životnost motora 1.9-2.0cdti
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 úno 2009, 12:31
- Bydliště: Presov, SVK
životnost motora 1.9-2.0cdti
O životnosti pôvodných dosluhujucich motorov od opla 2.0 a 2.2dti a pod. je popisana hodne ako aj o praskani kľuk tak by ma v tejto súvislosti pri planoch do buducna ked mi rupne kľuka druhy krát či sučasna motorizacia počnuc 1,9-kou a končiac 2.0-kou v cdti je v vytrvalosti na tom lepšie? Zaujimaju ma skôr rekordmani na fore ktorý maju natočeno viac ako 200tkm a pripadne či už bolo u toho to motora zaznamenanie ulomenia kľuky tak ako je to bežne u staršej rady kde to puka už od 250tkm a vynimočne to občas prežije aj 400tkm. Prosim o vyjadrenie sa k tym to motorom o ktorych nemam ani šajny , dakujem!
Aktualne A. Zafira 2,2 dti my 03 eleganc silver metal. Bolo Astra-F 1,6 kombi my 98 rubin metal
- Reklama
Re: životnost motora 1.9-2.0cdti
Motory 1.9 CDTI jsou původem od Fiatu( 1.9 JTD). Opel kdysi s Fiatem spolupracoval, a vyměnili si spolu nějakou tu techniku. Třeba Vectra C a Fiat Croma jsou hodně příbuzný auta. Motor pochází z devadesátých let a údajně ve Fiatech a Alfách dokázal najezdit bez problémů přes 500 tis.km. Pokud si dobře vzpomínam, byl to první motor se vstřikováním common-rail. Někde jsem kdysi čet, že common-rail vyvinul právě Fiat a Bosch pak tuhle technologii od nich odkoupil.
Já osobně mam s Vectrou C najeto právě 299 tis.km. Na motor jako takovej si nemůžu nijak stěžovat. Má litinovej blok, takže bych se nebál nějakýho kroucení nebo praskání. Hlavy u těhle motorů taky drží. O něco horší je to s ostatníma dílama navěšenýma na motor. Problémový je sací potrubí se swirl klapkama( pouze u 16V), EGR ventil a dvouhmotovej setrvačník, u aut s DPF bejvá s filtrem často problém. Já mam za sebou výměnu sání, spojky a setrváku, v nejbližší době budu muset vyměnit turbo. Naopak se vstřikováním problémy nebejvají. Olej měnim po 20-25 tis.km a nedolejvam, neni třeba. Rozvody se dělají po 150 tis.km a nejsou nijak extra drahý. O prasklej klice jsem u tohohle motoru zatim neslyšel. To vlastně ani u 2.0/2.2 DTI a ani nemyslim, že by to byla běžná závada. Troufnu si říct, že 1.9 CDTI je nejlepší nafta, kterou v Opelu můžeš mít.
Motor 2.0 CDTI je technicky to samý, co 1.9 CDTI. Nějaký úpravy tam samozřejmě jsou, ale základ je stejnej.
Jinak nemyslim, že by byl někdo rekordman, pokud má najeto přes 200 tis.km. To spíš tak přes těch 500 tis.km. Kolikrát lidi mají najeto na autě půl mega, akorát o tom neví a myslí si, že těch 150 tis u 10 let starý nafty byla pravda.
Já osobně mam s Vectrou C najeto právě 299 tis.km. Na motor jako takovej si nemůžu nijak stěžovat. Má litinovej blok, takže bych se nebál nějakýho kroucení nebo praskání. Hlavy u těhle motorů taky drží. O něco horší je to s ostatníma dílama navěšenýma na motor. Problémový je sací potrubí se swirl klapkama( pouze u 16V), EGR ventil a dvouhmotovej setrvačník, u aut s DPF bejvá s filtrem často problém. Já mam za sebou výměnu sání, spojky a setrváku, v nejbližší době budu muset vyměnit turbo. Naopak se vstřikováním problémy nebejvají. Olej měnim po 20-25 tis.km a nedolejvam, neni třeba. Rozvody se dělají po 150 tis.km a nejsou nijak extra drahý. O prasklej klice jsem u tohohle motoru zatim neslyšel. To vlastně ani u 2.0/2.2 DTI a ani nemyslim, že by to byla běžná závada. Troufnu si říct, že 1.9 CDTI je nejlepší nafta, kterou v Opelu můžeš mít.
Motor 2.0 CDTI je technicky to samý, co 1.9 CDTI. Nějaký úpravy tam samozřejmě jsou, ale základ je stejnej.
Jinak nemyslim, že by byl někdo rekordman, pokud má najeto přes 200 tis.km. To spíš tak přes těch 500 tis.km. Kolikrát lidi mají najeto na autě půl mega, akorát o tom neví a myslí si, že těch 150 tis u 10 let starý nafty byla pravda.
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: životnost motora 1.9-2.0cdti
A pozor na šestistupňové manuální převodovky M32WR, zlobí ložiska...
http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =45&t=6395
P.S. Měnit olej po 20-25tis.km je pěkný zvěrstvo, lubaane...
http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =45&t=6395
P.S. Měnit olej po 20-25tis.km je pěkný zvěrstvo, lubaane...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: životnost motora 1.9-2.0cdti
No, já vim, že ideální by byl kratší interval výměny oleje, ale na druhou stranu je to šestikvalt, tak motor točí o něco míň, skoro nejezdim ve městě a protože mam bufíka, tak motor nezná studený starty.
Ještě k tomuhle motoru zajímavej test: https://www.opel-astra-h.cz/test-presno ... a-dojezdu/
Ještě k tomuhle motoru zajímavej test: https://www.opel-astra-h.cz/test-presno ... a-dojezdu/
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: životnost motora 1.9-2.0cdti
Naštěstí ten silnější F40WR... Jaký používáš motorový olej...?lubaan píše: ...je to šestikvalt...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: životnost motora 1.9-2.0cdti
Origo GM, v oplu koupenej. Jeden čas jsem dával CASTROL MAGNATEC 5W-30 C3
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Re: životnost motora 1.9-2.0cdti
Můžu potvrdit to co psal lubaan. Mám najeto 237 000. Auto jsem kupoval s cca 182 000 po 2. majiteli se serviskou a servisní historií v Opelu. Za těch 3,5 roku co ho mám, tak se dělal 2hmoťák se spojkou (cca 205k km), swirl klapky jsem vyházel, díry po nich nechal zavařit. Při tý příležitosti se dělali rozvody. Olej 15 - 20k km. Když nenajedu, tak po roce. Leju origo GM 5W-30, předchozí majitel dával Castrol Edge 5W-30. Jinak na motor si nemůžu stěžovat co se oprav týče.. jen by se mi líbil větší zátah odspodu. Je potřeba na něm tak 2x do roka vyčistit EGR. Jezdím převážně dlouhý trasy a ne každý den.
Vectra 1.9 CDTi 2005 / CD 30 MP3 / bi-xenon / 17" Irmscher Spectra Sport Line / Irmscher křídlo a maska
Re: životnost motora 1.9-2.0cdti
Insignia B ST 2,0CDTI 125kW 2019
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986
Zafira B 1,8i 103kW 2008
Peugeot 307 1,6HDI 80kW 2005
Bylo:
Vectra C Caravan Sport 1,9CDTI 110kW 2005
Astra F Caravan 1,7TD 50kW 1997
Omega A Limousine 2,0i 85kW 1986
Škoda 105M 1986