Ahoj opláci, kúpil som si Corsu 2001 motor 1.2-55kW. Pri skúšobnej jazde všetko ok, tak som si ju zajednal a požiadal som servis spojený s bazárom, aby mi urobili výmenu oleja, koncového výfuku a vzduch. filtru. Servis tak aj urobil a pri preberaní auta bolo všetko ok. Keď som dorazil domov, cca 3Okm, zistil som, že motor začína klepať, akoby ventili. Do servisky zapísali, že tam dali olej 10W-40, ale na motore je vysačka 5W-40 a ktovie, čo je to za olej, vraj OMV. Najazdil som už asi 300km a klepe to čoraz viac. Hlavne to klepe po zohriatí motoru. Pri štarte motor zarachotí ale hneď stíchne až dokiaľ sa neohreje. Čítal som na nete aj videl na youtube videá, kde motor podobne rachotí, každý servis povie niečo iné a diagnostika mlčí. Vymenili mi sviečky a vraj to môže byť aj tým olejom, že tam nie je 10W a neplní to hydroštely. Straší ma tá výmena rozvodov, v Opel servise so zľavou bez hydroštelov aj s prácou mi dali cenovú ponuku na 12.500kč. Skoro ma ranilo. Motor má len 69tis.km, je to po nejakom dedovi z itálie, podľa TP. Všetko je neskutočne zachovalé, auto je ako nové tak tomu verím. V obyčajnom servise mi povedali, že mi rozvody vymenia za polovicu, ale keď som videl video na nete, čo je tam skrutiek, tesnení a že je treba na to zvlášť náradie, tak mám strach z toho, aby to ešte neskončilo horšie. Urobil by som si to najradšej sám, ale nemám kde a nemám také náradie, servisom veľmi neverím, mám zlú skúsenosť. Ešte som tu čítal niečo o zlých kontaktoch na čidlách a vstrikoch, môže to tiež spôsobiť to, že je elektronika zblbnutá a preto ten motor nejde ako má? Poraďte prosím, podiskutujeme o tom, lebo na youtube je veľa videí s týmto problémom, či je to opel, alebo vauxhall, či corsa alebo agila, či trojvalec alebo štvor, vraj reťaze sa naťahujú už po 50000km a robí to každý takýto motor. Vraj sa dokonca upchávajú mazacie kanáliky atd. Môže to byť milion vecí. Nechcem zbytočne niečo meniť. Dík. http://www.youtube.com/watch?v=IjAEpnnv-QM
http://www.youtube.com/watch?v=w39GHIFmVaQ
klepání motoru Z12XE - Corsa C 2001
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: klepání motoru Z12XE - Corsa C 2001
Klepe ti rozvodový řetěz.Je to většinou důsledek podtáčení motoru staršími lidmi a nedostatečným servisem,jezdí málo a tak málo servisují.
Re: klepání motoru Z12XE - Corsa C 2001
môže to byť pravda, ale počkám si až sa vymení ten olej, potom to budem riešiť. Pretože motor za studena len tak vrní.
Re: klepání motoru Z12XE - Corsa C 2001
Takže motor rozobraný do mrte, servis zistil, že je špatná vačka v uložení, nechápem ako k niečomu takému môže prísť u motoru s pár kilometrami. Rozvody a ostatné vraj ok. Prebrúsenie a pokovenie vačky cca 3OOOkč. Uvidíme čo ďalej.
Re: klepání motoru Z12XE - Corsa C 2001
takže vyzerá to dobre, rozvody boli ako nové, takže po oprave vačky je všetko ok, popritom nové vodné čerpadlo. teraz som spokojný a ani to nebolo drahé. dúfam že už to bude všetko ok.
Re: klepání motoru Z12XE - Corsa C 2001
Nebolo to ok. Po poriadnom zahriatí motoru to zase začalo klepať ako diesel. Naštval som sa tak som to dal do poriadneho servisu. Ako som sa dočítal na webe bývajú aj problémy s mazaním motora, čo by malo za následok tú poškodenú vačku. Takže nový servis som zaúkoloval kontrolou a vyčistením mazacieho systému a poprípade tá výmena rozvodov. Takže verdikt:
Rozvody boli poriadne natiahnuté, servis to vyfotil pred a po, čoho si dosť vážim a je to myslím dosť profesionálny prístup. Mazanie ako som predpokládal bolo zanesené ako sviňa, takže to vyčistili kyselinou. Bolo mi naznačené, že vačky boli málo mazané, takže by sa hodila ich výmena, ale to zatiaľ neriešim, lebo motor je teraz tichučký. Vymenili rozvody komplet vrátane ozubených kol, napínáku a tesnenia. Teraz ide motor úplne inak. Je to priepastný rozdiel. Je kultivovaný a ozaj tichý. Cena vrátane práce a nejakých drobností a doliatie oleja 9300,-kč. Servis Karel Zástěra, Břeclav-Poštorná.
Rozvody boli poriadne natiahnuté, servis to vyfotil pred a po, čoho si dosť vážim a je to myslím dosť profesionálny prístup. Mazanie ako som predpokládal bolo zanesené ako sviňa, takže to vyčistili kyselinou. Bolo mi naznačené, že vačky boli málo mazané, takže by sa hodila ich výmena, ale to zatiaľ neriešim, lebo motor je teraz tichučký. Vymenili rozvody komplet vrátane ozubených kol, napínáku a tesnenia. Teraz ide motor úplne inak. Je to priepastný rozdiel. Je kultivovaný a ozaj tichý. Cena vrátane práce a nejakých drobností a doliatie oleja 9300,-kč. Servis Karel Zástěra, Břeclav-Poštorná.