Z 18XE špatný studený start
Moderátor: Moderátoři
Re: Z 18XE špatný studený start
Lambdy bych nekupoval,tu by ti nahlasila diagnostika nejakou chybou.to cidlo na klice by to mohlo bejt.to by chtelo live data a mrkonout na to co ukazuje.
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
- Reklama
Re: Z 18XE špatný studený start
No předstih se měnil dost výrazně. Diagnostiku jsme zkoušeli za tepla jiná možnost nebyla. Ale za teplého motoru otáčky nekolísají jen jsou podle mě trochu nižší. Nevzpomenu si přesně ale chodilo to kolem 700 ot/min.
Vectra GTS Z18XE
Re: Z 18XE špatný studený start
Ahoj, tak po delší době je situace při startování pořád stejná, překontrolováno snad všechno, každá hadička, čidlo..
Zítra zkusím před startováním odpojit snímač polohy vačkového hřídele. Poslední věc která nás napadla. Jinak vím že se mají měřit tlaky na teplém motoru ale jelikož se problém projevuje pouze zastudena, měřili jsme zastudena a všechny čtyři válce mají 1,5 pouze u čtvrtého který se měřil jako poslední to prý malinko trvalo déle než natlakoval tuto hodnotu. (já startoval takže jsem to neviděl) ale to by prý nemělo nic způsobovat, bylo to nevýrazné.
Takže vlastně nevím nic napadá mě nalít nějaký přípravek na vyčištění motoru a zároveň samozřejmě vyměnit olej. Udržba předchozím majitelem byla hrozná. Třeba se přidírá některý z výfukových ventilů.
Předevčírem když jsem startoval studený motor, chytil přímo ukázkově a otáčky pomalu klesaly bez nějakého houpání atd. na 1200 a poté na volnoběh, opravdu tak jak by mělo, až jsem se lekl Až jsem si myslel že se to samo opravilo. No udělal jsem před startováním dvě věci. Vyměnil jsem zapůjčenou váhu vzduchu od kamaráda zpátky za tu svou a otevřel víčko expanzní nádobky a dolil trochu des. vody. To proto že jsme měnili čidlo teploty chladící kapaliny a při výměně mi trochu kapaliny uteklo. Mimochodem termostat i s čidlem byl měněný v dubnu. Italská výroba (nekupoval jsem to já) čidlo na budíku ukazovalo o deset stupňů méně. Na zkoušku jsme tam dali to staré čidlo a ukazuje normálně..
S tím startováním.... já fakt už nevím jak to zjistit. Vyzkoušeno snad všechno, Diagnostika nic nehlásí, všechny hodnoty jsou v normě, pouze jak jsem před tím psal je lambda pomalejší, ale to se studeným startem nemá nic společného..
Motor chytá hned, otáčky se zvednou na 1500, hned to padá na 700 a jakoby to chce chcípnout, hned nato si jednotka přidá zase na 1500 a opět to padá dolů, zase to zahoupe (už ne tak výrazně) zvednou se otáčky na 1200 a pak to klesá na 800 a už to běží pravidelně. Když motor vypnu a startuju hned potom chytne to už normálně. Když auto nechám stát více než pět hodin (záleží na teplotě vzduchu) startuje to zase špatně.
Zítra zkusím před startováním odpojit snímač polohy vačkového hřídele. Poslední věc která nás napadla. Jinak vím že se mají měřit tlaky na teplém motoru ale jelikož se problém projevuje pouze zastudena, měřili jsme zastudena a všechny čtyři válce mají 1,5 pouze u čtvrtého který se měřil jako poslední to prý malinko trvalo déle než natlakoval tuto hodnotu. (já startoval takže jsem to neviděl) ale to by prý nemělo nic způsobovat, bylo to nevýrazné.
Takže vlastně nevím nic napadá mě nalít nějaký přípravek na vyčištění motoru a zároveň samozřejmě vyměnit olej. Udržba předchozím majitelem byla hrozná. Třeba se přidírá některý z výfukových ventilů.
Předevčírem když jsem startoval studený motor, chytil přímo ukázkově a otáčky pomalu klesaly bez nějakého houpání atd. na 1200 a poté na volnoběh, opravdu tak jak by mělo, až jsem se lekl Až jsem si myslel že se to samo opravilo. No udělal jsem před startováním dvě věci. Vyměnil jsem zapůjčenou váhu vzduchu od kamaráda zpátky za tu svou a otevřel víčko expanzní nádobky a dolil trochu des. vody. To proto že jsme měnili čidlo teploty chladící kapaliny a při výměně mi trochu kapaliny uteklo. Mimochodem termostat i s čidlem byl měněný v dubnu. Italská výroba (nekupoval jsem to já) čidlo na budíku ukazovalo o deset stupňů méně. Na zkoušku jsme tam dali to staré čidlo a ukazuje normálně..
S tím startováním.... já fakt už nevím jak to zjistit. Vyzkoušeno snad všechno, Diagnostika nic nehlásí, všechny hodnoty jsou v normě, pouze jak jsem před tím psal je lambda pomalejší, ale to se studeným startem nemá nic společného..
Motor chytá hned, otáčky se zvednou na 1500, hned to padá na 700 a jakoby to chce chcípnout, hned nato si jednotka přidá zase na 1500 a opět to padá dolů, zase to zahoupe (už ne tak výrazně) zvednou se otáčky na 1200 a pak to klesá na 800 a už to běží pravidelně. Když motor vypnu a startuju hned potom chytne to už normálně. Když auto nechám stát více než pět hodin (záleží na teplotě vzduchu) startuje to zase špatně.
Naposledy upravil(a) Xandrr dne 24 srp 2013, 18:29, celkem upraveno 1 x.
Vectra GTS Z18XE
Re: Z 18XE špatný studený start
Zkoušel jsem i takové finty jako při zapnutí zapalování před startováním počkat třeba minutu. Nebo klíček otočit do polohy rozvícených kontrolek, vypnout, pak zase zapnout pak startovat...
Nepomůže nic...
Nepomůže nic...
Vectra GTS Z18XE
Re: Z 18XE špatný studený start
Zeptam se blbe,nemas v aute namontovan LPG ?
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Re: Z 18XE špatný studený start
Nene nemám, to bych samozřejmě napsal.
Beru benzín na různých benzínkách, nejezdím jen k jedné pumpě. Do benzínu přidávám od koupi auta VIF super benzin aditiv. Palivem to být teda nemůže..
Beru benzín na různých benzínkách, nejezdím jen k jedné pumpě. Do benzínu přidávám od koupi auta VIF super benzin aditiv. Palivem to být teda nemůže..
Vectra GTS Z18XE
Re: Z 18XE špatný studený start
A zkoušel jsi kontorlovat benzínový čerpadlo co ti tlačí benzín z nádrže to by odpovídalo tomu, že po pěti hodinách ti spadne benzín dolu a špatně ho to podá tudíž to má tendenci chcípnout po zahřátí to už neudělá protože čerpadlo jede normálně, taky to může být přicpanej sací koš v přímo v nádrži.
Re: Z 18XE špatný studený start
To jsem nezkoušel, jediné co jsem udělal byla výměna palivového filtru. Pokud je horko, a slunce svítí na kapotu tak nastartuju normálně ikdyž auto stojí třeba den, nevypadá to že by chyběl benzín.
Ale přece bych ho raději zkusil. Na hlavě motoru je nějaký ventil a tím se měří tlak benzínu že? Jenže kde vzít přípravek... Je i jiná možnost jak to čerpadlo zkusit? Díky.
Ale přece bych ho raději zkusil. Na hlavě motoru je nějaký ventil a tím se měří tlak benzínu že? Jenže kde vzít přípravek... Je i jiná možnost jak to čerpadlo zkusit? Díky.
Vectra GTS Z18XE
Re: Z 18XE špatný studený start
Mohlo by to být i tím za tepla se benzín roztahuje takže ho to může snáze nasát, než když je auto studené, po delší odstávce to můžze špatně podat a tak to má tendenci po startu chcípnout.
Re: Z 18XE špatný studený start
Já jen doplním, na co jsem přišel, no přišel......ono vlastně není moc co psát.
Je jasné, že regulační lambda je na konci životnosti. Perioda 2sec a víc, jak se jí chce. Nicméně ta stejně nemá vliv na start a chování motoru bezprostředně po startu.
Když jsem měl napojenou diagnostiku ( bohužel už u zahřátého motoru) otáčky motoru držely ukázkově, jen se krapet měnila hodnota předstihu, nic dramatického, ale trochu víc, než bych čekal. Ale jak říkám, motor bublal pravidelně.
Když jsem si udělal výlet za Xandrrem , to se měřily tlaky za studena, opět nic průkazného, tak s napojenou diagnostikou studený motor nepředvedl nic mimořádného, choval se okázkově, takže zas víme prd.
Je vyčištěná klapka, zkontrolovány hadice kolem sání.....
Xandrr zkouší vypozorovat chování po startu :
a- s odpojeným čidlem vačky
b- s odpojeným čidlem kliky.
Podle Xandrrova popisu stavu motoru po předchozím majiteli, on i ten motor je zespod ještě pořád hodně zaolejovaný, čidlo kliky nebylo málem vidět, bych to viděl na přidírání ventilů.
Sice co jsem vyčetl, Z18XE nepatří zrovna k motorům , kde je to pověstné, ale jestli to fakt jezdilo bez výměn oleje, kdo ví, kolik karbonu a kde ho je? Bohužel je to jen věštění.
Takže závěrem jsem doporučil očistnou kůru vnitřku motoru s výměnou oleje, uvidíme, co čas ukáže.
Je jasné, že regulační lambda je na konci životnosti. Perioda 2sec a víc, jak se jí chce. Nicméně ta stejně nemá vliv na start a chování motoru bezprostředně po startu.
Když jsem měl napojenou diagnostiku ( bohužel už u zahřátého motoru) otáčky motoru držely ukázkově, jen se krapet měnila hodnota předstihu, nic dramatického, ale trochu víc, než bych čekal. Ale jak říkám, motor bublal pravidelně.
Když jsem si udělal výlet za Xandrrem , to se měřily tlaky za studena, opět nic průkazného, tak s napojenou diagnostikou studený motor nepředvedl nic mimořádného, choval se okázkově, takže zas víme prd.
Je vyčištěná klapka, zkontrolovány hadice kolem sání.....
Xandrr zkouší vypozorovat chování po startu :
a- s odpojeným čidlem vačky
b- s odpojeným čidlem kliky.
Podle Xandrrova popisu stavu motoru po předchozím majiteli, on i ten motor je zespod ještě pořád hodně zaolejovaný, čidlo kliky nebylo málem vidět, bych to viděl na přidírání ventilů.
Sice co jsem vyčetl, Z18XE nepatří zrovna k motorům , kde je to pověstné, ale jestli to fakt jezdilo bez výměn oleje, kdo ví, kolik karbonu a kde ho je? Bohužel je to jen věštění.
Takže závěrem jsem doporučil očistnou kůru vnitřku motoru s výměnou oleje, uvidíme, co čas ukáže.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)