pomoc při koupi
Moderátor: Moderátoři
pomoc při koupi
Zdravím všechny. Měl bych na vás prozbu... Jsem zde nový tak že doufám že nebudu nějak otravovat... Hodlám si koupit jiné auto (momentálně fiat punto) a rozhodnul jsem se pro Opel Vectra C v kombíku. Nevím jestli benzín nebo naftu... je mi to nějk jedno co, ale nechci auto které bude víc v servizu než jezdit ... četl jsem že co se týče nafty tak je dobrej 1,9 88kw. Pár jsem jich našel ale nevim na co si dát pozor. Nebo benzín 1,8. U toho benzínu píšou že by měl jezdit kolem osmi ale já tmu moc nevěřím. Typoval bych tak 10l. Jestly by jsem vás mohl poprosit o nějakou radu abych nekoupil něco co by bylo na hranici smrti...
Zatim dýky
Zatim dýky
- Reklama
Re: pomoc při koupi
1.9CDTI 150k z mojich skúseností
- pozor na vyvachtlaný zotrvačník. výmena po ca 180 000÷200 000 km ťa neminie v žiadnom prípade. Prejavuje sa v začiatku hlukom pri ubratí plynu, neskôr kovovým klepotom motora pri behu na voľnobeh za studena potom nepravideľným behom pri rozbehu a potom už sa s tým nedá slušne jazdiť. Tak pozor hlavne na stočené kilometre.
nie je to problém ale je potrebná výmena a teda započítať do kúpnej ceny - cena v opel servise ca 700 EUR, mení sa spolu so spojkou
- EGR ventil - prejavuje sa žltou signálkou systému spalín. to zrejme pri kúpe neuvidíš, pretože predávajúci asi takéto auto najprv došolícha.
výmena u mňa po niekoľkých vyčisteniach po 250 000km, cena 200 EUR
- termostat - často drží teplotu vody príliš nízko. Dlhý čas hlavne v zime = zima v aute, počítač skracuje automaticky inteval medzi servismi
- klimatizácia - výmenník je za prednou maskou a stane sa, že je netesný/poškodený od kamienkov. Predávajúci môže nechať naplniť zmesou klímu pred predajom, ono to vydží tak 2 týždne a potom prestane chladiť.
inak som u tohto auta neprišiel na niečo iné zásadné, opakujúce sa.
Vectra C combi r.v. 2008, 320 000km, prvý majiteľ.
Normálne je, že nespotrebuje ani kvapku oleja za interval výmeny, ktorý je 30 000km.
- pozor na vyvachtlaný zotrvačník. výmena po ca 180 000÷200 000 km ťa neminie v žiadnom prípade. Prejavuje sa v začiatku hlukom pri ubratí plynu, neskôr kovovým klepotom motora pri behu na voľnobeh za studena potom nepravideľným behom pri rozbehu a potom už sa s tým nedá slušne jazdiť. Tak pozor hlavne na stočené kilometre.
nie je to problém ale je potrebná výmena a teda započítať do kúpnej ceny - cena v opel servise ca 700 EUR, mení sa spolu so spojkou
- EGR ventil - prejavuje sa žltou signálkou systému spalín. to zrejme pri kúpe neuvidíš, pretože predávajúci asi takéto auto najprv došolícha.
výmena u mňa po niekoľkých vyčisteniach po 250 000km, cena 200 EUR
- termostat - často drží teplotu vody príliš nízko. Dlhý čas hlavne v zime = zima v aute, počítač skracuje automaticky inteval medzi servismi
- klimatizácia - výmenník je za prednou maskou a stane sa, že je netesný/poškodený od kamienkov. Predávajúci môže nechať naplniť zmesou klímu pred predajom, ono to vydží tak 2 týždne a potom prestane chladiť.
inak som u tohto auta neprišiel na niečo iné zásadné, opakujúce sa.
Vectra C combi r.v. 2008, 320 000km, prvý majiteľ.
Normálne je, že nespotrebuje ani kvapku oleja za interval výmeny, ktorý je 30 000km.
Re: pomoc při koupi
moc díky za rady... s mojim štěstím stejnak koupim něco co bude stát za prd
Re: pomoc při koupi
V tom případě si kup rozhodně benzín.
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Re: pomoc při koupi
asi jo.. já nejsem moc příznivcem pro naftu ale furt mě láká ta spotřeba... ale nevím jestli se ta investice spojená s vyššími náklady na údržbu vyplatí... nejhorší ale na tom je že benzínů neni tolik... navíc jsem začal pokukovat po H-čkovej astře protože podle toho co jsem si našel a kdo mi co říkal tak je lepší...
Re: pomoc při koupi
Kamarád z oplího klubu má Astru H v kombíku s motorem Z16XEP/XE1 od nova (2005-6?), jezdí za necelých sedm litrů a jediné, co krom běžné údržby měnil, byl před nedávnem zapalovací modul... Jsem sice odjakživa petrolhead, ale pokud chceš spokojeně jezdit, koukej po benzínu...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: pomoc při koupi
Nazdar mam VEctra B 2.2dti a neustále potíže s ní a tak jsem už unavený startovat i za tepla sprejem a chci si koupit Vectra C 1.8 benzín ale můj mechanik říká v "žádném případě budeš pořád v servisu tam má každá pitomost svoji řídící jednotku i dveře a ty když se rozsynchronizují tak neodjedeš" a takhle mne odrazuje od Vektry C tak se chci zeptat. Co je na tom pravdy? Proč si myslíte že mě takto muj mechanik straší?
Re: pomoc při koupi
Otázka pokud mechanik jezdí značkou VW pak je jasné že bude hanět Oply, mám velkou zkušenost s podobnými týpky
Re: pomoc při koupi
Ono to platí i obráceně. Resp. majitele aut koncernu taky nemá nikdo rád, krom nich samotných. Je pravda, že z pohledu elektr(on)iky je VeCe zcela jinej level než VeBe, ale není třeba se toho zas tak bát. Notabéne VeCe je z určitýho pohledu poslední dobrej Opel, poslední nejlepčí byla Omega. Motory 1.9 cdti vyloženě špatný nejsou, benzín bude spolehlivější.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: pomoc při koupi
On dělá celý život Oply a je na ně dost dobrý možná až moc má tolik práce že se asi (si myslím) začíná vyhýbat pracem co jsou zdlouhavé jako třeba hledání proč ten starý vrak nestartuje..