Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
Moderátor: Moderátoři
Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
Zdravím
Nové zjištění po tuhých mrazech a dvakrát zamrznuté naftě - kterou jsem vždy musel nechat rozmrazit..
Při plném zatížení (plný plyn) na 5 / 6 rychlost po překročení ca 3000 ot min začne motor místy a nepravidelně vynechávat + problikává servisní ikonka klíčku. po ubrání plynu auto jede OK, bez problémů, kontrolka zhaslá a běh pravidelný...
Vypadá to jako by nestíhalo palivové čerpadlo nebo byl poloucpaný filtr?
Anebo mne napadá - měl jsem legendární problémy se vstřikovačem na 3. válci a vyřešil to (vyhřátý kontakt) jen přecvaknutím patky, ne výměnou pomocí opravné sady. Může to být tímto...?
Nové zjištění po tuhých mrazech a dvakrát zamrznuté naftě - kterou jsem vždy musel nechat rozmrazit..
Při plném zatížení (plný plyn) na 5 / 6 rychlost po překročení ca 3000 ot min začne motor místy a nepravidelně vynechávat + problikává servisní ikonka klíčku. po ubrání plynu auto jede OK, bez problémů, kontrolka zhaslá a běh pravidelný...
Vypadá to jako by nestíhalo palivové čerpadlo nebo byl poloucpaný filtr?
Anebo mne napadá - měl jsem legendární problémy se vstřikovačem na 3. válci a vyřešil to (vyhřátý kontakt) jen přecvaknutím patky, ne výměnou pomocí opravné sady. Může to být tímto...?
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
- Reklama
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
Ahoj
No tak ze všeho nejdřív je potřeba zjistit,co je v paměti závad uloženo za chybu.Jinak by to mohlo bejt přicpaným filtrem.Nemam s tim zkušenost,ale někde jsem čet,že pokud zamrzne nafta,měl by se vždycky vyměnit palivovej filtr,protože už nikdy nebude mít takovou propustnost jako by měl mít.
S tim konektorem na vstřikovači by to mít souvislost nemělo,to by asi dělalo i při nižších otáčkách.
No tak ze všeho nejdřív je potřeba zjistit,co je v paměti závad uloženo za chybu.Jinak by to mohlo bejt přicpaným filtrem.Nemam s tim zkušenost,ale někde jsem čet,že pokud zamrzne nafta,měl by se vždycky vyměnit palivovej filtr,protože už nikdy nebude mít takovou propustnost jako by měl mít.
S tim konektorem na vstřikovači by to mít souvislost nemělo,to by asi dělalo i při nižších otáčkách.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
Ahoj Lubaane
Dík za reakci, tak nějak mi také přijde logický, že bude problém v čerpadle / resp. v sítku. Co takováhle legrace stojí? Mám dojem že tady je čerpadlo s filtrem přímo v nádrži?
A druhá věc - možná mi poradíte. OP COM nebo jiný software na vyčítání chyb, zdá se mi že by se mi pomalu hodil vlastní na jednoduchou diagnostiku. Nebo někdo v okolí Liberce. V servisu si za to pořád berou nehezký peníze, i když jsem se už dohodl na zákaznickém bonusu..
Dík za reakci, tak nějak mi také přijde logický, že bude problém v čerpadle / resp. v sítku. Co takováhle legrace stojí? Mám dojem že tady je čerpadlo s filtrem přímo v nádrži?
A druhá věc - možná mi poradíte. OP COM nebo jiný software na vyčítání chyb, zdá se mi že by se mi pomalu hodil vlastní na jednoduchou diagnostiku. Nebo někdo v okolí Liberce. V servisu si za to pořád berou nehezký peníze, i když jsem se už dohodl na zákaznickém bonusu..
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
- TomC20LET
- Příspěvky: 471
- Registrován: 19 kvě 2011, 23:40
- Bydliště: Orlová okr. Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
za cca 500kč se dá koupit diag kabel na oply i se softwarem ale opravdu dokáže jen vyčíst a vymazat chyby.. co se týče problému tak bych opravdu koukl na ten palivový filtr, je to nejjednodužší a nejlevnější řešení a nový filtr nikdy neuškodí i kdyby byl problém jinde, měl by jako u většiny novějších dizlů být v kovové či plastové schránce u motoru ale nevim to jistě.. cena cca 600kč
Autoservis, Pneuservis, Diagnostika, CNC, 3D Print
INSIGNIA A 1.6i Turbo Sports Tourer 147kw 2009
VECTRA B 2,2i 16V Sport Caravan 114kw 2001
VECTRA B 2,2i 16V Caravan 108kw 2001
INSIGNIA A 1.6i Turbo Sports Tourer 147kw 2009
VECTRA B 2,2i 16V Sport Caravan 114kw 2001
VECTRA B 2,2i 16V Caravan 108kw 2001
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
Tak diagnostika třeba tady: http://sz.aukro.cz/profi-diagnostika-op ... 99852.html
Dokonce k osobnímu vyzvednutí v Liberci,můžeš si to nechat i předvést.
Levnější OP-COM tady: http://sz.aukro.cz/diagnostika-opel-op- ... 65756.html
Nebo pokud u někoho v Liberci,tak jeden místní člen,určitě víš o koho jde nebo Vojta z Astra H fóra.
Vyměň palivovej filtr v motorovým prostoru.V nádrži problém nebude.Stejně bych si ale nejdřív zjistil,co je uloženo v paměti závad,mohlo by to bejt klidně i úplně něco jinýho.
Dokonce k osobnímu vyzvednutí v Liberci,můžeš si to nechat i předvést.
Levnější OP-COM tady: http://sz.aukro.cz/diagnostika-opel-op- ... 65756.html
Nebo pokud u někoho v Liberci,tak jeden místní člen,určitě víš o koho jde nebo Vojta z Astra H fóra.
Vyměň palivovej filtr v motorovým prostoru.V nádrži problém nebude.Stejně bych si ale nejdřív zjistil,co je uloženo v paměti závad,mohlo by to bejt klidně i úplně něco jinýho.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
Ahoj, tohle co popisuješ - cukání s rozsvěcením a zhasínáním kontrolky mi dělal konektor na 3 válci i po přihnutí plíšku se tato chyba neustále vracela. Musel jsem koupit nakonec nový.
Jinak kdyby jsi chtěl vyčíst chyby, popř. něco s op-comem napiš mi SZ, dohodnem se.
Jinak kdyby jsi chtěl vyčíst chyby, popř. něco s op-comem napiš mi SZ, dohodnem se.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
Takže přátelé nový vývoj v téhle věci.
Po připojení na diagnostiku je vypsána chyba P 1109 - což je "napětí ovládacího členu vířivých klapek mimo rozsah" - volně přeloženo.
Historie modulu sání - asi 50.000 km jsem jezdil bez táhla (spadlé) a bylo to bez jakýchkoli problémů. Před ca půl rokem jsem si nechal zamontovat repasovaný modul v Polsku. Servo zůstalo původní. Bez problémů, ověřeno, zajeto, najeto ca 5.000 km bez jakékoli závady.
Nyní se stalo toto. Takže - v čem může být problém? Máte někdo zkušenost co způsobuje tuhle chybu a jak ji odstranit? Napadá mě - vyresetovat to nastavení serva, odpojit baterii..?
Nyní to vypadá tak, že auto jede, ale nad 3000 ot/min se rozsvěcí kontrolka poruchy motoru a auto ztrácí výkon, cuká, netáhne. Při volné jízdě se to neděje, kontrolka zase zhasne.
Update:
Tak porucha postoupila a objevuje se v celém rozsahu otáček. Nepravidelný chod a vynechávání. Tipuju na špatný konektor u 3. vstřikovače.
Díky za jakýkoli tip.
Po připojení na diagnostiku je vypsána chyba P 1109 - což je "napětí ovládacího členu vířivých klapek mimo rozsah" - volně přeloženo.
Historie modulu sání - asi 50.000 km jsem jezdil bez táhla (spadlé) a bylo to bez jakýchkoli problémů. Před ca půl rokem jsem si nechal zamontovat repasovaný modul v Polsku. Servo zůstalo původní. Bez problémů, ověřeno, zajeto, najeto ca 5.000 km bez jakékoli závady.
Nyní se stalo toto. Takže - v čem může být problém? Máte někdo zkušenost co způsobuje tuhle chybu a jak ji odstranit? Napadá mě - vyresetovat to nastavení serva, odpojit baterii..?
Nyní to vypadá tak, že auto jede, ale nad 3000 ot/min se rozsvěcí kontrolka poruchy motoru a auto ztrácí výkon, cuká, netáhne. Při volné jízdě se to neděje, kontrolka zase zhasne.
Update:
Tak porucha postoupila a objevuje se v celém rozsahu otáček. Nepravidelný chod a vynechávání. Tipuju na špatný konektor u 3. vstřikovače.
Díky za jakýkoli tip.
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
No hned je to lepší když jsi byl na diagnostice
nemusíme sřílet od boku.
Chyba - P1109 v Tisu je tento chybový kód rozepsán do 6 podobných.
Akční člen víření, zpětná vazba, výkonový stupeň, vysoká teplota, rozsah/výkon, funkční porucha.... atd
Jako odstranění závady se vždy uvádí vadná součást Y145 Elektromagnetický ventil
Myslím si že ta repase u poláků nebyla šťastná volba, osobně bych koupil nový modul i s novým řídícím modulem. Ceny už spadly dolů. Důvodem o kterém se moc neví, ale je dost zásadní, je tento. Citace z dokumentace k sání PIERBURG:
"Elektrické řídící moduly jsou schopny se „učit”:Po několikerém nastartování motoru, jsou elektrické řídící moduly natrvalo nastaveny pro konkrétní sací modul, na kterém jsou instalovány. Z tohoto důvodu je nutné při výměně sacího modulu vyměnit za nový také elektrický řídící modul. „starý” řídící modul nemůže být dále použit."
Poláci Ti udělají repasi - ok možná za 1/2 ceny ale tohle už se vůbec neřeší. Teď co dál? - koupit nový el. řídící modul a "napasovat" ho na strarší repasované sání. Ale co když není chyba v ovládání, ale v samotném sání. Opět citace
"Závada často není v řídícím modulu! Skutečné příčiny závady jsou často v opotřebení či váznutí chodu přívěry škrtící klapky v sacím modulu. Řídící modul pak není schopen touto klapkou pohybovat a proto hlásí závadu."
Tedy vyloučit že chybu nezpůsobuje sání taky nelze.
Osobně bych koupil nové sání i s novým modulem (jak uvádí výrobce mění se vždy společně) a budeš mít na dlouho pokoj.
Vím vše je o financích, ale z dlouhodobějšího hlediska, vidíš podle sebe, - ušetřit za každou cenu (repase) nemusí být vždy výhodné.
To platí i pro konektor - já ho vyměnil a je klid![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Chyba - P1109 v Tisu je tento chybový kód rozepsán do 6 podobných.
Akční člen víření, zpětná vazba, výkonový stupeň, vysoká teplota, rozsah/výkon, funkční porucha.... atd
Jako odstranění závady se vždy uvádí vadná součást Y145 Elektromagnetický ventil
Myslím si že ta repase u poláků nebyla šťastná volba, osobně bych koupil nový modul i s novým řídícím modulem. Ceny už spadly dolů. Důvodem o kterém se moc neví, ale je dost zásadní, je tento. Citace z dokumentace k sání PIERBURG:
"Elektrické řídící moduly jsou schopny se „učit”:Po několikerém nastartování motoru, jsou elektrické řídící moduly natrvalo nastaveny pro konkrétní sací modul, na kterém jsou instalovány. Z tohoto důvodu je nutné při výměně sacího modulu vyměnit za nový také elektrický řídící modul. „starý” řídící modul nemůže být dále použit."
Poláci Ti udělají repasi - ok možná za 1/2 ceny ale tohle už se vůbec neřeší. Teď co dál? - koupit nový el. řídící modul a "napasovat" ho na strarší repasované sání. Ale co když není chyba v ovládání, ale v samotném sání. Opět citace
"Závada často není v řídícím modulu! Skutečné příčiny závady jsou často v opotřebení či váznutí chodu přívěry škrtící klapky v sacím modulu. Řídící modul pak není schopen touto klapkou pohybovat a proto hlásí závadu."
Tedy vyloučit že chybu nezpůsobuje sání taky nelze.
Osobně bych koupil nové sání i s novým modulem (jak uvádí výrobce mění se vždy společně) a budeš mít na dlouho pokoj.
Vím vše je o financích, ale z dlouhodobějšího hlediska, vidíš podle sebe, - ušetřit za každou cenu (repase) nemusí být vždy výhodné.
To platí i pro konektor - já ho vyměnil a je klid
![Úsměv :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
No jak je psáno vejš,taky bych do repase od poláků nešel.Já dával nový sání i s motorkem a je klid.Ještě bych možná přivřel oko když by se dalo nový sání a nechal starej motorek.
Oni ty poláci tam sice nějak tu ovládací tyčku napasujou,ale samotný klapky se můžou přidírat a ten motůrek s nima možná nemůže hejbat.
Koukni se,jestli ty klapky volně chodí,tak jak mají.Stoupni si před auto,dívej se na ně a ať Ti někdo na volnoběh přidává a ubírá plyn a budeš vědět hned.
Oni ty poláci tam sice nějak tu ovládací tyčku napasujou,ale samotný klapky se můžou přidírat a ten motůrek s nima možná nemůže hejbat.
Koukni se,jestli ty klapky volně chodí,tak jak mají.Stoupni si před auto,dívej se na ně a ať Ti někdo na volnoběh přidává a ubírá plyn a budeš vědět hned.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Cukání při plném plynu / 1,9 CDTi
Díky za reakce, myslím že jsem našel zakopanýho čokla.
Nějak mi nešla do hlavy ta včerejší chyba v diagnostice. Navíc to začalo cukat v celým rozsahu otáček. Takže jsem si vzpomněl na oblíbenou chybu konektoru na 3. vstřiku, zkusmo ho vytáhl, předpružil a auto jede jako z praku. Takže zakoupena opravná sada a přeletuju konektor. Myslím že téma je uzavřeno.
Poznámka / doplnění k sání:
S tím chlapíkem jsem mluvil osobně a ještě před výměnou jsem si důkladně prošel celý to jeho repasovaný sání. A musím říct že je to kvalitní práce, čisté přepouzdrování a spřažení klapek táhlem, volný chod a precizní práce. I z toho důvodu jsem se rozhodl že mu to svěřím. Samozřejmě, 200 EUR hrálo také roli.
A co se týče serva, i o tom jsme se během pětihodinové prácičky (jeho) bavili a jeho argument byl docela logický. Co by se to servo mělo učit nového, ono pořád fungovalo, byť ovládalo jen jednu klapku, takže je to pro něj jako když ho znovu spřáhnu s ostatníma. Klapky byly původní, takže úhly natočení serva souhlasily přesně. Věřit jsem mohl, nemusel, ale logiku to mělo a ověřeno to bylo mnou a ca 40 předcházejícími repasemi. A poznámka dnes - okolo přepouzdrovaných klapek je parádně čisto, žádné usazeniny a únik bordelu jako na originálním kousku, běhá volně. Myslím že strojírensky dobrá práce.
Takže jen nechápu proč tentokrát diagnostika ukázala tuhle chybu a ne otevřený okruh vstřikovače č. 3...?
Každopádně, díky všem za postřehy. zase sem něco přidám, až mě potká...![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Nějak mi nešla do hlavy ta včerejší chyba v diagnostice. Navíc to začalo cukat v celým rozsahu otáček. Takže jsem si vzpomněl na oblíbenou chybu konektoru na 3. vstřiku, zkusmo ho vytáhl, předpružil a auto jede jako z praku. Takže zakoupena opravná sada a přeletuju konektor. Myslím že téma je uzavřeno.
Poznámka / doplnění k sání:
S tím chlapíkem jsem mluvil osobně a ještě před výměnou jsem si důkladně prošel celý to jeho repasovaný sání. A musím říct že je to kvalitní práce, čisté přepouzdrování a spřažení klapek táhlem, volný chod a precizní práce. I z toho důvodu jsem se rozhodl že mu to svěřím. Samozřejmě, 200 EUR hrálo také roli.
A co se týče serva, i o tom jsme se během pětihodinové prácičky (jeho) bavili a jeho argument byl docela logický. Co by se to servo mělo učit nového, ono pořád fungovalo, byť ovládalo jen jednu klapku, takže je to pro něj jako když ho znovu spřáhnu s ostatníma. Klapky byly původní, takže úhly natočení serva souhlasily přesně. Věřit jsem mohl, nemusel, ale logiku to mělo a ověřeno to bylo mnou a ca 40 předcházejícími repasemi. A poznámka dnes - okolo přepouzdrovaných klapek je parádně čisto, žádné usazeniny a únik bordelu jako na originálním kousku, běhá volně. Myslím že strojírensky dobrá práce.
Takže jen nechápu proč tentokrát diagnostika ukázala tuhle chybu a ne otevřený okruh vstřikovače č. 3...?
Každopádně, díky všem za postřehy. zase sem něco přidám, až mě potká...
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Sepp
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA
Opel Signum 1,9 CDTi Sport / 110 kW
http://moje.auto.cz/--Sepp--/opel-signum.html
Opel Astra K ST Innovation 1,4 / 110 kW
https://photos.app.goo.gl/o3w53Hgg9WA6c84KA