Dobrý den všem.
Dostal jsem od táty Astru F (rv. 12/94) s motorem 1.8 16V(X18XE 85kW/115PS). Jezdil jsem s ní několik let a mám ji hrozně rád - srdcová záležitost, první slušné auto. Najeto má poctivých 205 000 km, do 180 000 km garážovaná, hýčkaná.
Poslední dobou mě zlobí, nevím co s tím a můj servisák si taky neumí poradit. Jakmile jedu tak 15-20 min, tak při vyřazení nebo dojíždění na neutrál motor zhasne. Téměř vždy. Když cítím jak padají otáčky a dám mu plyn (na neutrál), tak se udrží, ale třeba při průjezdu křižovatkou s přeřazením (1 či 2) zhasne skoro vždy. Neměl jste někdy někdo stejné problémy? Není to sem-tam chcípnutí, ale pravidelné zhasínání zahřátého motoru. Za studena vše OK, starty úplně v pohodě.
Měněná byla váha vzduchu (před 2ma lety podobný problém, na chvíli se zlepšil), i lambda sonda (bez zlepšení).
Jsem z toho docela nešťastný, chtěl jsem ji nechat na rozježdění manželce (má čerstvě řidičák), ale takhle se bojím. Jezdit se stím tím pádem moc nedá, prodat taky ne (nejsem křivák, abych to zamlčel), ale do šrotu ji dát nechci, je mi jí hrozně líto.
Prosím, poraďte mi.
icefish
zhasínání motoru po zahřátí
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 06 kvě 2012, 01:23
Re: zhasínání motoru po zahřátí
zdravím, měl jsem ten samý problém s corsou. Když se motor zahřál, tak v menší rychlosti nebo při s tání chcípnul a šel nastartovat až po schladnutí, bylo to vadné čidlo otáček klikové hřídele, mohlo by ti to dělat taky vždy mi párkrát problikla kontrolka poruchy motoru a pak zdechla.
Martin
Martin
''Němka'' Corsa B 98 1,0 12V 3vál
Re: zhasínání motoru po zahřátí
Děkuju za odpověď, budu rád za každý rozumný tip.
Mě to tedy nastartovat jde, ihned po chcípnutí, ale musím se rychle rozjet, jinak to zas chcípne. Když stihnu pracovat s plynem, udržím ho "naživu". Ale v křižovatkách je to o nervy i pro mě, a nejsem začátečník.
Mě to tedy nastartovat jde, ihned po chcípnutí, ale musím se rychle rozjet, jinak to zas chcípne. Když stihnu pracovat s plynem, udržím ho "naživu". Ale v křižovatkách je to o nervy i pro mě, a nejsem začátečník.
Re: zhasínání motoru po zahřátí
Tak čidlo na klikovce to prý nebude, říkal servisák, že to by prý nešlo okamžitě nastartovat...
Re: zhasínání motoru po zahřátí
Zdravím
Mám takový pocit, že se s tohohle tématu už na opel-foru stává "obnošená vesta". Nechci se mejlit, ale příznaky jsou zjevné. Vyčištění nebo výměna volnoběžného ventilu alias krokového motorku, který tento motor pokud vím také má. Stejně jako motory 2.0 16v. na fórech omega a vectra to určitě najdeš a kdyby ne, tak na odkaze níž najdeš celkem slušný návod. V pohodě to udeláš doma. Práce tak maximálně na hodinu. Hlavně nezapomenout promazat WD ja tam píšou, jinak to nepomůže. Troufám si tvrdit, že tak na 85-90% je to ono.
http://www.gm-club.cz/navody-opel/vycis ... ilu-a-sani
Mám takový pocit, že se s tohohle tématu už na opel-foru stává "obnošená vesta". Nechci se mejlit, ale příznaky jsou zjevné. Vyčištění nebo výměna volnoběžného ventilu alias krokového motorku, který tento motor pokud vím také má. Stejně jako motory 2.0 16v. na fórech omega a vectra to určitě najdeš a kdyby ne, tak na odkaze níž najdeš celkem slušný návod. V pohodě to udeláš doma. Práce tak maximálně na hodinu. Hlavně nezapomenout promazat WD ja tam píšou, jinak to nepomůže. Troufám si tvrdit, že tak na 85-90% je to ono.
http://www.gm-club.cz/navody-opel/vycis ... ilu-a-sani
Re: zhasínání motoru po zahřátí
Díky moc, to zkusím určitě. Jinak zjistil jsem, že jsem se spletl, motor je C18XEL, ne X18XEL... Ale princip závady bude nejspíš stejný, že?
Re: zhasínání motoru po zahřátí
Chtěl jsem jenom poděkovat za radu - "obnošená vesta" to skutečně byla - závada vyřešena a Astra šlape jak hodinky. Děkuji