Dobrý den.
Vlastním Astru 93', motor C14NZ. Prováděl jsem výměnu těsnění pod hlavou, proto jsem porozpojoval několik konektorů elektrického systému. Mechanickou část jsem složil, pozapojoval zpět všechny konektory (předpokládám, že správně, protože jsou každý jiný, na jiném místě, i polarita je jednoznačná), ale elektrika funguje a nefunguje. Po připojení baterky se bez klíčku v zapalování rozsvítí kontrolka tlaku oleje, brzd a dobíjení. Po vložení klíčku motor nestartuje, po sešlápnutí spojkového pedálu se kontrolky rozsvítí vyšší intenzitou, startér motorem točí, ale motor nenaskočí, navíc se rozsvítí kontrolka závady motoru, po delším točení přestane svítit tlak oleje (správně). Vyndám klíček, kontrolky stále svítí. Po sešlápnutí spojky kontrolky zhasnou, někdy. Po opětovném připojení baterky zkouším rozsvítit světla (bez klíčku), ta se nerozsvítí, ale opět se rozsvítí kontrolky a zabzučí nějaký motůrek na vstřikovací jednotce, po vypnutí světel vše pohasne.
Kontroloval jsem ukostření motoru, baterky a alternátoru - spojení funkční. Všechny konektory jsem rozebíral, čistil benzínem, promazával Kontaktolem. Kontroloval jsem pojistky. Nechápu vliv spojky na elektriku, je to čistě mechanická věc bez jediného snímače - snad jen, že vodivě spojuje/rozpojuje přepážku mezi posádkou a motorem s motorem. Prohlížel jsem kabelové svazky, zda někde není nějaký kabel porušený. Prohýbal jsem kontakty na ECU.
Už jsem trochu bezradný. Auto nechci vozit do servisu, protože na jaře končí technická a auto už neprojde - koroze + emise. Nechci do něj už moc investovat, ale nějaké přibližovadlo (v domácnosti druhé) potřebuji - vesnice. Když to nerozchodím, tak jej vyřadím a pořídím jiné. Ale stejně bych to raději ještě na zimu rozchodil - před demontáží hlavy to fungovalo, tak proč ne teď.
Díky za jakékoliv nápady.
Nefunkcni elektrika
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Nefunkcni elektrika
skus třeba startovacím kabelem přikostřit motor přímo s mínusu baterie
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Re: Nefunkcni elektrika
to nebude kostra motoru ale karoserie přemosti ten užší hnědej káblík od baterky na přední příčku startovacím kabelem,¨případně kabel chyt nekde jinde
tohle se mi taky stalo, když jsem kontakty jen nacvakával bez šroubování (popojíždění kolem dílny:D ) auto startovalo ale nehchytlo.
tohle se mi taky stalo, když jsem kontakty jen nacvakával bez šroubování (popojíždění kolem dílny:D ) auto startovalo ale nehchytlo.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02 lis 2012, 20:11
Re: Nefunkcni elektrika
Měli jste pravdu s nefunkčním ukostřením - baterie - nefunkčnost byla přímo v oxidaci mezi očkem na slabším hnědém kabelu a pólovou objímkou. Nyní elektrika funguje. Díky.
Auto ale nestartuje - točí ale nehází jiskru ani na svíčkách, ani mezi kabelem od cívky k rozdělovači a blokem motoru. Svíčky občas hodí jiskru při zapnutí zapalování, při točení motorem již ne.
Vyblikal jsem si závady v ŘJ, v pořádku, bliká jen úvodní kód 12.
Nějaké nápady? Cívka, zesilovač pod cívkou, řídící jednotka??? Díky.
Auto ale nestartuje - točí ale nehází jiskru ani na svíčkách, ani mezi kabelem od cívky k rozdělovači a blokem motoru. Svíčky občas hodí jiskru při zapnutí zapalování, při točení motorem již ne.
Vyblikal jsem si závady v ŘJ, v pořádku, bliká jen úvodní kód 12.
Nějaké nápady? Cívka, zesilovač pod cívkou, řídící jednotka??? Díky.
Re: Nefunkcni elektrika
začni kontrolou pojistek a pak změř jestli je v konektoru zapalovací cívky po zapnutí klíčku na nákým pinu plus 12V
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 02 lis 2012, 20:11
Re: Nefunkcni elektrika
Třikrát hurá, Astra už zase jede.
Postupně jsem si z vrakoviště kupoval elektrosoučástky (a zase zpětně se ztrátou prodával - děkuji a doporučuji - Plzeň - Litice), až jsem problém překonal. Po výměně hallova snímače (celý blok rozdělovače - 1000 Kč) auto začalo házet jiskry, ale ještě nenastartovalo. Kabely ke svíčkám jsem z jednoho rozdělovače přehazoval postupně z jednoho na druhý, ale chyba se stala. Když jsem potom načetl, jaké je pořadí zapalování (1-3-4-2), kde je na rozdělovači 1 (označeno na výstřiku), jakým směrem se točí vačka (při pohledu od LP kola proti směru hodin) a kde má motor 1. válec (u rozvodového řemenu), kabely přeházel, tak vše konečně funguje.
Sice jsem nenastavoval základní předstih (natáčením rozdělovač), protože stroboskop nemám dostupný, ale i tak auto běží a jede, takže uvidím.
Díky všem za snahu o pomoc, Honza Hlaváč.
Postupně jsem si z vrakoviště kupoval elektrosoučástky (a zase zpětně se ztrátou prodával - děkuji a doporučuji - Plzeň - Litice), až jsem problém překonal. Po výměně hallova snímače (celý blok rozdělovače - 1000 Kč) auto začalo házet jiskry, ale ještě nenastartovalo. Kabely ke svíčkám jsem z jednoho rozdělovače přehazoval postupně z jednoho na druhý, ale chyba se stala. Když jsem potom načetl, jaké je pořadí zapalování (1-3-4-2), kde je na rozdělovači 1 (označeno na výstřiku), jakým směrem se točí vačka (při pohledu od LP kola proti směru hodin) a kde má motor 1. válec (u rozvodového řemenu), kabely přeházel, tak vše konečně funguje.
Sice jsem nenastavoval základní předstih (natáčením rozdělovač), protože stroboskop nemám dostupný, ale i tak auto běží a jede, takže uvidím.
Díky všem za snahu o pomoc, Honza Hlaváč.