Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
Moderátor: Moderátoři
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
Tak zde jeden odkaz co by měl být TEN altík 130A za 3000 ten regulátor s diodama mají něco nad litr.... tak si říkám, jestli ušetřit dva litry a vyměnit či rovnou koupit celej.... za 3 litry je to oka cena, ale takové trochu podezřelá.... i když co se týká výrobních nákladů, tak je to jenom elektromotor.... a rovnou mohli udělat střídavej motor a né nějakej na uhlíky...
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... a-1.9-cdti
Zatim.
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... a-1.9-cdti
Zatim.
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
- Reklama
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
Tak ono to je "střídavý motor",ale to je jedno. Podezřelá je spíše cena 20tis. a více. To pokládám za zhovadilost. Jen nevím proč tam neuvádí výrobce,ikdyž je to asi celkem jedno...Záruku to má,tak bych se toho asi nebál,za ty prachy.... Jinak se podívej na http://www.mroauto.cz Polský výrobce Maxgear má taky zajímavé ceny. Na VB je altík za 2200....
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
Asi myslíš tenhle za 2.655 ! http://www.mroauto.cz/tecdoc-produkt/12 ... -55-0161r/
Insignia 118 kW ST, automat
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
Ten je "jen" 105 Ampérový. BTW: píšou k tomu pro generování třífázového proudu... Cože?
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
Milhauz plete,pro tebe je tam např. Lucas 130A za 3099Kč. (nevím přesně co myslí vratnou zálohou),Bosch 3139Kč,je třeba se podívat na všechno a zeptat se na typ a dobu dodání....
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
Nikdo nikoho neplete,jenom jsem házel na ukázku link
Insignia 118 kW ST, automat
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
¨generátor třífázového proudu je každý alternátor, používá se to proto, protože je to nejefektivnější
vygenerovaný třífazový proud je poté usměrněn diodami na jednu stejnosměrnou fázi...
vygenerovaný třífazový proud je poté usměrněn diodami na jednu stejnosměrnou fázi...
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
oj, stydím se, tohle bych měl vědět nicméně co tam dělaj ty uhlíky? Ty jsou přeci v jednosměrném motoru, střídavý (jestli pojem střídavý je ten správný) by měl být bez uhlíků a různých obrušovacích věcí...
Každopádně v zítra by měl být vymontován altík z véci a začne proměřování a postup oprav... třeba se to nakonec vyřeší koupením diod za pár korun a jejich přeletováním, případně koupením ložisek do 3 stovek a jejich nalisováním... toto je sice můj sen, ale není ani tolik nereálný... uvidím, dám vědět a kdyžtak koupím diodový blok za trochu přes litr či celý altík za těch 2995 kč a bude vystaráno aspoň na ty 2 roky jak trvá záruka
Každopádně v zítra by měl být vymontován altík z véci a začne proměřování a postup oprav... třeba se to nakonec vyřeší koupením diod za pár korun a jejich přeletováním, případně koupením ložisek do 3 stovek a jejich nalisováním... toto je sice můj sen, ale není ani tolik nereálný... uvidím, dám vědět a kdyžtak koupím diodový blok za trochu přes litr či celý altík za těch 2995 kč a bude vystaráno aspoň na ty 2 roky jak trvá záruka
Vectra 1.9 gts 110 KW na 18kách
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
Do takových úvah se raději nepouštěj.... Jinak,nechci se tě dotknout,ale některé lidi nechápu. A to se netýká jen zrovna alternátoru. Znám z jiných diskuzí: Koupí si auto za x tisíc,předupané elektronikou,navíc Opla a diví se,že opravy a díly stojí tisíce (např. naposledy termostat za 2000),navíc po 10i letech provozu. Věz,že to bude jen horší. Je spousta dalších věcí,které nemají životnost věčnou a nestojí 300.
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Re: Dobíjení / slabá baterie / alternátor ...
jistě víš, že alternátor funguje na principu elektomagnetické indukce,
tedy rotor je elektromagnet(je napájen přes ty uhlíky) - a síla magnetického pole je dána velikostí napětí(buzením) co jde do rotoru
Takže když altík přebíjí,tak regulátor sníží proud co jde do rotoru -> sníží se ektromagnetické pole -> sníží se napětí indukované na cívkách statoru. vše probíhá samozřejmě plynule elektronicky, dříve to bylo řešeno relátky (a stjeně tam ty uhlíky byly )
snad jsem to vysvětlil pochopitelně
tedy rotor je elektromagnet(je napájen přes ty uhlíky) - a síla magnetického pole je dána velikostí napětí(buzením) co jde do rotoru
Takže když altík přebíjí,tak regulátor sníží proud co jde do rotoru -> sníží se ektromagnetické pole -> sníží se napětí indukované na cívkách statoru. vše probíhá samozřejmě plynule elektronicky, dříve to bylo řešeno relátky (a stjeně tam ty uhlíky byly )
snad jsem to vysvětlil pochopitelně
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995