Zdravim, mam 1 zesilovac v aute (2kanal) a na nem v mustku zapojeny subwoofer. Chtel bych pridat do sbirky dalsi zesik 4kanal pro repraky ktere jsem montoval do dveri po originalech (uz spise chrchlali). Mam par otazek:
1- jak zapojit zesilovac? bojim se ze pokud zapojim paralelne k druhemu zesilovaci, tak se kabely prehreji, navic je tam slaba pojistka.
2- jak pripojit repraky? mam je na origo kabelech, tudiz rovnou od radia, musel bych menit koncovky atd (jiz tam mam redukce na origo kabely Opel).
3- 2 predni repraky jsem montoval bez pripojeni na zesik, jenze kdyz jsem pripojil oba tak zadnej reprak nejde (proste jen ticho) , kdyz sem pripojil repraky po jednom tak vse OK (ted tam je tedy jen jeden novy 110 W RMS a druhy origo). Muze to byt tim ze radio nestiha (4x45W)?
Diky za odpovedi, snad jsem to napsal smysluplne.
Pripojeni rpraku na zesilovac
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Pripojeni rpraku na zesilovac
nepíšeš o jaké zesilovače se jedná jakou máš pojistku a jak tlusté máš kabely také sem napiš co máš za repráky
na síle vodičů záleží, jak píšeš mohly by se přehřívat, ale spíš by ti repráky chrchlaly při vyšších hlasitostech... popřípadě by se ti mohly vypínat zesilovače.. (záleží na značce a výkonu)
pojistku i kabely vybírej podle celkového výkonu zesilovačů , když předimenzuješ kebeláž nic nezkazíš
originální kabeláž, pokud vedeš signál ze zesilovače zezadu vozidla je k ničemu... a pokud dáváš repro s výkonem 110WRMS tak dej vodiče určitě silnější
výstupy z rádia můžeš uplně vynechat pokud máš dostatek výstupů ze zesilovačů...
Dej si velký pozor na správnost a polaritu zapojení reproduktorů k zesilovači, při špatné polaritě by sis mohl v autě způsobit tzv akustický zkrat (viz google)
pokud dáš dva reproduktory paralelně na sebe - snížíš odpor což znamená větší zátěž zesilovače (roste výstupní výkon, proto se udává výkon při 4Ohm tak i při 2 Ohm ) a tedy jeho větší zahřívání - pokud máš nějaký levnější zesilovač , tak by jsi ho mohl i spálit
některé lepší zesilovače hlásí chybu při nekorektním zapojení a špatně zapojený kanál hrát nebude.
pokud jsi zapojoval repráky jen tak na výstupy z rádia tak by hrát měly pokud když zapojíš oba, tak nehrajou zkontroloval bych zapojení rádia.
jinak to že má rádio 4x45W může být jeho maximální výkon (což také nejspíše je) a RMS výkon bude kolem 20W
nevím jak jsi to zapojoval takže težko říct..
třeba já to mám takto :
plusovej kabel (10) s pojistkou 300A nevedenej dozadu kde je kondenzátor 1F (lepší je ale tak jak tak baterka co nejblíže) dále kostra na karoserii.
odtud paralelně do dvou zesilovačů:
jeden dvoukanál Rockford Fosgate - 2 subwoofery Impulse 500WRMS každej na jeden kanál
jeden 4kanál (JBL C5) - 4 jednotlivé repráky 2 175mm Focaly 90WRMS a 2 300mm ovály MTX 150WRMS také každý na jeden kanál
a hraje mi to
na síle vodičů záleží, jak píšeš mohly by se přehřívat, ale spíš by ti repráky chrchlaly při vyšších hlasitostech... popřípadě by se ti mohly vypínat zesilovače.. (záleží na značce a výkonu)
pojistku i kabely vybírej podle celkového výkonu zesilovačů , když předimenzuješ kebeláž nic nezkazíš
originální kabeláž, pokud vedeš signál ze zesilovače zezadu vozidla je k ničemu... a pokud dáváš repro s výkonem 110WRMS tak dej vodiče určitě silnější
výstupy z rádia můžeš uplně vynechat pokud máš dostatek výstupů ze zesilovačů...
Dej si velký pozor na správnost a polaritu zapojení reproduktorů k zesilovači, při špatné polaritě by sis mohl v autě způsobit tzv akustický zkrat (viz google)
pokud dáš dva reproduktory paralelně na sebe - snížíš odpor což znamená větší zátěž zesilovače (roste výstupní výkon, proto se udává výkon při 4Ohm tak i při 2 Ohm ) a tedy jeho větší zahřívání - pokud máš nějaký levnější zesilovač , tak by jsi ho mohl i spálit
některé lepší zesilovače hlásí chybu při nekorektním zapojení a špatně zapojený kanál hrát nebude.
pokud jsi zapojoval repráky jen tak na výstupy z rádia tak by hrát měly pokud když zapojíš oba, tak nehrajou zkontroloval bych zapojení rádia.
jinak to že má rádio 4x45W může být jeho maximální výkon (což také nejspíše je) a RMS výkon bude kolem 20W
nevím jak jsi to zapojoval takže težko říct..
třeba já to mám takto :
plusovej kabel (10) s pojistkou 300A nevedenej dozadu kde je kondenzátor 1F (lepší je ale tak jak tak baterka co nejblíže) dále kostra na karoserii.
odtud paralelně do dvou zesilovačů:
jeden dvoukanál Rockford Fosgate - 2 subwoofery Impulse 500WRMS každej na jeden kanál
jeden 4kanál (JBL C5) - 4 jednotlivé repráky 2 175mm Focaly 90WRMS a 2 300mm ovály MTX 150WRMS také každý na jeden kanál
a hraje mi to
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995