Ventilátor
Moderátor: Moderátoři
Re: Ventilátor
Jestli ti nedošli uhlíky. Mohou byt uš opotrěbeny o nedosedaj jak by měli. Jinak mi nic nenapadá
Ještě zkus odpojit štekr z větráku a změř multimetren jestli tam de nějaké napěti
Ještě zkus odpojit štekr z větráku a změř multimetren jestli tam de nějaké napěti
2,2 DTI
baum@atlas.cz
baum@atlas.cz
- Reklama
Re: Ventilátor
Dnes sem jel do Prahy, po ujetí 200 metrů jsem zkusil otočit kolečkem. Rychlost 1, nic jsem neslyšel, už jsem byl zklamaný, ale pocítil jsem slabý vánek, tak sem otočil na větší rychlost a to už byla jistota, větrák v pohodě jede. Takže se nejspíš větrák po nějaké době (pokud to tak je, tak se odpojil po 10 minutách) na nejvyšší stupeň preventivně vypnul a nějakou dobu nešel zapnout (znáte to, třeba nápis na autokompresůrku - v chodu maximálně 8 minut, pak 30 minut čekat, tak tady si to něco hlídalo) a nebo tam někde zamakala nějaká teplotní ochrana. K tomu mě zároveň přivádí to, že když zapnete ofuk/odmraz čelního okna, tak ventilátor nejde na 7.stupeň, ale "pouze" na 6.. Takže asi tak, každopádně děkuji za reakci
GTS
Re: Ventilátor
Ale jde i na sedmý Stačí při ofuku otočit o stupeň víc a při každém dalším ofuku tam zůstane rychlost 7
Insignia A Sports Tourer, Flex Ride, 4x4
Ex Vectra C, 1.8 16V (Z18XE), 2002
Ex Vectra C, 1.8 16V (Z18XE), 2002
Re: Ventilátor
Tak to jsem nevěděl, já většinou sedmičku při ofuku dám, ale postupně snižuji a až pak vypnu, takže se mi vždy zas spustí na šestce. Děkuji za rozšíření obzoru Jinak ještě jedna věc, která na to odpojení mohla mít nějaký vliv - zapnutý vnitřní okruh ventilace.
GTS
Re: Ventilátor
Tak tu mám po dnešku pokračování trablů s ventilátorem, a mám podezření na špatnou baterku. Od prvního výpadku před dvěma měsíci jsem tento případ zaznamenal ještě jednou při cestě z Prahy, kdy se mi najednou začala mlžit na dálnici okna (opravdu super, nejdřív sem si říkal, že je nějaká mlha... Nakonec mi došlo co se děje, takže otevřít okénka a plazit se jak šnek ), asi po pěti minutách od zjištění (to odpojení samozřejmě ale bylo delší) se vzpamatoval a od té doby dal pokoj.
Dnes jsem po deseti dnech stání ("odstaveno po 160 km výletě") s autem ujel plynule 14 km, z toho až dva poslední po městě . Po dojetí jsem nechal zapnutou ventilaci (z důvodu čekajících v autě), rádio a bohužel zapnutá i světla, protože s klíčky v poloze II se samozřejmě světla neohlašují. Po pěti minutách jsem přišel nasedl a konečná. Už jsem nenastartoval. Takže na autobus a vymýšlet jak složitě dojet zpátky pro baterku, dobít, mezitím dva dny v práci, auto odstavené 14km daleko. Vzhledem ke stáří baterky (5 a půl roku) jsem se rozhodl, že koupím novou a odpadnou potíže spojené s odvozem/nabitím/dovozem. Přivezli jsme baterku k autu a po čtyřech hodinách klidu jsem zkusmo nastartoval. Auto naskočilo takže jsem si řekl, že to projedu aby se baterka dobila a dalo se na ni ještě párkrát jet, než namontuji novou (co s ní, když už je koupená).
Nakonec z nějakého většího projetí nebylo nic, jelikož se mi po pár kilometrech opět začala mlžit okna... před barákem se ventilátor vzpamatoval, po dvou minutách zase nic a když jsem vypnul motor tak se na II polohu po chvilce zase ventilátor samovolně rozběhl... Vzhledem k tomu s jakou intenzitou to dnes udeřilo se mi zdá jestli to opravdu nemá souvislost s baterkou/napětím v síti a auto ten ventilátor neodpojuje.
Po nastartování jsem měřil dobíjecí napětí a po minutě běhu na volnoběh kolísalo mezi 13,7V - 14,4V (což asi nebude mít vypovídající hodnotu, jelikož v "jak na to" popisují měření při 3000 ot/min), po hodině od dojetí má baterka 12.4V, po dvou hodinách 12,3 - 12,4V.
Myslíte, že by problémy ventilátoru mohly mít souvislost s napětím v síti a po výměně baterky problémy ustanou?
Dnes jsem po deseti dnech stání ("odstaveno po 160 km výletě") s autem ujel plynule 14 km, z toho až dva poslední po městě . Po dojetí jsem nechal zapnutou ventilaci (z důvodu čekajících v autě), rádio a bohužel zapnutá i světla, protože s klíčky v poloze II se samozřejmě světla neohlašují. Po pěti minutách jsem přišel nasedl a konečná. Už jsem nenastartoval. Takže na autobus a vymýšlet jak složitě dojet zpátky pro baterku, dobít, mezitím dva dny v práci, auto odstavené 14km daleko. Vzhledem ke stáří baterky (5 a půl roku) jsem se rozhodl, že koupím novou a odpadnou potíže spojené s odvozem/nabitím/dovozem. Přivezli jsme baterku k autu a po čtyřech hodinách klidu jsem zkusmo nastartoval. Auto naskočilo takže jsem si řekl, že to projedu aby se baterka dobila a dalo se na ni ještě párkrát jet, než namontuji novou (co s ní, když už je koupená).
Nakonec z nějakého většího projetí nebylo nic, jelikož se mi po pár kilometrech opět začala mlžit okna... před barákem se ventilátor vzpamatoval, po dvou minutách zase nic a když jsem vypnul motor tak se na II polohu po chvilce zase ventilátor samovolně rozběhl... Vzhledem k tomu s jakou intenzitou to dnes udeřilo se mi zdá jestli to opravdu nemá souvislost s baterkou/napětím v síti a auto ten ventilátor neodpojuje.
Po nastartování jsem měřil dobíjecí napětí a po minutě běhu na volnoběh kolísalo mezi 13,7V - 14,4V (což asi nebude mít vypovídající hodnotu, jelikož v "jak na to" popisují měření při 3000 ot/min), po hodině od dojetí má baterka 12.4V, po dvou hodinách 12,3 - 12,4V.
Myslíte, že by problémy ventilátoru mohly mít souvislost s napětím v síti a po výměně baterky problémy ustanou?
GTS
Re: Ventilátor
Nakonec můj problém zřejmě končí u ventilátoru, na 1 rychlosti se postupně zastaví, nahodit jde třeba bouchnutím. Budu tedy kupovat nový, ale narazil jsem na jednu věc.
Mám automatickou dvouzónovou klimatizaci. Takže nemá předřadný odpor umístěný na výstupu, ale el. regulátor pod ventilátorem. Takže připadají v úvahu ventilátory: Valeo 698806 (1845110) a 698805 (1845109), které jsou dle popisu (a fotografií) určeny pro automatickou klimu, popis v EPC je u obou také stejný. Ale cenově se liší: 698806 je cca 2500 - 4000,- a 698805 většinou 1300 - 1600,-. Nevíte v čem se liší, zda není třeba rozdíl ve velikosti/parametrech elektromotoru?
Po zadaní do EPC mi vyjede jako ventilátor, který by měl být v mém autě 1845110. Jde mi o to zda je nějaký podstatný důvod obstarat si dražší verzi, nebo se jedná o jedno a to samé, ve dvou cenových relacích.
Mám automatickou dvouzónovou klimatizaci. Takže nemá předřadný odpor umístěný na výstupu, ale el. regulátor pod ventilátorem. Takže připadají v úvahu ventilátory: Valeo 698806 (1845110) a 698805 (1845109), které jsou dle popisu (a fotografií) určeny pro automatickou klimu, popis v EPC je u obou také stejný. Ale cenově se liší: 698806 je cca 2500 - 4000,- a 698805 většinou 1300 - 1600,-. Nevíte v čem se liší, zda není třeba rozdíl ve velikosti/parametrech elektromotoru?
Po zadaní do EPC mi vyjede jako ventilátor, který by měl být v mém autě 1845110. Jde mi o to zda je nějaký podstatný důvod obstarat si dražší verzi, nebo se jedná o jedno a to samé, ve dvou cenových relacích.
GTS
Re: Ventilátor
Řešil jsem nedávno stejný problém,ventilátor jde jen občas,mlžení,po bouchnutí se někdy rozběhl.Musel jsem ho demontovat a zjistil jsem,že uhlíky jsou zapečené v nějakém bordelu.Stačilo je vyčistit v rámci možností u nerozebíratelného ventilátoru promazat ložiska a zase jede jako nový.Mám dvouzonovou s elektr.regulací.Kdysi po výměně baterky(původní)se mi zlepšily starty a zmizely mi chyby řidících jednotek na nízké napětí.
vectra c 1.9cdti 88kw 2005 kombi
Re: Ventilátor
Co jsem se tak díval na ty ventilátory podle obrázků tak mi přijde že je tam rozdíl v obalu a upevnění.
Takže si myslím že budeš muset koupit ten dražší.
Takže si myslím že budeš muset koupit ten dražší.
2,2 DTI
baum@atlas.cz
baum@atlas.cz
Re: Ventilátor
VencaB: Máš pravdu! Teď sem se na ty fotky kouknul a levnější ventilátor má opravdu jinou skříň. Je zrcadlově otočen výstup a pootočen motor kvůli poloze regulátoru a opačně orientované lopatky dmychadla. Je do aut s pravostranným řízením. Záhada vyřešena, děkuji
Takže buď koupit 698806, nebo zkusit vyčistit o máznout jak psal marty.
Takže buď koupit 698806, nebo zkusit vyčistit o máznout jak psal marty.
GTS
Re: Ventilátor
Zdravim panove, mam vectru 2005 1,9 sri cdti, blbne mi vetrak, funguje jen stupen 4 ostatni stupne vubec, ma nekdo tuto zkusenost? Diky za rady