Ahoj, chtěl bych poprosit o radu, názor. Jsem na služební cestě v Německu s moji Vectrou B X20XEV. Prvních asi 250Km vše bez problému, pak najednou bylo slyšet takové jemné zvuky jako by vibrovaly plasty ve ventilátorech. Hlavně při zvyšování rychlosti a zpomalování. Potom to začalo být hlučnější a dřív než jsme stačili zastavit na nejbližším odpočívadle, tak motor najednou chcípl (ještě že se podařilo zajet ke krajnici, dát blikačky). Asistenční služba nás odtáhla do nejbližšího servisu (Regensburg), tam nastartovali a prohlásili že motor má již hodně najeto (193t km), že to klepání bude patrně kliková hřídel a opravit se to nedá. Teď tedy řeším odtah do ČR . Chci se zeptat, pokud je to opravdu kliková hřídel, má cenu s tím něco ještě dělat? Projevovala by se kliková hřídel takto (klepání, rachtání)? Připadalo mi, že to rachtání bylo spíš z vrchu, proto je to možná vačková hřídel (možná si spletly "camshaft" a "crankshaft" nebo jsem špatně slyšel).
Auto je to starší, ale poslední dobu jsem se o něj dost staral a investoval do oprav. Takže bych ještě rád kdyby nějaký čas vydrželo. Díky za názory.
Vectra B X20XEV rachtani motoru
Moderátor: Moderátoři
Vectra B X20XEV rachtani motoru
Vectra B 2.0i 16V (X20XEV), facelift 2000
- Reklama
Re: Vectra B X20XEV rachtani motoru
Zřejmě vylágrovanej motor.Nebo vysypaná vodní pumpa a tím skočené rozvody.
-
- Příspěvky: 38
- Registrován: 14 úno 2009, 12:31
- Bydliště: Presov, SVK
Re: Vectra B X20XEV rachtani motoru
Skusil by som ako piše Denny prekontolovať rozvody a vodnu pumpu co kdyby nahodou, nasledne spustiť olej do nejakej čistej nadoby a omrknuť či tam nemaš stopy po zlatom prašku alebo ulomky kompozitu z ojničných ložisk. Pripadne ked to ešte ide natočiť tak omrkni tlak oleja hore pod nalievacim vičkom či to maže a tlači olej ako ma. Pripadne ešte skús metodu našich dedov z dreveným klatikom (30-50cm) najlepšie nasada od lopaty alebo hrabličiek pripadne aj od kladiva, jednu stranu daš napriklad na jednu z rotujucich časti na motore ako aj napriklad alternator, vodna pumpa, klimakompresor, olejove čerpadlo pripadne hore na ventilovom viku to priložiš ku každej jedne šrobke ktora priťahuje viko k hlave a zistiš rozlične zvuky na každom konkretnom uloženi trochu ine, keby ti nahodou alebo niekomu odišiel hydroštel tak takym to spôsobom to lokalizuješ pomerne dosť presne.
Aktualne A. Zafira 2,2 dti my 03 eleganc silver metal. Bolo Astra-F 1,6 kombi my 98 rubin metal
Re: Vectra B X20XEV rachtani motoru
Díky za odpovědi. Auto už je v CZ v servisu. Nakonec to prý vypadá na přeskočený rozvody (měněny celkem nedávno před asi 6000Km). Zkusí to nastavit správně, co to udělá. Obávám se, že když už to rachtalo, tak se ventily a písty potkaly
Vectra B 2.0i 16V (X20XEV), facelift 2000
Re: Vectra B X20XEV rachtani motoru
Tak to bohužel dobře nedopadlo, prý je to klikovka a píst a motor na odpis. Jelikož nemám možnosti (dílnu a kde to skladovat), auto bude na odpis. Pokud by někdo chtěl měnit motor či na ND, tak nabízím zde http://auto.bazos.cz/inzerat/40021915/O ... celift.php.
Vectra B 2.0i 16V (X20XEV), facelift 2000
Re: Vectra B X20XEV rachtani motoru
Ahoj,
vekinka vypada celkem zachovala a opecovanane. Proc tedy neprehodis jen motor? V Plzni se ti tam dokonce jeden nabízí:
http://auto.bazos.cz/inzerat/39284656/O ... X20XEV.php
OnMi
vekinka vypada celkem zachovala a opecovanane. Proc tedy neprehodis jen motor? V Plzni se ti tam dokonce jeden nabízí:
http://auto.bazos.cz/inzerat/39284656/O ... X20XEV.php
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: Vectra B X20XEV rachtani motoru
Jojo, je to tak. On ten lak už od té doby trochu pobledl, ale jinak spodek nerezne, pravidelně servisováno.
Vyměnit motor a zachránit auto by mě lákalo. Vauxhall z Plzně mi výměnu nabídl za 14-15tisíc i s rozvody, prací a olejem. Akorát je to bez záruky
a původ motoru neznámý.
Přemýšlel jsem počkat na nějaký pěkný motor, ale zase nemám auto kde skladovat, musel bych ho ještě odtáhnout z Plzně a
pak domlouvat nějaký servis, který by do toho šel. To vše vyžaduje čas, který nemám. A to už je na hranici .... Přeci jen, jsem spíš uživatel než nadšenec do aut.
Je to smůla, osobně mám pocit, že problém byl v tom, že mi měnili nedávno čidlo hladiny oleje. Je ve vaně a něco tam mohli nechat,
či nedotáhnout. Pak to mohlo vlítnout do motoru, ale nevím jestli je to vůbec možné. Motor do té doby byl OK, jel dobře.
A ještě se to stane v Německu
No, auto už je teď rezervovaný .....
Vyměnit motor a zachránit auto by mě lákalo. Vauxhall z Plzně mi výměnu nabídl za 14-15tisíc i s rozvody, prací a olejem. Akorát je to bez záruky
a původ motoru neznámý.
Přemýšlel jsem počkat na nějaký pěkný motor, ale zase nemám auto kde skladovat, musel bych ho ještě odtáhnout z Plzně a
pak domlouvat nějaký servis, který by do toho šel. To vše vyžaduje čas, který nemám. A to už je na hranici .... Přeci jen, jsem spíš uživatel než nadšenec do aut.
Je to smůla, osobně mám pocit, že problém byl v tom, že mi měnili nedávno čidlo hladiny oleje. Je ve vaně a něco tam mohli nechat,
či nedotáhnout. Pak to mohlo vlítnout do motoru, ale nevím jestli je to vůbec možné. Motor do té doby byl OK, jel dobře.
A ještě se to stane v Německu
No, auto už je teď rezervovaný .....
OnMi píše:Ahoj,
vekinka vypada celkem zachovala a opecovanane. Proc tedy neprehodis jen motor? V Plzni se ti tam dokonce jeden nabízí:
http://auto.bazos.cz/inzerat/39284656/O ... X20XEV.php
OnMi
Vectra B 2.0i 16V (X20XEV), facelift 2000