kolísání dobíjecího napětí

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
novotnypepa
Příspěvky: 84
Registrován: 31 led 2010, 10:55
Bydliště: PARDUBICE
Kontaktovat uživatele:

kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od novotnypepa »

Ahoj, nemáte někdo zkušenosti s kolísáním dobíjecího napětí při vyšších otáčkách? Po nastartování a volnoběžných otáčkách je vše v normálu okolo 14 - 14,5V. Po přidání plynu začne kolísat napětí od 13,2 - 14,6V. Po asi 20 km se to srovná a ustálí se to na 13,8 - 14V. Je to vidět i v servisním menu. Ještě dodám stáří aku je v lednu 2012 7let je origo GM. Děkuji
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Reklama
 

Uživatelský avatar
megabeda
Příspěvky: 269
Registrován: 28 kvě 2009, 09:58

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od megabeda »

Normální to asi nebude, nic podobného jsem nepozoroval. Je to jednoduché, baterie, nebo alternátor :-) Baterka už bude asi na hranici životnosti, já měnil letos na jaře (6 let). U mě napájení nepřekročí hranici 14,1 to je maximum.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Uživatelský avatar
novotnypepa
Příspěvky: 84
Registrován: 31 led 2010, 10:55
Bydliště: PARDUBICE
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od novotnypepa »

Normálně bych to asi neřešil, ale je to viditelné na světlech za tmy. Mám obavu co na to celá elektroinstalace, žárovky, rádio atd?
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Uživatelský avatar
peter.eu
Příspěvky: 270
Registrován: 12 kvě 2010, 15:59

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od peter.eu »

Muze byt nacaty alternator,ale vetsinou kdyz odejde diodovy mustek tak to prebiji treba az na 17-18V.Stalo se mi to u stary Tigry a to se zacali rosvicet vsechny mozny kontrolky,auto z toho bylo cely divny ....zkus jinou baterku ktera je v jinym aute ok,a kdyz to nepomuze tak nechat udelat altik dokud neni uplne KO,pak by to mohlo byt drazsi....
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Uživatelský avatar
novotnypepa
Příspěvky: 84
Registrován: 31 led 2010, 10:55
Bydliště: PARDUBICE
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od novotnypepa »

můstek byl dělaný ten odešel při 170 tis teď mám 196 tis a zas tohle baterku zkusím vyměnit, pak dám vědět jak to dopadlo, jen sehnat dobráka co mi ji půjčí
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Uživatelský avatar
megabeda
Příspěvky: 269
Registrován: 28 kvě 2009, 09:58

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od megabeda »

Když odejde diodový můstek v alternátoru, jsou v podstatě 2 alternativy. Buď jak píše peter.eu, že přebíjí - to je ta horší varianta, nebo nedobíjí vůbec (to se stalo mě na 145.000) Když přebíjí, může dojít až k tomu že uvaříš baterku, jsou případy že se i roztrhne, to je pak paráda, každý si asi domyslí jak musí vypadat motorový prostor, když do něj vycákne kyselinka :(
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 785
Registrován: 09 úno 2009, 21:08
Bydliště: Brozany u Pardubic

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od denny »

Kolísání napětí je způsobeno alternátorem.Je to častý problém alternátorů 105A.V mnoha vyměněných diodových můstcích jsem objevil studeňáky na diodách.Dalo mi to dost zabrat to hledat pod lupou,ale našel.
Uživatelský avatar
novotnypepa
Příspěvky: 84
Registrován: 31 led 2010, 10:55
Bydliště: PARDUBICE
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od novotnypepa »

děkuji za radu, bylo to přesně jak píše denny
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Uživatelský avatar
megabeda
Příspěvky: 269
Registrován: 28 kvě 2009, 09:58

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od megabeda »

Jak jsi to tedy odstranil? Studeňák na diodovém můstku?
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Uživatelský avatar
novotnypepa
Příspěvky: 84
Registrován: 31 led 2010, 10:55
Bydliště: PARDUBICE
Kontaktovat uživatele:

Re: kolísání dobíjecího napětí

Příspěvek od novotnypepa »

přesně tak, co byl cín tak jsem to proletoval a přetáhnul šroubové spoje a je klid, rada nad zlato :D
VECTRA C CARAVAN r.v. 2005, Z19DTH 110kw, CD70navi
Odpovědět

Zpět na „VECTRA C – Autorádia + navigace + elektronika“