no občas naozaj sa nevyhneš ani tej jedničke, napríklad predbehnúť plaziaci sa nakláďák do kopca keď potrebuješ rýchlo vyraziť tak ti nič iné nezostáva. Odstupňovanie medzi 1 a 2 je pomerne nešťastné.
Pri pomalom odbočovaní je to na 2 ale na spojku.
skús teraz najazdit 1000÷2000km tak, aby si nešiel pod 1800ot a nejazdil za sebou krátke trate kde sa motor nestihne slušne zohriať. Budeš možno prekvapený, ale spotreba sa rapídne nezmení. Uvidíš, či sa to zlepší alebo zmizne. Zotrvačník sa začína prejavovať najmä na voľnobehu, nepravidelným chodom tak ako hovoríš náhodile, pritom počuť zacvakanie zotrvačníka. 180t km je tak asi priemer na výmenu. V priemere podľa spôsobu jazdy 120-250tisíc, mám kolegu ktorý má ECO a menil po 60t. Mám pocit, že nikdy nešiel na vyšie otáčky než 1200
Nemusíš sa ale báť, nič sa nestane, auto sa nerozsype len hluk - ak je to zotrvačník - sa bude zhoršovať až to bude neustále klepať. Potom je na výmenu času dosť.
Ak sa ti stalo, že po vypnutí motora sa robehol vetrák na chladiči znamená to, že vypálenie DPF nedobehlo do konca. Ak jazdíš krátke trate, pred vypnutím motora skontroluj vždy na voľnobeh aktuálnu spotrebu paliva - keď je nad 0.8l/h, väčšinou 2÷3 a viac l/h beží vypaľovanie DPF a nemal by si motor vypnúť.
Vibrace motoru
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Vibrace motoru
Diagnostika v Opel: Po kontrole a nastavení rozvodů žádná změna. Na vozidle zkontrolovány tlaky hlavy - na 4tém válci není tlak.
Návrh servisu: demontáž hlavy vč všech potřebných komponentů-v případě zjištění repas-broušení.
Přetěsnění motoru-hlava,sání,výfuk,víko ventilů,gufera rozvodů,kontrola ventilů,atd.
Takže jsem vůz odvezl tam kde jsem ho koupil. Tam to rozebrali a volali mi, že je v prdeli vačka a ještě něco u toho nebo jak. Že to objednají, vymění. Snad v úterý bude hotovo a budu nadále jezdit.
Návrh servisu: demontáž hlavy vč všech potřebných komponentů-v případě zjištění repas-broušení.
Přetěsnění motoru-hlava,sání,výfuk,víko ventilů,gufera rozvodů,kontrola ventilů,atd.
Takže jsem vůz odvezl tam kde jsem ho koupil. Tam to rozebrali a volali mi, že je v prdeli vačka a ještě něco u toho nebo jak. Že to objednají, vymění. Snad v úterý bude hotovo a budu nadále jezdit.
Opel Insignia Sports Tourer 2.0CDTi 96kw(A20DT)
Re: Vibrace motoru
Pravě se mi na 2,0Turbo (A20NHT) stalo něco podobného, naštěstí jsem celou věc včas podchytil.
Auto jelo zcela normálně ale začalo se z motorového prostoru (pouze zvenku uvnitř nic slyšet nebylo) ozývat takové "rachotání".
Hned mi bylo jasné, že se jedná o běžný problém těchto motorů - selhávající napínáky rozvodových řetězů.
V autě jsou tyto řetězy dva, jeden je klasickej na vačkové hřídele, druhý se stará o vyvažovací hřídele.
Setkal jsem se i s označením "spodní a horní rozvody". Ty klasické se mění po 150k, takzvané spodní by se neměli měnit nikdy - ale kazí se stejně.
Příčina jsou špatné napínáky, které GM používá už alespoň 15 a nemá zájem řešit (asi se mu to hodí kvůli ziskům za náhradní díly a servis).
Pokud selže jeden řetěz tak se motor potká, pokud ten druhej tak motor vibruje a poškodí se třeba již zmíněný vlnovec, četl jsem i o uniku oleje přes poškozené uložení vyvažovacích hřídelí.
Cena opravy (Opel BS-auto brno) 25tis.
Auto jelo zcela normálně ale začalo se z motorového prostoru (pouze zvenku uvnitř nic slyšet nebylo) ozývat takové "rachotání".
Hned mi bylo jasné, že se jedná o běžný problém těchto motorů - selhávající napínáky rozvodových řetězů.
V autě jsou tyto řetězy dva, jeden je klasickej na vačkové hřídele, druhý se stará o vyvažovací hřídele.
Setkal jsem se i s označením "spodní a horní rozvody". Ty klasické se mění po 150k, takzvané spodní by se neměli měnit nikdy - ale kazí se stejně.
Příčina jsou špatné napínáky, které GM používá už alespoň 15 a nemá zájem řešit (asi se mu to hodí kvůli ziskům za náhradní díly a servis).
Pokud selže jeden řetěz tak se motor potká, pokud ten druhej tak motor vibruje a poškodí se třeba již zmíněný vlnovec, četl jsem i o uniku oleje přes poškozené uložení vyvažovacích hřídelí.
Cena opravy (Opel BS-auto brno) 25tis.
Re: Vibrace motoru
S napinaky se trapil i VW - u 1.8TSI a 2.0TSI, v mensi mire i 1,2T a 1,4T. U Opla je to o to horsi, ze ma drazsi originalni dily a jeste jsem nevidel nikoho, kdo by dostal kulanci. V aftermarketu existuje nekolik vyrobcu retezu a napinaku za o hodne nizsi ceny:
https://mlparts.cz/autodily/opel/insign ... vod-motoru
Po kolika km jsi menil olej?
https://mlparts.cz/autodily/opel/insign ... vod-motoru
Po kolika km jsi menil olej?
Re: Vibrace motoru
Tak auto už je skoro 3 týdny v servisu, nejdřív se čekalo na díly (které se prý musí poslat z německa) a ted mají prozměnu na dílně chřipku.. snad už si plecháče po víkendu konečně odvezu domů.
Auto sem koupil jako ojeté ale stale v zaruce... předchozí majitel jezdil do značkovoho a podle zaznamů měnili olej v předepsaném intervalu (takže asi dost pozdě má se měnit tuším až po 30tis) já každopádně olej měním po 15.
Ještě mi prozradili že podle záznamů předchozí majitel měnil turbo které žralo olej a že zničení rozvodů mohlo bejt zpusobeno právě jízdou skoro bez oleje. (asik na to pán prděl mno)
Aspon že 2,0t je jinak příjemnej motor a po vyřešení problémů bude zase pěkně jezdit a hoblovat přední pneu
Auto sem koupil jako ojeté ale stale v zaruce... předchozí majitel jezdil do značkovoho a podle zaznamů měnili olej v předepsaném intervalu (takže asi dost pozdě má se měnit tuším až po 30tis) já každopádně olej měním po 15.
Ještě mi prozradili že podle záznamů předchozí majitel měnil turbo které žralo olej a že zničení rozvodů mohlo bejt zpusobeno právě jízdou skoro bez oleje. (asik na to pán prděl mno)
Aspon že 2,0t je jinak příjemnej motor a po vyřešení problémů bude zase pěkně jezdit a hoblovat přední pneu