Jak je na tom Y26SE ?

Moderátor: Moderátoři

Jerry mouse
Příspěvky: 38
Registrován: 14 úno 2009, 12:31
Bydliště: Presov, SVK

Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od Jerry mouse »

Zdar kluci, zaujimalo by ma ako je na tom z odstupom času čo sa tyka celkovej spolahlivosti vydrže, spotreby a atd. v porovnani z novšimi derivatmi z tej samej proviencie. :?: Myslim že to tiež bolo aj ako X25CE alebo tak nejak čo sa montovalo aj do Calibry a Omegy. ;)
Aktualne A. Zafira 2,2 dti my 03 eleganc silver metal. Bolo Astra-F 1,6 kombi my 98 rubin metal
Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od Colommbo »

Motory Y26SE se montovaly jen do Omegy B facelift a VeBe facelift, nikam jinam... Netuším přesně, s čím (jakými novějšími deriváty) chceš tenhle motor porovnávat, ale co se spolehlivosti a výdrže týče, je to samozřejmě kus od kusu, jsou to ojetá auta... Mám tuhle Omegu (2001, MT) necelých pět let, najel jsem bezmála 70tis.km (na tachometru v současnosti 192t.km) a za mě osobně velká spokojenost (musím to zaklepat). Všeobecně známým problémem jsou ventilová víka (netěsnost), trochu si bere olej (asi gufírka ventilových dříků), ale je to stále v normě. Za celou dobu zatím jen oprava alternátoru, výměna váhy vzduchu a čidla kliky, jinak spotřební materiál - tyčky stabilizátoru, spodní ramena, zadní tlumiče a pružiny, přední gufero diferenciálu. Velmi tiché a pohodlné auto s pružným motorem a dlouhodobou průměrnou spotřebou kolem osmi litrů... 8-)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Jerry mouse
Příspěvky: 38
Registrován: 14 úno 2009, 12:31
Bydliště: Presov, SVK

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od Jerry mouse »

Myslel som Z28.. ale ako pozeram tak to je už uplne ina konštrukcia, :oops: motor c25xe a x25xe su starši predchodcovia z menšim obsahom, tie sa použivali aj u Calibry tušim :?: ;) Mimochodom zvyšena spotreba oleja cez ventilove tesniace kružky bude danym vekom asi na mieste, nemčuri davaju tieto motory aj do astryG, tam už to musi jazdiť celkom pekelne. :lol:
Aktualne A. Zafira 2,2 dti my 03 eleganc silver metal. Bolo Astra-F 1,6 kombi my 98 rubin metal
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od Colommbo »

Oficiálně tyhle motory v AG určitě nejsou (http://www.opel-infos.de/modelle/astra_g3t.html). A 2.8 V6 motory kupř. v Insignii jsou už australské Holdeny. Tvrdí se, že jsou velmi dobré, lepší než německé (a v Anglii montované) vé šestky, vlastní zkušenost s nimi nemám... ;)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od m.artty »

c25xe - Calibra, Vectra A
x25xe - Calibra (možná poslední kusy), Omega B, Vectra B
x25xei - Vectra i500
y26se - Omega B, Vectra B

x30xe - Omega B, Sitra
x30xei - ???
y32se - Omega B
z32se - Singnum, Vectra C

Tohle je taková celá rodina příbuzných motorů, kdy jsou nějaká části zaměnitelné a motory vypadají a jsou hodně podobné.

Pokud jsou na motoru plastová ventilová víka, teče z toho spousty oleje (u většiny). Zkušenosti mám s c25xe v Calibře, teď s ní jezdím - na dálku příjemná spotřeba do 8,5 litru. Krom těch ventilových vík nevím o žádném specifickém problému, tím pádem bych motory označil za to spolehlivější. U předokolek se na tom cokoliv špatně dělá, protože není místo. Motor má hodně čidel zdvojených, tím pádem se dokážou zastoupit - v létě jsem zkoušek různě rozpojovat konektory a přišel jsem snad na jeden nebo 2 stěžejní (bez těch to chcíplo), u některých se po odpojení rozsvítila závada a některé dokonce vůbec nic neovlivnili (asi by to chtělo delší projížďku).
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od Colommbo »

Majitelé motorů 2.5 a 3.0 v Omegách mají kliku, jejich (kroutící se a netěsnící) plastová ventilová víka lze ve finále plnohodnotně nahradit hliníkovými z 2.5 V6 ve VeBe, notabene tato hliníková víka mají úplně jiné trojbřité a širší těsnění. My s motory 2.6 a 3.2 máme smolíka, skrzevá zapalovací moduly víka jedině plastová s těsněním jak tkanička od bot, nová v ceně kolem 4.500,-Kč za kus, již včetně těsnění a všech O kroužků. :(
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
m.artty
Příspěvky: 1031
Registrován: 06 pro 2008, 11:14
Bydliště: Litvínov, občas Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od m.artty »

Já jsem na Calibru také dal hliníková. Vyzkoušel jsem 2 páry plastových a pořád to teklo, těsnění jakékoliv, utažení na momenty... nic nepomáhalo. Dal jsem hliník a je klid :) Jen tam potom nejde kryt motoru, protože mu překáží nalévací hrdlo umístěné v jiné pozici.
Opel Kadett GSi cabrio ---> Obrázek

Opel Astra 1,7 TD ---> Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od Colommbo »

motor X30XEI byl ve VeBe i30 od Irmscheru... :)
3.0i V6 i30 2962ccm 162kW(220k)/6200 300Nm/3600 X30XEI 6,9s 242km/h 1998 Specialmodel fra Irmscher
W124 E320 R6 Coupé 1994
Jerry mouse
Příspěvky: 38
Registrován: 14 úno 2009, 12:31
Bydliště: Presov, SVK

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od Jerry mouse »

... ako nezasväteny človek vizuálne rozozna aké to ma viko podľa obrazku, myslel so si pôvodne že čierne je plastové, ale asi to nebude tak? :?:
Aktualne A. Zafira 2,2 dti my 03 eleganc silver metal. Bolo Astra-F 1,6 kombi my 98 rubin metal
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1820
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Jak je na tom Y26SE ?

Příspěvek od Colommbo »

Motory 2.5 V6 ve VeBe mají vždy víka ventilů hliníková, motory 2.5 a 3.0 V6 v Omegách mají víka plastová (černá) a motory 2.6 a 3.2 V6 (opět v Omegách) jsou vybaveny také víky plastovými. ;)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Odpovědět

Zpět na „Vectra B“