Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Moderátor: Moderátoři
Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Ahoj, mám Opel Vectra C, r.v. 06, Z19DTH a mám takový problém. Za studena má motor nepravidelný chod, po cca 3 minutách to přestane. Další problém je propady výkonu. Odspoda to celkem jde, ale mezi 2-3rpm se to zhorší a nad 3rpm je to hrůza. Nepravidelný chod má dle mě vinu EGR ventil a propady výkonu možná taky nebo mě napadá DPF. Díky moc za každou užitečnou radu
Opel Vectra C Caravan 1.9CDTI (Z19DTH), r.v. 2006, CD70navi
- Reklama
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Diagnostika?Live data?
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Kod ted nevim. Ale naposledy co jsem byl na diagnostice, tak psala "falešný vzduch na straně sání"
Opel Vectra C Caravan 1.9CDTI (Z19DTH), r.v. 2006, CD70navi
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Denny spíš myslí NECHAT UDĚLAT POŘÁDNOU DIAGNOSTIKU, ČÍST ZA CHODU LIVE DATA a porovnávat s tabulkovými, ne pouze vyčíst paměť závad, to není diagnostika a u aut typu VeCe už tuplem nee, ta auta jsou chytřejší než polovina tohoto fóra...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Tak dnes jsem zjistil, že mam vypadlé táhlo od výřivých klapek:/
Opel Vectra C Caravan 1.9CDTI (Z19DTH), r.v. 2006, CD70navi
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Myslíš tento kod?
P2279 Netěsnost systému nasávaného vzduchu
Tak ten je právě dost problematický,je nutno opravdu mnoho měřit.
P2279 Netěsnost systému nasávaného vzduchu
Tak ten je právě dost problematický,je nutno opravdu mnoho měřit.
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Zdravím,
musím se také podělit o nějaké zkušenosti a nejen zde čerpat...
U mě (chyba P2279) byla vadná váha vzduchu. Auto Z19DTH 110kw (načipované, zaslepené sání bez výřivých klapek, EGR zaslepen) nejprve ve vyšších rychlostech z ničeho nic na chvíli přestalo jet, skočilo jako by do nouzáku - omezen výkon a měla by se rozsvítit kontrolka emisí (jelikož kontrolka emisí mi kvůli zaslepenému EGR svítí stále, nemůžu to říci s jistotou) a zase se to rozjelo. Tato závada se opakovala čím dál víc častěji hlavně na dálnici (z jednotky mi v oplu vyčetli chybu P2279) a tak jsem šel cestou nejmenšího odporu a půjčil si zánovní váhu vzduchu. A ejhle, auto lítá jako zběsilé, žádné nouzáky, změna výkonu opravdu citelná, zmizela i malá turbo prodleva na 2300 ot/min., která mě otravovala již delší dobu. Myslím si, že jsem si váhu vzduchu (nebo-li MAF) pokazil sám, neboť jsem si koupil KaN filtr a ten olejíček jí asi nedělá dobře. A výsledek použití sportovního filtru u turbomotoru je podle znalců bohužel neznatelný, mohu jen potvrdit (na brzdě 00nic). Tak se nenechte jako já ovlivnit reklamou. Ale to by bylo na jinou debatu...
A co se týče regenerací DPF, zapisuji si každou provedenou (mám modul MKJ) a v průměru se mi dělá, i když je auto čipnuté, bez klapek (motorek klapek jsem zachoval a vyměnil za funkční) a bez egru, po 1800 - 2300km. Nejezdím pomalu a auto nepodtáčím průměrná moje spotřeba nyní po 20 000 km kolem 7 l. Nejezdím ani kratší trasy s neohřátým autem pod 30 km. A pokud ano, tak vyjímečně. Do nafty přidávám aditivum VIF při každém tankování - dvojnásobek doporučené dávky (tak jako na svém druhém autu Opel Vectra B, na něm v lednu doufám překroutím poctivých 500 000 km). Pod 10°C venkovní teploty motor vždy ohřívám nezávislým topením. Bez výřivých klapek (zaslepeno) mám najeto 20000 km (proběhlo již 9 regenerací DPF), bez egru najeto 37000 km (proběhlo již 17 regenerací DPF), načipované 70000 km (proběhlo již 36 regenerací DPF). Auto má najeto přes 250 000km.
Kdyby mi někdo uměl poradit jak zhasnout SW kontrolku emisí (EGR se mi už zapojovat nechce), budu rád.
Tak ať to všem jezdí...
musím se také podělit o nějaké zkušenosti a nejen zde čerpat...
U mě (chyba P2279) byla vadná váha vzduchu. Auto Z19DTH 110kw (načipované, zaslepené sání bez výřivých klapek, EGR zaslepen) nejprve ve vyšších rychlostech z ničeho nic na chvíli přestalo jet, skočilo jako by do nouzáku - omezen výkon a měla by se rozsvítit kontrolka emisí (jelikož kontrolka emisí mi kvůli zaslepenému EGR svítí stále, nemůžu to říci s jistotou) a zase se to rozjelo. Tato závada se opakovala čím dál víc častěji hlavně na dálnici (z jednotky mi v oplu vyčetli chybu P2279) a tak jsem šel cestou nejmenšího odporu a půjčil si zánovní váhu vzduchu. A ejhle, auto lítá jako zběsilé, žádné nouzáky, změna výkonu opravdu citelná, zmizela i malá turbo prodleva na 2300 ot/min., která mě otravovala již delší dobu. Myslím si, že jsem si váhu vzduchu (nebo-li MAF) pokazil sám, neboť jsem si koupil KaN filtr a ten olejíček jí asi nedělá dobře. A výsledek použití sportovního filtru u turbomotoru je podle znalců bohužel neznatelný, mohu jen potvrdit (na brzdě 00nic). Tak se nenechte jako já ovlivnit reklamou. Ale to by bylo na jinou debatu...
A co se týče regenerací DPF, zapisuji si každou provedenou (mám modul MKJ) a v průměru se mi dělá, i když je auto čipnuté, bez klapek (motorek klapek jsem zachoval a vyměnil za funkční) a bez egru, po 1800 - 2300km. Nejezdím pomalu a auto nepodtáčím průměrná moje spotřeba nyní po 20 000 km kolem 7 l. Nejezdím ani kratší trasy s neohřátým autem pod 30 km. A pokud ano, tak vyjímečně. Do nafty přidávám aditivum VIF při každém tankování - dvojnásobek doporučené dávky (tak jako na svém druhém autu Opel Vectra B, na něm v lednu doufám překroutím poctivých 500 000 km). Pod 10°C venkovní teploty motor vždy ohřívám nezávislým topením. Bez výřivých klapek (zaslepeno) mám najeto 20000 km (proběhlo již 9 regenerací DPF), bez egru najeto 37000 km (proběhlo již 17 regenerací DPF), načipované 70000 km (proběhlo již 36 regenerací DPF). Auto má najeto přes 250 000km.
Kdyby mi někdo uměl poradit jak zhasnout SW kontrolku emisí (EGR se mi už zapojovat nechce), budu rád.
Tak ať to všem jezdí...
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
7L chlape je ku..vsky dost. Taky nejezdím pomalu. U Insignie 130k mám ještě víc protože se k 6-ce člověk ani moc nedostane, to je tak pouze dolů kopcem. S VeCe jsem ovšem jezdil tak 6.5, při superlehké noze i pod 5.
Co ti přinesla demontáž EGR? Mám na VeCe Z19DTH 350t a čistil jsem ho asi 2x a naposledy při ca 290t vyměnil za nějakých 150EUR.
Po kolika km mi jede vypálení DPF nevím, jednotku kterou jsem tam měl jsem musel vyhodit, dělala total bordel v elektronice. Jednou nešla klima, jindy něco nesvítilo na palubce atd. Ale za těch 350 jsem s DPF neměl problém.
Co ti přinesla demontáž EGR? Mám na VeCe Z19DTH 350t a čistil jsem ho asi 2x a naposledy při ca 290t vyměnil za nějakých 150EUR.
Po kolika km mi jede vypálení DPF nevím, jednotku kterou jsem tam měl jsem musel vyhodit, dělala total bordel v elektronice. Jednou nešla klima, jindy něco nesvítilo na palubce atd. Ale za těch 350 jsem s DPF neměl problém.
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Dneska jsou auta koncipovaná na to, aby s prominutím "žrala svoje sračky" a to kvůli emisím.
Celé to vzniklo tak, že mi ve dvě v noci praskl za jízdy vlnovec, který přivádí teplý vzduch na EGR a než jsem "dojel" 25 km dom, tak mi teplý vzduch zničil celou saharu. Abych mohl jezdit, tak se to muselo zaslepit no a pak přišly ty klapky. Když mi je mechanik demontoval a viděl jsem to zaneřáděné sání, tak nebyla jiná volba, než EGR nechat zaslepený. Na technickou to tam budu muset vrátit. No a co se týče spotřeby, rád se svezu a autu to očividně nevadí. Umím to taky pod 5 litrů, ale rekord mám 9,2 l/100 na suché silnici a trase 50 km. To byl ale HŮKOT! ☺
Celé to vzniklo tak, že mi ve dvě v noci praskl za jízdy vlnovec, který přivádí teplý vzduch na EGR a než jsem "dojel" 25 km dom, tak mi teplý vzduch zničil celou saharu. Abych mohl jezdit, tak se to muselo zaslepit no a pak přišly ty klapky. Když mi je mechanik demontoval a viděl jsem to zaneřáděné sání, tak nebyla jiná volba, než EGR nechat zaslepený. Na technickou to tam budu muset vrátit. No a co se týče spotřeby, rád se svezu a autu to očividně nevadí. Umím to taky pod 5 litrů, ale rekord mám 9,2 l/100 na suché silnici a trase 50 km. To byl ale HŮKOT! ☺
Re: Opel Vectra C Z19DTH - propady výkonu/nepravidelný chod
Ahoj,
mohl by mi někdo zkušený mrknout na log turba?
Mám problém v nízkých otáčkách, na hodnotách to je vidět. Auto je po výměně swirl klapek a rozvodů. Před tím se to chovalo různě, někdy to letělo od 1500 někdy zase ne.
EGR vyčištěn, ale nějaká netěsnost tam trochu byla, takže mlže nepatrně propouštět.
http://leteckaposta.cz/686282537
Moc díky
mohl by mi někdo zkušený mrknout na log turba?
Mám problém v nízkých otáčkách, na hodnotách to je vidět. Auto je po výměně swirl klapek a rozvodů. Před tím se to chovalo různě, někdy to letělo od 1500 někdy zase ne.
EGR vyčištěn, ale nějaká netěsnost tam trochu byla, takže mlže nepatrně propouštět.
http://leteckaposta.cz/686282537
Moc díky
Opel Vectra C 1.9 CDTI 110kW (Z19DTH) -> 132kW (412Nm)