Nazdar
Včera se mi za jízdy při podřazení rozsvítila kontrolka dobíjení společně s kontrolkou brzd, jakmile poklesly otáčky pod cca 3200 tak dobíjení zhaslo, a na volnoběh dobíjí 14.08V se zaplými světly a ventilátorem na 1. polohu.(měřeno na silnici na kapacitoru k hudbě)
Poté co jsem dolej domů jsem znova zkoušel přidat plyn a multimetrem měřit ale kontrolka se už nerozsvítila, dobíjení bylo naprosto v pořádku 14.21V +- 0.15V při rozdílných oáčkách s vyplými spotřebiči.
Dnes se problém objevil znova přidám plyn a nad cca 4000ot se rozsvítí dobíjení i kontrolka brzd(ručka), čím vyšší otáčky motoru tím méně dobíjí. na volnoběh kdy je všechno vyplé dobíjí 14.2V když pozapínám všechno včetně vyhřívání okna + spuštěná vrtule chlazení dobíjí cca 13.15V čím více otáček tím méně dobíjí (až 11.9V)
Stalo se tohle někomu z vás? na co se mám zaměřit? na diodový můstek, nebo spíše ukostření alternátoru?
Dobíjení - čím vyšší otáčky tím méně dobíjí
Moderátor: Moderátoři
Dobíjení - čím vyšší otáčky tím méně dobíjí
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
- Reklama
Re: Dobíjení - čím vyšší otáčky tím méně dobíjí
já bych skoukl očistil popřípadě vyměnil to oko co je na tom silným plusovým drátu na alternátoru
dále bych přikostřil alternátor přímo z mínusu baterie a očistil svorky a kontakty baterie
dále bych přikostřil alternátor přímo z mínusu baterie a očistil svorky a kontakty baterie
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Re: Dobíjení - čím vyšší otáčky tím méně dobíjí
To spíš vypadá na ojetý uhlík regulátoru. Vyměnit regulátor. Můstek to není, kdyby střelila dioda, bude kontrolka svítit stále.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.39)
Re: Dobíjení - čím vyšší otáčky tím méně dobíjí
Díky za rady, taky mě napadly uhlíky, mrknu se na to, jenže muj největší problém teď je se vůbec dostat k autu a něco na něm udělat
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: Dobíjení - čím vyšší otáčky tím méně dobíjí
tak uhlíky jsou opotřebené sotva z 10%, stejně tak sběrné kroužky, ty ještě ani nemají vyjeté drážky,
u tohoto alternátoru jsou uhlíky zvlášť, nejsou součástí regulátoru.
alternátor je Delco Remy [GM], IR 7317 0.121.120.001/D947
Tak nějak se mi nepodařilo zjistit ceny dílů ani u dodavatele ani na internetu...
Jestli mám použít starý alternátor, nebo radši opravit tento..
u tohoto alternátoru jsou uhlíky zvlášť, nejsou součástí regulátoru.
alternátor je Delco Remy [GM], IR 7317 0.121.120.001/D947
Tak nějak se mi nepodařilo zjistit ceny dílů ani u dodavatele ani na internetu...
Jestli mám použít starý alternátor, nebo radši opravit tento..
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995