Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88kW
Moderátor: Moderátoři
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Kolik máš najeto?? Já co jsem vysledoval u sebe, nedávno jsem se koukal - saturace 75% - na volnoběh 0-1 Kpa při zatížení max. do 19 Kpa
Najeto 200000 km
Filtr se mi teď regeneruje taky dost pozdě nedávno to bylo skoro po 2000 km a saturace byla 105% (hodně jsem jezdil v DE)
Jinak teď mám necelých 80% od poslední regenerace 1300 km
Regenerace se mi spouští jakmile je dosaženo hranice 90% a jsou pro ní splněny všechny požadované podmínky.
Najeto 200000 km
Filtr se mi teď regeneruje taky dost pozdě nedávno to bylo skoro po 2000 km a saturace byla 105% (hodně jsem jezdil v DE)
Jinak teď mám necelých 80% od poslední regenerace 1300 km
Regenerace se mi spouští jakmile je dosaženo hranice 90% a jsou pro ní splněny všechny požadované podmínky.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
- Reklama
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Najeto 201 000 km začnu tím že budu tankovat jinde abych vyloučil naftu,pak se uvidí. Mě se regenerace pouští běžně kolem 1000 km záleží jak kdo jezdí a hlavně jestli víc město nebo mimo. Mě je celkem jedno při kolika % se spouští regenerace spíš mě štve ten vysokej tlak a tím spojená chyba + nouzák. Moje dedukce: špatná nafta a tím větší zasírání DPF a než to vyleze na 95 - 100 % a spustí se regenerace tak už je ten filtr pořádně ucpanej a proto tak velkej tlak. Mazec je že po vypálení točím 3000 otáčky dlouhej táhlej kopec a tlak nepřeleze přes 10 kpa. Jinak podmínky pro spuštění znám to si ohlídám
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Takže po necelém měsíci tankování na OMV se situace znovu opakuje,těsně před regenerací vyhazuje hlášku P1901 Particulate Filter Pressure Sensor High Differential Pressure - takže naftou to není. Celej měsíc byl klid,dělá to opravdu jen těsně před regenarací - saturace 90-95% vůbec nevím čeho se chytnout,čidlo tlaku bude nejspíš vpořádku,protože po regeneraci ukazuje tlak normálně. Někdo nějaký nápad? Začínám pomalu přemýšlet o trvalém odstranění DPF ale moc se mi do toho nechce.Ještě zkusím vyčistit EGR nebo už fakt nevím ...
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
ještě malá otázka co konkrétně dělá v OP-Comu položka "Replace particulate differentional pressure"? nebo tak nějak ted nevím úplně přesně jak to funguje? Díky
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Nikdo nic??
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Řekl bych, že je to volba kdy se mění celý filtr DPF za nový, proto aby ŘJ nastavila odpovídající hodnoty.
Jinak si myslím že Tvůj problém bude asi jinde než v samotném filtru. Podobnou věc jsem řešil nedávno s kamarádem. Nechal si celý filtr odborně vyčistit a vypadá to že tlaky má stále vysoké - po vyčištění byly velmi nízké na volnoběh mezi 0 až mínus 1.
Ted má saturaci cca 40% a tlaky v tahu 25 Kpa, přičemž kritická hodnota při které auto skočí do nouzáku je okolo 36 Kpa. (musí být delší čas, ne pouze krátkodobě).
U Tebe bude ten problém, že Ti auto moc kouří což vede k vysokému zatížení DPF sazemi, a filtr se ucpe dřív než ŘJ dá povel k regeneraci. Model výpočtu saturace filtru je neznámý, ale co vím tak do něj nejsou zapojeny tlaky ve filtru, to je pouze servisní údaj. Počítají se ujeté km, počet startů, režim jízdy (na dálnici % saturace naskakují pomaleji), asi i teplota.....
Musíš teď zjistit, proč Ti auto nadměrně kouří, už se to tu už rozebíralo, nejvíc by Ti k tomu řekl asi Lubaan.
Je jich hodně - vadný EGR, netěsnost v plnícím potrubí (prasklý intercooler), vadné trysky, mozná i nesprávně fungující škrtící klapka, regulace turba, jako podružná věc i palivo.
Pro začátek bych op-comem zkontroloval plnící tlaky - požadovaný & skutečný. Potom bych se zaměřil na EGR nejen jeho vyčištění, ale kompletní rozebrání a repase(návod byl někde na anglických stránkách), popř. výměna za nový - váznoucí ventil dokáže taky udělat pěknou paseku.
Samotný filtr bych zatím nekuchal, ten bude v pořádku,spíše bych se zaměřil na výše uvedené a snažil se odstranit příčinu tvorby vysokého množství sazí - ucpaný filtr je pouze důsledek toho ,že motor, nebo lépe řečeno, některá z jeho komponent, nepracuje ve správném režimu.
Jinak si myslím že Tvůj problém bude asi jinde než v samotném filtru. Podobnou věc jsem řešil nedávno s kamarádem. Nechal si celý filtr odborně vyčistit a vypadá to že tlaky má stále vysoké - po vyčištění byly velmi nízké na volnoběh mezi 0 až mínus 1.
Ted má saturaci cca 40% a tlaky v tahu 25 Kpa, přičemž kritická hodnota při které auto skočí do nouzáku je okolo 36 Kpa. (musí být delší čas, ne pouze krátkodobě).
U Tebe bude ten problém, že Ti auto moc kouří což vede k vysokému zatížení DPF sazemi, a filtr se ucpe dřív než ŘJ dá povel k regeneraci. Model výpočtu saturace filtru je neznámý, ale co vím tak do něj nejsou zapojeny tlaky ve filtru, to je pouze servisní údaj. Počítají se ujeté km, počet startů, režim jízdy (na dálnici % saturace naskakují pomaleji), asi i teplota.....
Musíš teď zjistit, proč Ti auto nadměrně kouří, už se to tu už rozebíralo, nejvíc by Ti k tomu řekl asi Lubaan.
Je jich hodně - vadný EGR, netěsnost v plnícím potrubí (prasklý intercooler), vadné trysky, mozná i nesprávně fungující škrtící klapka, regulace turba, jako podružná věc i palivo.
Pro začátek bych op-comem zkontroloval plnící tlaky - požadovaný & skutečný. Potom bych se zaměřil na EGR nejen jeho vyčištění, ale kompletní rozebrání a repase(návod byl někde na anglických stránkách), popř. výměna za nový - váznoucí ventil dokáže taky udělat pěknou paseku.
Samotný filtr bych zatím nekuchal, ten bude v pořádku,spíše bych se zaměřil na výše uvedené a snažil se odstranit příčinu tvorby vysokého množství sazí - ucpaný filtr je pouze důsledek toho ,že motor, nebo lépe řečeno, některá z jeho komponent, nepracuje ve správném režimu.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Díky za reakci,víš hodnoty plnících tlaků v normě? Egr + klapka je napořadu o víkendu,trysky jsem kontroloval korekce - žádná velká odchylka,problém je že mě ta chyba nenaskočí při tahu ale naopak při defenzivní jízdě z kopce a bez plynu jinak minulý víkend jsem vyměnil termostat (otvíral při 72)
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: prosÃm o radu
Odkaz na vyčištění a rozebrání elektrický části EGR ventilu je na Astra H fóru,když pohledáš,najdeš.Ale ten bych moc nepodezříval,to bys asi už dávno poznal na výkonu.
Jak už bylo řečeno,ucpanej filtr je důsledek nadměrný kouřivosti motoru.
Nejčastější příčina bude netěsnost v sacím potrubí a chladiče vzduchu,dál taky stav vstřikovačů.
Co se týká vstřikovačů,nejde se spolejhat jen na korekce.Pro zjištění jejich správný funkce by se musely vymontovat a vyzkoušet na stolici,jak rozprašujou,jestli netečou atd.
Co se týká netěsnosti v sání,tam jde hlavně o to,že se ztrácí plnící tlak.Řídicí jednotka má nastavenou malou citlivost a proto nevykazuje žádnou chybu.Ale nedostatečnej tlak se snaží vykompenzovat vyššíma dávkama paliva,což vede ke zvýšenej kouřivosti motoru se všema důsledkama pro DPF.
Zvýšenou kouřivost může způsobovat ještě hodně dalších věcí.ale tohle jsou nejčastější.
Vysokej diferenční tlak může bejt i při jízdě z kopce bez plynu,pokud je filtr ucpanej.Nemusí to bejt nutně jen v plným tahu motoru.
Jak už bylo řečeno,ucpanej filtr je důsledek nadměrný kouřivosti motoru.
Nejčastější příčina bude netěsnost v sacím potrubí a chladiče vzduchu,dál taky stav vstřikovačů.
Co se týká vstřikovačů,nejde se spolejhat jen na korekce.Pro zjištění jejich správný funkce by se musely vymontovat a vyzkoušet na stolici,jak rozprašujou,jestli netečou atd.
Co se týká netěsnosti v sání,tam jde hlavně o to,že se ztrácí plnící tlak.Řídicí jednotka má nastavenou malou citlivost a proto nevykazuje žádnou chybu.Ale nedostatečnej tlak se snaží vykompenzovat vyššíma dávkama paliva,což vede ke zvýšenej kouřivosti motoru se všema důsledkama pro DPF.
Zvýšenou kouřivost může způsobovat ještě hodně dalších věcí.ale tohle jsou nejčastější.
Vysokej diferenční tlak může bejt i při jízdě z kopce bez plynu,pokud je filtr ucpanej.Nemusí to bejt nutně jen v plným tahu motoru.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Plnící tlak požadovanej 120kpa skutečnej 105kpa při neutrálu a při 2500otáčkách a zatížení je požadovanej 120kpa a skutečnej 130kpa,saturace 40% a tlak v tahu max do 6kpa tak to fakt nechápu
Vectra C Caravan Z19DT/88kw rok 03/2006 Diagnostika přes OP-COM pro Teplice a okolí
Re: Svítí auto s klíčkem + bliká žhavení, Ve C, 1.9cdti, 88k
Co nechápeš, to co píšeš jsou hodnoty v normě.
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ