Jak je na tom Y26SE ?
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 úno 2009, 12:31
- Bydliště: Presov, SVK
Jak je na tom Y26SE ?
Zdar kluci, zaujimalo by ma ako je na tom z odstupom času čo sa tyka celkovej spolahlivosti vydrže, spotreby a atd. v porovnani z novšimi derivatmi z tej samej proviencie. Myslim že to tiež bolo aj ako X25CE alebo tak nejak čo sa montovalo aj do Calibry a Omegy.
Aktualne A. Zafira 2,2 dti my 03 eleganc silver metal. Bolo Astra-F 1,6 kombi my 98 rubin metal
- Reklama
Re: Jak je na tom Y26SE ?
Motory Y26SE se montovaly jen do Omegy B facelift a VeBe facelift, nikam jinam... Netuším přesně, s čím (jakými novějšími deriváty) chceš tenhle motor porovnávat, ale co se spolehlivosti a výdrže týče, je to samozřejmě kus od kusu, jsou to ojetá auta... Mám tuhle Omegu (2001, MT) necelých pět let, najel jsem bezmála 70tis.km (na tachometru v současnosti 192t.km) a za mě osobně velká spokojenost (musím to zaklepat). Všeobecně známým problémem jsou ventilová víka (netěsnost), trochu si bere olej (asi gufírka ventilových dříků), ale je to stále v normě. Za celou dobu zatím jen oprava alternátoru, výměna váhy vzduchu a čidla kliky, jinak spotřební materiál - tyčky stabilizátoru, spodní ramena, zadní tlumiče a pružiny, přední gufero diferenciálu. Velmi tiché a pohodlné auto s pružným motorem a dlouhodobou průměrnou spotřebou kolem osmi litrů...
W124 E320 R6 Coupé 1994
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 úno 2009, 12:31
- Bydliště: Presov, SVK
Re: Jak je na tom Y26SE ?
Myslel som Z28.. ale ako pozeram tak to je už uplne ina konštrukcia, motor c25xe a x25xe su starši predchodcovia z menšim obsahom, tie sa použivali aj u Calibry tušim Mimochodom zvyšena spotreba oleja cez ventilove tesniace kružky bude danym vekom asi na mieste, nemčuri davaju tieto motory aj do astryG, tam už to musi jazdiť celkom pekelne.
Aktualne A. Zafira 2,2 dti my 03 eleganc silver metal. Bolo Astra-F 1,6 kombi my 98 rubin metal
Re: Jak je na tom Y26SE ?
Oficiálně tyhle motory v AG určitě nejsou (http://www.opel-infos.de/modelle/astra_g3t.html). A 2.8 V6 motory kupř. v Insignii jsou už australské Holdeny. Tvrdí se, že jsou velmi dobré, lepší než německé (a v Anglii montované) vé šestky, vlastní zkušenost s nimi nemám...
W124 E320 R6 Coupé 1994
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak je na tom Y26SE ?
c25xe - Calibra, Vectra A
x25xe - Calibra (možná poslední kusy), Omega B, Vectra B
x25xei - Vectra i500
y26se - Omega B, Vectra B
x30xe - Omega B, Sitra
x30xei - ???
y32se - Omega B
z32se - Singnum, Vectra C
Tohle je taková celá rodina příbuzných motorů, kdy jsou nějaká části zaměnitelné a motory vypadají a jsou hodně podobné.
Pokud jsou na motoru plastová ventilová víka, teče z toho spousty oleje (u většiny). Zkušenosti mám s c25xe v Calibře, teď s ní jezdím - na dálku příjemná spotřeba do 8,5 litru. Krom těch ventilových vík nevím o žádném specifickém problému, tím pádem bych motory označil za to spolehlivější. U předokolek se na tom cokoliv špatně dělá, protože není místo. Motor má hodně čidel zdvojených, tím pádem se dokážou zastoupit - v létě jsem zkoušek různě rozpojovat konektory a přišel jsem snad na jeden nebo 2 stěžejní (bez těch to chcíplo), u některých se po odpojení rozsvítila závada a některé dokonce vůbec nic neovlivnili (asi by to chtělo delší projížďku).
x25xe - Calibra (možná poslední kusy), Omega B, Vectra B
x25xei - Vectra i500
y26se - Omega B, Vectra B
x30xe - Omega B, Sitra
x30xei - ???
y32se - Omega B
z32se - Singnum, Vectra C
Tohle je taková celá rodina příbuzných motorů, kdy jsou nějaká části zaměnitelné a motory vypadají a jsou hodně podobné.
Pokud jsou na motoru plastová ventilová víka, teče z toho spousty oleje (u většiny). Zkušenosti mám s c25xe v Calibře, teď s ní jezdím - na dálku příjemná spotřeba do 8,5 litru. Krom těch ventilových vík nevím o žádném specifickém problému, tím pádem bych motory označil za to spolehlivější. U předokolek se na tom cokoliv špatně dělá, protože není místo. Motor má hodně čidel zdvojených, tím pádem se dokážou zastoupit - v létě jsem zkoušek různě rozpojovat konektory a přišel jsem snad na jeden nebo 2 stěžejní (bez těch to chcíplo), u některých se po odpojení rozsvítila závada a některé dokonce vůbec nic neovlivnili (asi by to chtělo delší projížďku).
Re: Jak je na tom Y26SE ?
Majitelé motorů 2.5 a 3.0 v Omegách mají kliku, jejich (kroutící se a netěsnící) plastová ventilová víka lze ve finále plnohodnotně nahradit hliníkovými z 2.5 V6 ve VeBe, notabene tato hliníková víka mají úplně jiné trojbřité a širší těsnění. My s motory 2.6 a 3.2 máme smolíka, skrzevá zapalovací moduly víka jedině plastová s těsněním jak tkanička od bot, nová v ceně kolem 4.500,-Kč za kus, již včetně těsnění a všech O kroužků.
W124 E320 R6 Coupé 1994
- m.artty
- Příspěvky: 1031
- Registrován: 06 pro 2008, 11:14
- Bydliště: Litvínov, občas Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak je na tom Y26SE ?
Já jsem na Calibru také dal hliníková. Vyzkoušel jsem 2 páry plastových a pořád to teklo, těsnění jakékoliv, utažení na momenty... nic nepomáhalo. Dal jsem hliník a je klid Jen tam potom nejde kryt motoru, protože mu překáží nalévací hrdlo umístěné v jiné pozici.
Re: Jak je na tom Y26SE ?
motor X30XEI byl ve VeBe i30 od Irmscheru...
3.0i V6 i30 2962ccm 162kW(220k)/6200 300Nm/3600 X30XEI 6,9s 242km/h 1998 Specialmodel fra Irmscher
3.0i V6 i30 2962ccm 162kW(220k)/6200 300Nm/3600 X30XEI 6,9s 242km/h 1998 Specialmodel fra Irmscher
W124 E320 R6 Coupé 1994
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 úno 2009, 12:31
- Bydliště: Presov, SVK
Re: Jak je na tom Y26SE ?
... ako nezasväteny človek vizuálne rozozna aké to ma viko podľa obrazku, myslel so si pôvodne že čierne je plastové, ale asi to nebude tak?
Aktualne A. Zafira 2,2 dti my 03 eleganc silver metal. Bolo Astra-F 1,6 kombi my 98 rubin metal
Re: Jak je na tom Y26SE ?
Motory 2.5 V6 ve VeBe mají vždy víka ventilů hliníková, motory 2.5 a 3.0 V6 v Omegách mají víka plastová (černá) a motory 2.6 a 3.2 V6 (opět v Omegách) jsou vybaveny také víky plastovými.
W124 E320 R6 Coupé 1994