Nefunkční vyhřívání sedaček

Návody, opravy, rady, tipy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Inman45
Příspěvky: 8
Registrován: 08 lis 2013, 15:28

Nefunkční vyhřívání sedaček

Příspěvek od Inman45 »

Zdravím,

jsem čerstvym majitelem Insignie 160hp a nejde mi vyhřívání sedačky u řidiče a pravděpodobně i u spolujezdce. Nechal jsem si přečalounit sedadlo, kvůli prasklé kožence a nyní když zapnu vyhřívání, tak se asi po 2s kontrolka zhasne. U spolujezdce tak za 3- 5 min.
Je možné, že by to čalouník nějak dodělal? Pravda, předtím jsem to nezkoušel, bo mě to ani nenapadlo.
Na kolik by přišla případná oprava?


Jinak měl bych ještě jeden dotaz z jiného soudku. Někde jsem tu četl jeden příspěvěk ohledně otáček, které jdou napřed na 1500 a potom až na volnoběh s pomalým ustálením. Já registruji v podstatě to samé a navíc i jiné zvláštnosti. Volal jsem ke Staigrům a tam mi řekli, že je to normální a pokud mi nic jiného nesvítí, že to nemám řešit, že si auto žije svým životem. K těm zvláštnostem navíc - předesílám, že u jiných aut jsem se s tím nikdy nesetkal - pokud řadím nahoru, otáčky po sešlápnutí spojky jdou nejdříve jakoby na hodnotu, kterou bych měl po přeřazení (dejme tomu, že z 2500 na 2000 +/-) a pokud nestihnu včas zařadit, tak teprve potom jdou dolů na těch 1500 a potom níže. Když zkouším přidat a ubrat plyn při neutrálu, tak nic takového nepozoruji a otáčky vyletí třeba na 3500 a potom plynule na volnoběh.

Někde by měla být snad diskuse proč se tak děje, ale nemůžu to najít a to jsem tu prošel skoro vše.

Díky za objasnění a omlouvám se, pokud se to tu už někde řešilo.
Reklama
 

lukasblaz
Příspěvky: 2
Registrován: 16 lis 2014, 16:16

Re: Nefunkční vyhřívání sedaček

Příspěvek od lukasblaz »

Taky mi přestalo fungovat vyhřívání u spolujezdce. Po pár vteřinách se samo vypne a podle mě ani nezačne vyhřívat... Nemáte někdo zkušenosti s opravou?
Sunman
Příspěvky: 1337
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Nefunkční vyhřívání sedaček

Příspěvek od Sunman »

1/ Po zapnutí vyhrievania sa rozsvieti kontrolka a po 2÷5 sekundách zhasne - vypne ju elektronická poistka. Zrejme skrat vo vyhrievacej mriežke, ktorá je strčená v sedadle.
V originál sedačke to servis vymení za hodinu. Koľko to stojí netuším, moje auto v ktorom bola porucha (2009) platila leasingovka a bolo to navyše v záruke. Inak mám tretiu a v žiadnej ďalšej som s tým nemal problémy.

2/ odpoveď k prvému starému dotazu: to čo hovorí v poslednom čase onen pražský servis je perla za perlou...
Auto si nežije svojím životom - to je pekná volovina - ale tým ako to naprogramoval programátor u Opla. A to sú bohužiaľ slušní babráci - viď tu moje vlákno s porovnaním MY09-MY12-MY14. Hlavne MY09 bola katastrofa, pritom tvrdili že auto bolo skúšané snáď rok. Najlepšie vyladené auto bolo u mňa MY12.

U MY09 sa pri zapnutom tempomate po stlačení spojky tempomat vždy vypol, takže otáčky motora vždy spadli na voľnobeh.
Od MY11 alebo 12 zostáva tempomat zapnutý ca po dobu 10 sekúnd. tzn, ak mám tempomat nastavený napr. na 90kmh môžem preradiť 3->4->5->6->4->5 atd atd a tempomat stále drží a vždy po pustení spojky auto začne zrýchľovať na 90kmh.
S touto funkciou pribudol "buzerant" ktorý ukazuje že máš preradiť na vyšší prevod a zároveň po stlačení spojky sa otáčky nastavia na nové zodpovedajúce vyššiemu prevodovému stupňu. Keď máš automat tak to nepoznáš, s manuálom je to pre opice - netreba vedieť jazdiť správne so spojkou a plynom, auto si to ustráži. Keď chceš ale z 5 na 4, motor sa nastaví otáčkami na 6, vtedy treba proste klasicky pridať plyn.
Pri vyradení na neutrál a pustení spojky MY12 bola "popletená" a motor vybehne na 3500 ot/m na niekoľko sekúnd kým "nezistí" že nie je zaradený žiadny prevodový stupeň a potom to zhodí na voľnobeh. Niekto tu písal, že motor nemá definovanú polohu palivovej klapky alebo podobnú ftákovinu - myslím, že to je proste bug v software.
:oops: Oprava: U MY14 tento problém je tiež pri zapnutom (adaptibilnom) tempomate, otáčky vybehnú na ca 3500, vyradí sa tempomat a následne spadnú na voľnobeh. buzerátor ukazuje v niektorých momentoch pri vytočení 5-ky potrebu preradenia na 7-ku. Proste programátor zabudol nastaviť v registri max číslo zobrazenia na rozvodnej doske na 6.
Naposledy upravil(a) Sunman dne 22 úno 2015, 23:07, celkem upraveno 1 x.
aspero
Příspěvky: 3
Registrován: 27 bře 2012, 17:25

Re: Nefunkční vyhřívání sedaček

Příspěvek od aspero »

Vyhřívání sedaček u Insignie je hodně slabá stránka vozu. Mě osobně měnili vyhřívání sedačky řidiče ve svolávací akci. Vše bylo ok, ale pouze chvíli. Druhý rok už znovu nehřála, to chtěli v servisu cca pět tisíc za výměnu vyhřívaci dečky. Už mi nehřeje ani sedadlo spolujezdce. Vyhřívání je hodně náchylné a snadno se přeruší topná spirála. Už jsem to vzdal. Nechce se mi každý rok investovat do tohoto poruchového vyhřívání. Prostě jsem se s tím už smířil.
Sunman
Příspěvky: 1337
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Nefunkční vyhřívání sedaček

Příspěvek od Sunman »

Tak od 2009 doteraz mám v 3-och Insigniách nasedené 420 000km. Porucha ľavej sedačky len na prvej po asi 6 mesiacoch.
Všetci moji technici majú v Astrách vyhrievané sedačky - ani jedna porucha, u nich dohromady možno milion km. Takže také zlé to zase nebude.
izerS18
Příspěvky: 91
Registrován: 26 zář 2011, 16:11
Bydliště: Praha 4

Re: Nefunkční vyhřívání sedaček

Příspěvek od izerS18 »

u mě také problém s vyhříváním sedadla řidiče. U spolujezdce vše ok.
model 2009 a najeto 103K km
Opel Insignia 2.0CDTI 118kw @ 185Hp - 3800rpm / 420Nm - 2700rpm
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Jak na to“