Takže... cca 4 mesiace dozadu som menil alternátor ( aj baterku ), auto šlapalo v pohode ( aj ked sa mi alternator zobudil az ked som vytočil motor 2000+). Keď začalo byt vonku pod nulou maval som rano problem s nastartovaním - strasne tazko mi to roztacalo motor aby som ho vobec nakopol. preto som zacal klucik otacat na 2-3 krat (zapnutie kontroliek, pockal som kym zhasnu a tak dookola) + stlacanie plynoveho pedalu. Včera večer mi sadol do auta kamarát, ktorému to 2x za sebou zdochlo a auto uz nenastartovalo.... tak som si myslel ze mi vybil bateriu preto som ju dal na celu noc na nabijacku. avsak ked som prisiel rano k autu a skusil som nastartovat tak to urobilo doslova zvuk ŤUK a nič viac sa nestalo. Prisiel ma skusit nakopnut ujo cez kable ale s rovnakym vysledkom.
Kedze mi ani nestocilo motor je chyba v starteri alebo to mozu byt aj zhavice ? ... + som si uvedomil ze nikdy mi za tie 2 roky nesvietila kontrolka zhavenia a to som minuly rok startoval v zime v pohode.
Ranné štartovanie
Moderátor: Moderátoři
Ranné štartovanie
Opel Astra Caravan, 74kw,1,7 CDTi, r. v. 12/2004,
- Reklama
Re: Ranné štartovanie
Startér, a nebo zadřeno..
I když nefunguje ani jeden žhavič, tak motor točí a chytne třeba až za delší dobu, ale chytne..
Startování ztuha může mít na svědomí sjetý uhlík startéru, nebo jeho vydřená ložiska.
Cvaknutí a nic víc může být právě těmi uhlíky, případně přechodovým odporem = špatným kontaktem kostry nebo plusoveho kabelu.
I když nefunguje ani jeden žhavič, tak motor točí a chytne třeba až za delší dobu, ale chytne..
Startování ztuha může mít na svědomí sjetý uhlík startéru, nebo jeho vydřená ložiska.
Cvaknutí a nic víc může být právě těmi uhlíky, případně přechodovým odporem = špatným kontaktem kostry nebo plusoveho kabelu.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Re: Ranné štartovanie
vymeneny starter, auto ide ako nove
Opel Astra Caravan, 74kw,1,7 CDTi, r. v. 12/2004,