Vectra B topení netopí
Moderátor: Moderátoři
Vectra B topení netopí
Zdravím všechny vespolek, jsem tu čerstvě novej, stejně tak čerstvě novej majitel Vectry. Jedná se o Opel Vectra B, rv 2000, kombajn, kód motoru X20dth, klima digi. Klimatizace momentálně nechladí, ale to mě teď před Zimou nijak zvlášť netrápí. Auto jsem si přivezl z bazaru (a tam zřejmě neotestoval topeni), vychytal pár much, a cestou do práce pak zjistil, že mi do auta nefouká teplej vzduch. Provedl restart klimy (všechny klapky ok), prošel všechny podtlakový hadičky v motorovým prostoru a u pyláku - vše zapojeno, podtlak přítomen. Za třícestným ventilem směrem do radiatoru vařící hadice, z radiátoru směrem zpět do motoru je hadice taky vařící. V porovnání s trubkou nad chladičem maj ale obě nižší teplotu, ne ale o moc. Topení netopí ani na nejnižší rychlost ventilátoru, ani na automat, ani když Vent na chvíli vypnu a pak zapnu. Musím se přiznat, že při tom vychytávání much jsem i odpojoval handsfree na poslední model Nokie (3220),ale jelikož nemám bazmeky na vyndání rádia, tahal jsem za ten drát v domnění, že třeba sám vycvakne, ale ono kulový, tak jsem ho uštíp a strčil pod plast u spolujezdce. Takže mám dotaz na někoho, kdo se v tom vnitřním topení už šťoural, jestli je ještě na něm nějaká klapka která posílá vzduch buď na radiátor nebo na výměník klimy (nebo výparník), jestli jsem tím taháním za ten kábl nemohl něco odpojit. Jestli tam něco je, tak kde kudy se tam dostanu, jak to vypadá, je to na elektriku nebo opět na podtlak nebo to může být ještě něco jinýho? Pak co tedy. Ještě dodám, že motor se zahřeje na 85° - 90°a teplotu drží. Sahara nevím, zatím se mi nikdy nesepla. Teplota nad devadesátku nevyleze. Přečetl jsem tady na fóru o topení snad vše, tak snad nezakládá vlákno na něco co už se tu řešilo. Ptám se na jednu určitou věc - je tam klapka x není tam klapka? Logicky mi ale vychází, že tam něco bejt musí, páč většinou, když přepnu z teplýho na studenej vzduch, tak je změna patrná ihned a nečeká se až třícesťák odpojí větev do radiátoru a než se schladí proudícím vzduchem, ne? Nejsem zastánce domácího bastlení, nebudu to otevírat dokud od někoho neslyším - Jo je tam klapka.. Děkuju VŠEM..
- Reklama
Re: Vectra B topení netopí
vlezeš ke spolujezdci sundáš ten kastlík pod nim je ventilátor a na levo směr středový tunel je klapka ovládaná podtlakem vemeš baterku a pokoukáš jestli nevypadla
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Re: Vectra B topení netopí
Ok. Mrknu. Pokud bude na ten podtlak zapojená, tak po čem koukat kdyžtak dál? A nějakej fígl jak vyndat origo autorádio bez těch bazmeků do těch děr? Nevím ako sa toto volá... Díky.
Re: Vectra B topení netopí
ten trojcestnej ventil na topení máš funkční?
fígl na rádio neni udělej si vydličky ze svářecího drátu nebo použij šroubováky či třeba delší hřebíky
fígl na rádio neni udělej si vydličky ze svářecího drátu nebo použij šroubováky či třeba delší hřebíky
VB 1.6 16V 74 KW 1996 -ex
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
škoda octávie combi 1.9 TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74 KW
Re: Vectra B topení netopí
No ten trojcesťák je snad funkční když pouští teplou vodu do radiátorů topení, ne? Na co jinak by tam byl? Buď okruh pouze motor anebo motor + radiátor.. Jestli to chápu dobře.. Nebo jak ho otestovat jestli je funkční?
Re: Vectra B topení netopí
Takže vyřešeno. Demont kastliku spolujezdce, plastu na boku za středovým tunelem a průduchu nad kastlikem. Vlevo klapka je, ale ta uzavírá vnitřní cirkulaci, je taková Mega, celkem nepřehlédnutelná.. Mezi touhle klapkou a řekněme autorádiem, po pravý straně stř tunelu, je elektromotorek, od něj mosazný táhlo ke klapce topení - zřejmě jediná na elektro - ale dá se to pochopit, páč je potřeba s klapkou štelovat v různých polohách kvůli správnému namícháni teploty - otevřeno x zavřeno (podtlak) by nestačilo. U elektromotorku je 6pin kontakt - ten jsem měl vypadenej.. Kdyby někdo řešil podobnej problém s digi klimou, tak dopoučuju nejdřív zkontrolovat ten motor - ten motorek je celkem slyšet, když se přidává nebo ubírá teplota. Možná lepší nemít nastartováno a jen zapnutej klíček a topení .. Zas tak moc slyšet není. No.. Tak hotovo.
Díky
Ještě jeden postřeh - oceňuju práci Opláckejch inženýrů jak navrhli veškerý tyhle plasty a jejich snadnou demontáž a bezproblémovou montáž.. Pokud můžu srovnat s Peugeotem, tak tohle je prvotřídní práce.. Už jsem byl ve dveřích(stahovačka) , v palubce (žárovky), ve středovým tunelu (žárovky) a všude pohoda.. A zpětně nikde nic nevrže a neplandá. A na všechno se najde na netu návod jak se kam dostat.. Paráda..
Díky
Ještě jeden postřeh - oceňuju práci Opláckejch inženýrů jak navrhli veškerý tyhle plasty a jejich snadnou demontáž a bezproblémovou montáž.. Pokud můžu srovnat s Peugeotem, tak tohle je prvotřídní práce.. Už jsem byl ve dveřích(stahovačka) , v palubce (žárovky), ve středovým tunelu (žárovky) a všude pohoda.. A zpětně nikde nic nevrže a neplandá. A na všechno se najde na netu návod jak se kam dostat.. Paráda..
Re: Vectra B topení netopí
Ahoj mam stejny problem moje V B 98 2.0i 16v 100kw netopi. Nejspis nefunguje klapka na michani teploty vzduchu. Jde o to ze hadice Od radiatoru i do radiatoru jsou teple ale ne zas tak ze bych neudrzel ruku. Hadice u chladice je vylozene horka. Byl meneny tricestny ventil. Moje prosba je ta jestli me nekdo nedate kontakt na sebe ze by me poradil. Pod kastlikem sem nasel klapku ale ta ovlada mnozstvi vzduchu nikoliv teplotu jinak mam digi klimu. Za kazdou radu nebo kontakt budu rad diky.
Re: Vectra B topení netopí
Hadice do kurenia musia byt horuce-vstup musí mat rovnaku teplotu,aká je teplota chladiacej kvapaliny v motore. Takže o klapku sa zatial nestaraj,tam zrejme problém nebude.