tato zlepšení je zvýšení emisí.
Zaslepení EGR ventilu u benzínových motorů s jednou lambda sondou
Trocha teorie
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil se v moderních motorech používá k řízení recirkulace výfukových plynů s cílem snížení tvorby emisí. Celý systém se uvádí do provozu po dosažení pracovní teploty motoru pomocí tzv. termoregulačního ventilu. EGR ventil je poté ovládán podtlakem ze sání a umožňuje nasávat až 10% výfukových plynů zpět do sání motoru. Zřejmě každého napadne, že pokud je něco spojeno se snížením emisí (konkrétně NOx která se v ČR na emisích neměří) na výkon a spotřebu to jistě dobrý vliv mít nebude. Není daleko od pravdy.
Příčiny snížení výkonu motoru jsou dvě, snížení teploty spalování a snížená účinnost plnění. Teplota spalování se snižuje kvůli obsahu CO ve výfukových plynech, který nehoří a účinnost plnění se snižuje kvůli zahřívání zápalně směsi výfukovými plyny, které jsou horké. Teplota zápalné směsi je tedy vyšší, začíná se roztahovat a do válců je tak nasáto méně zápalné směsi.
Další nevýhodou recirkulace je zanášení sacího traktu nečistotami z výfukových plynů.
Odstranění EGR ventilu by tedy mělo vést ke třem zlepšením – zvýšení výkonu, snížení spotřeby a snížení znečištění sacího traktu. Daní za tato zlepšení je zvýšení emisí.