EGR Ventil
Moderátor: Moderátoři
EGR Ventil
čau prosim potreboval bych poradit jak mam zaslepit ten egr ventil a hlavně kde ho najdu a jaky stim kdo má zkušenosti jesli to lépe pojede nebo to nebude táhnout ??
- Reklama
- Mike.S
- Příspěvky: 249
- Registrován: 01 lis 2008, 22:47
- Bydliště: Slovácko - Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR Ventil
jaký máš motor?
Old cars:
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Škoda 120L
Škoda Felicia Combi LXi
Actual car:
..........Holden Zafira|1.8 16V|Z18XE|by Mike.S.........
Re: EGR Ventil
Návod na zaslepení EGR ventilu http://www.kadett.cz/technika/egr.htm
Zaslepení EGR ventilu u benzínových motorů s jednou lambda sondou
Trocha teorie
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil se v moderních motorech používá k řízení recirkulace výfukových plynů s cílem snížení tvorby emisí. Celý systém se uvádí do provozu po dosažení pracovní teploty motoru pomocí tzv. termoregulačního ventilu. EGR ventil je poté ovládán podtlakem ze sání a umožňuje nasávat až 10% výfukových plynů zpět do sání motoru. Zřejmě každého napadne, že pokud je něco spojeno se snížením emisí (konkrétně NOx která se v ČR na emisích neměří) na výkon a spotřebu to jistě dobrý vliv mít nebude. Není daleko od pravdy.
Příčiny snížení výkonu motoru jsou dvě, snížení teploty spalování a snížená účinnost plnění. Teplota spalování se snižuje kvůli obsahu CO ve výfukových plynech, který nehoří a účinnost plnění se snižuje kvůli zahřívání zápalně směsi výfukovými plyny, které jsou horké. Teplota zápalné směsi je tedy vyšší, začíná se roztahovat a do válců je tak nasáto méně zápalné směsi.
Další nevýhodou recirkulace je zanášení sacího traktu nečistotami z výfukových plynů.
Odstranění EGR ventilu by tedy mělo vést ke třem zlepšením – zvýšení výkonu, snížení spotřeby a snížení znečištění sacího traktu. Daní za tato zlepšení je zvýšení emisí.
Zaslepení EGR ventilu u benzínových motorů s jednou lambda sondou
Trocha teorie
EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil se v moderních motorech používá k řízení recirkulace výfukových plynů s cílem snížení tvorby emisí. Celý systém se uvádí do provozu po dosažení pracovní teploty motoru pomocí tzv. termoregulačního ventilu. EGR ventil je poté ovládán podtlakem ze sání a umožňuje nasávat až 10% výfukových plynů zpět do sání motoru. Zřejmě každého napadne, že pokud je něco spojeno se snížením emisí (konkrétně NOx která se v ČR na emisích neměří) na výkon a spotřebu to jistě dobrý vliv mít nebude. Není daleko od pravdy.
Příčiny snížení výkonu motoru jsou dvě, snížení teploty spalování a snížená účinnost plnění. Teplota spalování se snižuje kvůli obsahu CO ve výfukových plynech, který nehoří a účinnost plnění se snižuje kvůli zahřívání zápalně směsi výfukovými plyny, které jsou horké. Teplota zápalné směsi je tedy vyšší, začíná se roztahovat a do válců je tak nasáto méně zápalné směsi.
Další nevýhodou recirkulace je zanášení sacího traktu nečistotami z výfukových plynů.
Odstranění EGR ventilu by tedy mělo vést ke třem zlepšením – zvýšení výkonu, snížení spotřeby a snížení znečištění sacího traktu. Daní za tato zlepšení je zvýšení emisí.