Vibrace motoru
Moderátor: Moderátoři
Vibrace motoru
Zdravim na foru,
chtel bych Vas poprosit o rady (zkusenosti) s problemem, ktery me uz nejakou dobu trapi.
Vlastnim Insignii 2.0T (A20NHT) z roku 2009, najeto 65tis, a problemem jsou vibrace motoru a nekultivovany chod.
Vibrace citim v sedacce pri volnobehu(je jedno jestli je motor studeny nebo zahraty).
Motor je dost hlasity a pocitove mi prijde auto lenivejsi.
Popisu lehce historii.
Pred asi rokem jsem byl v servisu kvuli vymene vlnovce (delal hroznej kraval a byl zevnitr totalne rozpadlej).
14 dni po vymene mi zacal vlnovec kolem 3 tis otacek troubit jako na lesy. V servisu mi rekli, ze nevi co s tim(jedine vymenit cely prvni dil vyfuku i s katalyzatorem - cena 30tis - podotykam, ze vymenu delali v autorizovanem servisu).
Tak jsem s tim jezdil dal. Po asi 2-3 mesicich to prestalo. Priblizne od te doby pozoruji tu vibraci a hlasity chod motoru bez puvodniho zatahu (porad to sice jede hezky, ale uz tam neni to puvodni zatlaceni do sedacek).
Mel jsem to pred tydnem na diagnostice a vse je pry v naprostem poradku.
Uz jsem si rikal, jestli nejsem z toho vseho zblblej a jenom se mi to nezda, tak jsem se byl projet v podobne stare insignii se stejnym motorem a dvakrat tak velkym najezdem.
A samozrejme auto bylo mnohem tizsi a lepe tahlo.
Napada Vas cim by to mohlo byt? Ten vlnovec, ulozeni motoru...?
chtel bych Vas poprosit o rady (zkusenosti) s problemem, ktery me uz nejakou dobu trapi.
Vlastnim Insignii 2.0T (A20NHT) z roku 2009, najeto 65tis, a problemem jsou vibrace motoru a nekultivovany chod.
Vibrace citim v sedacce pri volnobehu(je jedno jestli je motor studeny nebo zahraty).
Motor je dost hlasity a pocitove mi prijde auto lenivejsi.
Popisu lehce historii.
Pred asi rokem jsem byl v servisu kvuli vymene vlnovce (delal hroznej kraval a byl zevnitr totalne rozpadlej).
14 dni po vymene mi zacal vlnovec kolem 3 tis otacek troubit jako na lesy. V servisu mi rekli, ze nevi co s tim(jedine vymenit cely prvni dil vyfuku i s katalyzatorem - cena 30tis - podotykam, ze vymenu delali v autorizovanem servisu).
Tak jsem s tim jezdil dal. Po asi 2-3 mesicich to prestalo. Priblizne od te doby pozoruji tu vibraci a hlasity chod motoru bez puvodniho zatahu (porad to sice jede hezky, ale uz tam neni to puvodni zatlaceni do sedacek).
Mel jsem to pred tydnem na diagnostice a vse je pry v naprostem poradku.
Uz jsem si rikal, jestli nejsem z toho vseho zblblej a jenom se mi to nezda, tak jsem se byl projet v podobne stare insignii se stejnym motorem a dvakrat tak velkym najezdem.
A samozrejme auto bylo mnohem tizsi a lepe tahlo.
Napada Vas cim by to mohlo byt? Ten vlnovec, ulozeni motoru...?
Opel Insignia Sport 2.0 Turbo 162kW/220HP
- Reklama
Re: Vibrace motoru
Podotýkám úvodem, že nejsem motorář ani automekánik a Insignii a tenhle motor neznám. Nicméně laicky si představuju, že jedna z věcí, již má vlnovec za úkol (btw vlnovce mají, co vím, montované jen čtyřvály...), je bránit přenosu hluku a vibrací od motoru do výfukového potrubí a dál do karoserie, takže se domnívám, že zakopaná kočka v tomhle případě bude právě ve vlnovci - špatný kus, špatná montáž, opětovné borcení a tím i snížený výkon (špatný odvod výfukových plynů z motoru)... A z práce a přístupu pracovníků autorizovaného servisu, notabene v případě téměř nového auta a soudobé "vlajkové lodi" Oplu, je mi slušně řešeno smutno...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Vibrace motoru
Diky moc za reakci.
Ten vlnovec se vylozene nabizi (uz kvuli te vymene), ale kdyz otevru kapotu, tak se mi zda, ze motor jako takovy je hlucny.
Je dost vyrazne slyset i pri zavrene kapote. Nezda se mi, ze by to byl vylozene 'nezdravy' zvuk, ale je to proste hodne hlasite.
A to nejhlasitejsi je slyset primo od motoru.
Nebylo by to slyset od stredu auta, kdyby to byl vlnovec?
Ten vlnovec se vylozene nabizi (uz kvuli te vymene), ale kdyz otevru kapotu, tak se mi zda, ze motor jako takovy je hlucny.
Je dost vyrazne slyset i pri zavrene kapote. Nezda se mi, ze by to byl vylozene 'nezdravy' zvuk, ale je to proste hodne hlasite.
A to nejhlasitejsi je slyset primo od motoru.
Nebylo by to slyset od stredu auta, kdyby to byl vlnovec?
Opel Insignia Sport 2.0 Turbo 162kW/220HP
Re: Vibrace motoru
Tak po roce jezdeni po servisech jsem zpet. V prosinci se podarilo zavadu konecne odstranit.
Slo o preskoceny rozvodovy retez, z duvodu zadreneho napinaku. Mechanik rikal, ze byl retez preskoceny v podstate o polovinu sveho obvodu.
Po oprave je motor opet krasne tichy a jede jako driv. Oprava bohuzel za 23tis, protoze tam jsou retezy dva a udajne museli vymenit vsechno.
Chtel bych se ale zeptat, jestli je mozne, ze by se nic dalsiho motoru nestalo temer po roce jezdeni s preskocenym retezem?
Slo o preskoceny rozvodovy retez, z duvodu zadreneho napinaku. Mechanik rikal, ze byl retez preskoceny v podstate o polovinu sveho obvodu.
Po oprave je motor opet krasne tichy a jede jako driv. Oprava bohuzel za 23tis, protoze tam jsou retezy dva a udajne museli vymenit vsechno.
Chtel bych se ale zeptat, jestli je mozne, ze by se nic dalsiho motoru nestalo temer po roce jezdeni s preskocenym retezem?
Opel Insignia Sport 2.0 Turbo 162kW/220HP
Re: Vibrace motoru
Pokiaľ sa ti nestretnú piesty s ventilmi, tzn. že reťaz bola preskočená tak, že piest došiel do hornej úvrate neskôr než sa ventily zavreli tak sa motoru nič nemuselo stať. Ale myslím, že mu určite neslúži k životnosti keď vznietenie paliva vo valci nastane v okamihu keď piest ešte ide nahor.
Otázka - to si rozťahoval auto na lane alebo štartoval spojkou pri jazde z kopca?
Otázka - to si rozťahoval auto na lane alebo štartoval spojkou pri jazde z kopca?
Re: Vibrace motoru
Nene nic takoveho.
Cely rok mel proste motor velmi hruby zvuk. V servisech nikdo nic nenasel (rikali, ze je to pry normalni zvuk - pripadal jsem si jak z marsu).
A pri ostrejsim pridani plynu nejdrive motor poskocil a pak byl citit zatah.
Cely rok mel proste motor velmi hruby zvuk. V servisech nikdo nic nenasel (rikali, ze je to pry normalni zvuk - pripadal jsem si jak z marsu).
A pri ostrejsim pridani plynu nejdrive motor poskocil a pak byl citit zatah.
Opel Insignia Sport 2.0 Turbo 162kW/220HP
Re: Vibrace motoru
u motoru A20NHT je to celkem bezna vec ze se vytaha retez a retezy jsou tam opravdu dva
astra j sportstourer 1.6sidi turbo
corsa d a12xer
ex zafira B a17dtr
ex astra H z17dth
ex corsa B x10xe
corsa d a12xer
ex zafira B a17dtr
ex astra H z17dth
ex corsa B x10xe
Re: Vibrace motoru
Zdravím,
Mám Insignii r.v.2012 najeto 185.000km motor A20DT(nafta,96kw) a tento týden jsem zpozoroval že když jde motor na volnoběh, tak čas od času trochu poklesnou otáčky, motor se zachvěje a s tím i celé auto. Děje se to nahodile, někdy po 5sekundách někdy po 10. A také občas škubne když rozjíždím nějakou rychlost od cca 1100ot/m. A teď to začalo ještě škubat cca kolem1500ot/min.
Nevíte někdo co by to mohlo být?
Mě napadlo, že jsem někde natankoval horší naftu, ale nevím jestli by to mohlo dělat?
Pak mně napadá mohl by to dělat zanesený palivový filtr?
Díky za jakékoliv postřehy a reakce.
P.S.: Nejsem automechanik...
Mám Insignii r.v.2012 najeto 185.000km motor A20DT(nafta,96kw) a tento týden jsem zpozoroval že když jde motor na volnoběh, tak čas od času trochu poklesnou otáčky, motor se zachvěje a s tím i celé auto. Děje se to nahodile, někdy po 5sekundách někdy po 10. A také občas škubne když rozjíždím nějakou rychlost od cca 1100ot/m. A teď to začalo ještě škubat cca kolem1500ot/min.
Nevíte někdo co by to mohlo být?
Mě napadlo, že jsem někde natankoval horší naftu, ale nevím jestli by to mohlo dělat?
Pak mně napadá mohl by to dělat zanesený palivový filtr?
Díky za jakékoliv postřehy a reakce.
P.S.: Nejsem automechanik...
Opel Insignia Sports Tourer 2.0CDTi 96kw(A20DT)
Re: Vibrace motoru
Pri jazde ako ju popisuješ sa tomu niet čo diviť.
S dieslom CDTI od Opla sa ZÁSADNE NIKDY nejazdí pod 1700÷1800 otáčok. Inak to skončí väčšinou rychle a draho - bude v keli DPF a zotrvačník pôjde hneď o chvíľu.
Človeče neblázni, "rozjíždím nějakou rychlost z 1100 ot/m" - to musíš cítiť, že ten motor to nechce. trápiš ho. Pokiaľ si tých 185000 najazdil sám týmto spôsobom, tak všetka česť tomu autu.
S dieslom CDTI od Opla sa ZÁSADNE NIKDY nejazdí pod 1700÷1800 otáčok. Inak to skončí väčšinou rychle a draho - bude v keli DPF a zotrvačník pôjde hneď o chvíľu.
Človeče neblázni, "rozjíždím nějakou rychlost z 1100 ot/m" - to musíš cítiť, že ten motor to nechce. trápiš ho. Pokiaľ si tých 185000 najazdil sám týmto spôsobom, tak všetka česť tomu autu.
Re: Vibrace motoru
Nene, auto mělo najeto při koupi 175t km. Já mám najeto jen posledních 10tis. Ale díky za radu, ikdyž si myslím že tak po většinu času jezdím. Ale určitě až to opraví budu se na to více soustředit.
Ty otáčky byly myšlené třeba při odpočování, kdy jedeš na 2jku, tak se dostaneš do těchto nížších otáček. To je snad ok, nebo bych měl přeřazovat na 1?
Nicméně auto je v servise a uvidim co tomu bude.
Ty otáčky byly myšlené třeba při odpočování, kdy jedeš na 2jku, tak se dostaneš do těchto nížších otáček. To je snad ok, nebo bych měl přeřazovat na 1?
Nicméně auto je v servise a uvidim co tomu bude.
Opel Insignia Sports Tourer 2.0CDTi 96kw(A20DT)