Teplota motoru-měněno už snad všechno
Moderátor: Moderátoři
Teplota motoru-měněno už snad všechno
Zdravím, pročítal jsem to tu celé, mám stejný problem jako pár uživatelů, ale řešení asi jiný, mám Opel Astra F 97 1,6 55kw, auto se "hřeje" resp budík po chvilce jízdy ukazuje přes 100 stupňů a ručička miří až do červenýho pole, jednou třeba za týden se to chová normálně, auto !nevaří!, sahara se ani nespustí, 2x nový termostat, čidlo k budíku, chladič, soustava je průchozí, setkal se s tím někdo? Je tedy možný , že nefunguje správně budík? popř dá se vyměnit samostatně? ještě mě teda napadlo, jestli to neni zavzdušněný,ale žádnej odvzdušňovák jsem nenašel
- Reklama
Re: Teplota motoru-měněno už snad všechno
asi máš variantu s jednostupňovým spínáním ventilátoru.
Sahara se sepne až když je ručička teploměru prakticky zároveň s červeným polem. (105°C)
Odvzdušňovák žádný nenajdeš, ale zkontroluj tu tenkou hadičku od chladiče k nádobce (je celkem schovaná, vede okolo baterky za tlumičem k nádobce, právě ta se stará o odvzdušnění)
no ale jako hlavní bych být tebou zkontroloval vodní pumpu, je totiž dost možné, že máš protočenou/ulámanou vrtulku ona se asi trošku točí, takže auto asi neuvaříš, nicméně nemá dostatečný výkon pro chlazení.
bohužel vodní puma se tu nedá zkontrolovat jinak než demontáží = rozvody dolů.
Edit: jo ta vodní pumpa by měla jít zkontrolovat tak, že když trošku přidáš, tak by se měla vracet voda tou odvzdušnovací hadičkou do nádobky, měl by jít vidět proud vody.
Sahara se sepne až když je ručička teploměru prakticky zároveň s červeným polem. (105°C)
Odvzdušňovák žádný nenajdeš, ale zkontroluj tu tenkou hadičku od chladiče k nádobce (je celkem schovaná, vede okolo baterky za tlumičem k nádobce, právě ta se stará o odvzdušnění)
no ale jako hlavní bych být tebou zkontroloval vodní pumpu, je totiž dost možné, že máš protočenou/ulámanou vrtulku ona se asi trošku točí, takže auto asi neuvaříš, nicméně nemá dostatečný výkon pro chlazení.
bohužel vodní puma se tu nedá zkontrolovat jinak než demontáží = rozvody dolů.
Edit: jo ta vodní pumpa by měla jít zkontrolovat tak, že když trošku přidáš, tak by se měla vracet voda tou odvzdušnovací hadičkou do nádobky, měl by jít vidět proud vody.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: Teplota motoru-měněno už snad všechno
Dnes vyměněn budík, po chvíli jízdy vypadá vše ok, děkuju za radu, kdyžtak ještě zkusím tu pumpu