Dobrý den.
Jsem tu zcela nově a těžko na internetu sbírám informace o tomto motoru...
Zvažuji koupi nového auta, momentálně mám Golf III 1,9 TDi 81 kw, s autem jsem po motorické stránce spokojený, ale přeci jen se mi stýská po velkém autě (před Golfem jsem měl Lagunu 2,2 dT v "plné palbě").
Vectra B se mi zdá jako optimální volba, protože je to velké auto, relativně nové a vybavené za rozumný peníz. Avšak zatím mám dost málo informací o motoru 2,2 DTi (2,0 DTi mě nijak neláká slabým výkonem, nerad bych šel po Golfu níž).
Takže pokud by by někdo ochotný mi napsat:
Jak se s tímto motorem jezdí? Vím, že nemá kopanec jako TDi a že táhne lineárněji, dokonce se prý dá vytáčet až k 5 tis rpm...?
Jaká je spotřeba (nějaký průměr město - mimo město)
Jaké jsou typické závady? Na co si dát u tohoto motoru pozor? Cena rozvodů? Jejich řešení (někde jsem zahlédl, že je zde rozvodový řetěz?)
Tak nějak všeobecný názor na tento motor (pokud můžete srovnat s TDi, úplně nejlépe)?
Díky za Vaše odpovědi
Jaký je motor 2,2 DTi?
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Jaký je motor 2,2 DTi?
Stačí trochu hledat...
Doporučuji projít si web uživatelských auto recenzí, kde je od každé automobilky a konkrétního typu informací habakuk...
Spojení různých druhů karosérií s libovolnou motorizací a výbavou, pod recenzemi postřehy dalších uživatelů, fotky, investice, ...
http://autorecenze.centrum.cz/car_list. ... 416&yd=off
http://moje.auto.cz/prehled/opel/vectra/
Jinak něco k věci:
Motor 2.2 benzin nahradil v roce 2000 po příchodu faceliftu 2.0 16V, který nebyl úplně špatný, nicméně při vyšším nájezdu kilometrů je hlučný a úsporou zrovna neoplývá. 2.2 je sice čtyřválcem, ale je daleko tišší a celkově kultivovanější. Při lehké noze se s ním dá jezdit za nižší spotřebu než s klasickým starým dvoulitrem. Dodával se ve dvou modifikacích, která je zřejmá z kódu motoru. Mechanici označují za verzi Z řetěz a verzi X řemen.
Samozřejmě i řetěz má interval výměny předepsaný výrobcem, není tak častý jako u řemenu a nehrozí přetrhnutí či přeskočení řemenu, což skoro vždy znamená finančně nákladnou investici do opravy. V Čechách, kdy každý kupující má v hlavě výši sazby povinného ručení a všeobecně platí, že cokoliv nad dva litry zdvihového objemu je hůře prodejné, se dají tyto vectry celkem dobře sehnat i ve velmi zachovalém stavu. Vesměs jsou ve výbavě 2000 Edition a za relativně nízké peníze můžete sehnat pěknou ojetinu vybavenou xenonovými světlomety, tempomatem a další vysoce nadstandardní výbavou. Je potřeba si pohlídat spotřebu oleje, při nájezdu nad 200 000 km u některých exemplářů stoupá.
2.2 DTi má jiný problém. Po špatných zkušenostech řidičů s 2.0 DI 60 kW si potom DTi 74 kW a 92 kW u 2.2 DTi horko těžko získávaly srdce řidičů. Negativní zkušenost se projevila hodně, protože mnozí uživatelé samozřejmě neřeší a nedělají rozdíl mezi výkony objemově podobných motorů a prostě svou špatnou zkušenost s "dieselovou vectrou" předali dále. 2.2 si potom spíše zapamatovali a dnes má celkem slušnou oblibu.
Tento agregát je opatřen řetězem, je tichý a 92 kW dává leckdy těžkopádné vectře slušnou dynamiku. Spotřeba není tak zajímavá jako například u VW a jeho TDi, na druhou stranu se vectry nekradou a pokud někomu vyhovuje lehce nadčasový design a spíše sportovně střižené svezení, může to být dobrá volba.
Před koupí se musí automobil pořadně projet, neměla by svítit magická žlutá kontrolka diagnostiky motoru a výkon by měl být zřejmý ve všech režimech jízdy. I když není diagnostika všemocná doporučil bych nechat napojit a udělat kontrolní test v servisu. Potíže s čerpadlem u dieselu se mohou vyskytnou kdykoliv, ale s tím člověk musí počítat při koupi ojetiny. Jediná možnost, jak maximálně eliminovat tyto okolnosti, je důkladná prohlídka včetně diagnostiky.
Dieselové jednotky Opelu rozhodně patří mezi to horší, co lze na trhu ojetých vozidel koupit. Motory 2,0DTI a 2,2DTI jsou bez Common Railu, přímé vstřikování zajišťuje radiální čerpadlo Bosh VP44, které spolehlivostí neoplývá, v případě poruchy je nutno celé čerpadlo vyměnit, což sebou nese značné náklady. Opět na vině poruchy čerpadla je ona „kvalitní“ česká nafta. Naftové jednotky DTI trpí častějšími úniky oleje z motoru. Naopak výhodou těchto jednotek jsou poháněné rozvody řetězem, který nevyžaduje údržbu. Slabší dieselová jednotka disponuje výkonem 74kW, silnější pak 92-ti kilowaty. Výhodou obou jednotek je plochá křivka točivého momentu, u silnější verze je maximum 280 N.m. při 1500-2750ot/min, což s sebou přináší silný zátah z nízkých otáček a nijak výrazný turboefekt. Spotřeba silnější verze se pohybuje kolem 7 litrů kombinovaně, slabší o půl a litr méně.
U Vectry obecně příliš nepotěšíme ty, kteří hledají vznětové motory. Suverénní a tichý pohon, kterým je 2,2 DTi (92 kW), nabízel výrobce až od roku 2000 a v autobazarech jej budete dlouho hledat. Dvoulitrový motor s přímým vstřikováním, nabízený již od roku 1996 (s mezichladičem stlačeného vzduchu jako DTi pak od 1998), není zcela tichý, což vynikne zejména v porovnání s vysoce kultivovanými zážehovými motory této značky. Výhodou zmíněných motorů je pohon rozvodového mechanismu odolným řetězem, který nevyžaduje výměny ani jinou údržbu. Zato prehistorický předkomůrkový agregát 1,7 TD si nekupujte, vyžaduje pozornosti dost. Snad o něco lepší je varianta s přesným objemem 1686 cm3, která pochází od Isuzu, ale vlastní opelův motor (1699 cm3) je opravdu příšerný. Praskají u něj hlavy válců a při měření emisí a vyhnání motoru do přeběhových otáček se často protočí nijak nezajištěná řemenice vačkového hřídele, naštěstí to většinou odnesou jen vahadla, která se zlámou jako sirky.
Poměrně těžký vůz si celkem dobře rozumí se středním z nabízených turbodieselů, motorem 2.2 DTI o výkonu 92 kW, a to i přesto, že k dispozici je pouze pětistupňová převodovka. Sprinterské výkony nelze čekat, ale motor kupodivu neslábne ani při vyšších otáčkách a tak se při potřebě akcelerace nemusíme spoléhat jen na kroutící moment, ale dá se i s úspěchem podřazovat. S poloviční zátěží jsme v městském provozu zaznamenali průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km, mimo město pak 6,2 l – s ohledem na konkurenci lze mluvit o standardu. Kromě volnoběhu je agregát také dobře odhlučněn a v kombinaci s velmi dobře vybaveným a zpracovaným interiérem je pocit z řízení určitě nad standardem střední třídy.
Doporučuji projít si web uživatelských auto recenzí, kde je od každé automobilky a konkrétního typu informací habakuk...
Spojení různých druhů karosérií s libovolnou motorizací a výbavou, pod recenzemi postřehy dalších uživatelů, fotky, investice, ...
http://autorecenze.centrum.cz/car_list. ... 416&yd=off
http://moje.auto.cz/prehled/opel/vectra/
Jinak něco k věci:
Motor 2.2 benzin nahradil v roce 2000 po příchodu faceliftu 2.0 16V, který nebyl úplně špatný, nicméně při vyšším nájezdu kilometrů je hlučný a úsporou zrovna neoplývá. 2.2 je sice čtyřválcem, ale je daleko tišší a celkově kultivovanější. Při lehké noze se s ním dá jezdit za nižší spotřebu než s klasickým starým dvoulitrem. Dodával se ve dvou modifikacích, která je zřejmá z kódu motoru. Mechanici označují za verzi Z řetěz a verzi X řemen.
Samozřejmě i řetěz má interval výměny předepsaný výrobcem, není tak častý jako u řemenu a nehrozí přetrhnutí či přeskočení řemenu, což skoro vždy znamená finančně nákladnou investici do opravy. V Čechách, kdy každý kupující má v hlavě výši sazby povinného ručení a všeobecně platí, že cokoliv nad dva litry zdvihového objemu je hůře prodejné, se dají tyto vectry celkem dobře sehnat i ve velmi zachovalém stavu. Vesměs jsou ve výbavě 2000 Edition a za relativně nízké peníze můžete sehnat pěknou ojetinu vybavenou xenonovými světlomety, tempomatem a další vysoce nadstandardní výbavou. Je potřeba si pohlídat spotřebu oleje, při nájezdu nad 200 000 km u některých exemplářů stoupá.
2.2 DTi má jiný problém. Po špatných zkušenostech řidičů s 2.0 DI 60 kW si potom DTi 74 kW a 92 kW u 2.2 DTi horko těžko získávaly srdce řidičů. Negativní zkušenost se projevila hodně, protože mnozí uživatelé samozřejmě neřeší a nedělají rozdíl mezi výkony objemově podobných motorů a prostě svou špatnou zkušenost s "dieselovou vectrou" předali dále. 2.2 si potom spíše zapamatovali a dnes má celkem slušnou oblibu.
Tento agregát je opatřen řetězem, je tichý a 92 kW dává leckdy těžkopádné vectře slušnou dynamiku. Spotřeba není tak zajímavá jako například u VW a jeho TDi, na druhou stranu se vectry nekradou a pokud někomu vyhovuje lehce nadčasový design a spíše sportovně střižené svezení, může to být dobrá volba.
Před koupí se musí automobil pořadně projet, neměla by svítit magická žlutá kontrolka diagnostiky motoru a výkon by měl být zřejmý ve všech režimech jízdy. I když není diagnostika všemocná doporučil bych nechat napojit a udělat kontrolní test v servisu. Potíže s čerpadlem u dieselu se mohou vyskytnou kdykoliv, ale s tím člověk musí počítat při koupi ojetiny. Jediná možnost, jak maximálně eliminovat tyto okolnosti, je důkladná prohlídka včetně diagnostiky.
Dieselové jednotky Opelu rozhodně patří mezi to horší, co lze na trhu ojetých vozidel koupit. Motory 2,0DTI a 2,2DTI jsou bez Common Railu, přímé vstřikování zajišťuje radiální čerpadlo Bosh VP44, které spolehlivostí neoplývá, v případě poruchy je nutno celé čerpadlo vyměnit, což sebou nese značné náklady. Opět na vině poruchy čerpadla je ona „kvalitní“ česká nafta. Naftové jednotky DTI trpí častějšími úniky oleje z motoru. Naopak výhodou těchto jednotek jsou poháněné rozvody řetězem, který nevyžaduje údržbu. Slabší dieselová jednotka disponuje výkonem 74kW, silnější pak 92-ti kilowaty. Výhodou obou jednotek je plochá křivka točivého momentu, u silnější verze je maximum 280 N.m. při 1500-2750ot/min, což s sebou přináší silný zátah z nízkých otáček a nijak výrazný turboefekt. Spotřeba silnější verze se pohybuje kolem 7 litrů kombinovaně, slabší o půl a litr méně.
U Vectry obecně příliš nepotěšíme ty, kteří hledají vznětové motory. Suverénní a tichý pohon, kterým je 2,2 DTi (92 kW), nabízel výrobce až od roku 2000 a v autobazarech jej budete dlouho hledat. Dvoulitrový motor s přímým vstřikováním, nabízený již od roku 1996 (s mezichladičem stlačeného vzduchu jako DTi pak od 1998), není zcela tichý, což vynikne zejména v porovnání s vysoce kultivovanými zážehovými motory této značky. Výhodou zmíněných motorů je pohon rozvodového mechanismu odolným řetězem, který nevyžaduje výměny ani jinou údržbu. Zato prehistorický předkomůrkový agregát 1,7 TD si nekupujte, vyžaduje pozornosti dost. Snad o něco lepší je varianta s přesným objemem 1686 cm3, která pochází od Isuzu, ale vlastní opelův motor (1699 cm3) je opravdu příšerný. Praskají u něj hlavy válců a při měření emisí a vyhnání motoru do přeběhových otáček se často protočí nijak nezajištěná řemenice vačkového hřídele, naštěstí to většinou odnesou jen vahadla, která se zlámou jako sirky.
Poměrně těžký vůz si celkem dobře rozumí se středním z nabízených turbodieselů, motorem 2.2 DTI o výkonu 92 kW, a to i přesto, že k dispozici je pouze pětistupňová převodovka. Sprinterské výkony nelze čekat, ale motor kupodivu neslábne ani při vyšších otáčkách a tak se při potřebě akcelerace nemusíme spoléhat jen na kroutící moment, ale dá se i s úspěchem podřazovat. S poloviční zátěží jsme v městském provozu zaznamenali průměrnou spotřebu 8,6 l/100 km, mimo město pak 6,2 l – s ohledem na konkurenci lze mluvit o standardu. Kromě volnoběhu je agregát také dobře odhlučněn a v kombinaci s velmi dobře vybaveným a zpracovaným interiérem je pocit z řízení určitě nad standardem střední třídy.
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14 pro 2009, 10:13
Re: Jaký je motor 2,2 DTi?
Díky, mojeauto.cz jsem už projel, ale tam byla většina těchto motorů ve Vectře C. Spíš mě zajímal Váš názor, lidí kteří s tím opravdu jezdí...recenzisti většinou nemají páru o tom, co si opraví sami atd. dost často chybí srovnání s jinou značkou...
Ale i tak moc dík, tu adresu autorecenze jsem nějak opomněl
Ale i tak moc dík, tu adresu autorecenze jsem nějak opomněl
Re: Jaký je motor 2,2 DTi?
No a v neposlední řadě máš na Vectru přímo web... http://www.vectraweb.net/php/
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 14 pro 2009, 10:13
Re: Jaký je motor 2,2 DTi?
JJ, viděl jsem, ale struktura tohohle webu mě trošku odrazuje, navíc jakmile najdu na stránkách tohle: , tak většinou nečekám nějak závažnou aktuálnost dat...
Nevím, asi jsem rozmlsaný Renault a Volkwagen fórama...
Kód: Vybrat vše
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /httpd/vectrawebnet/php/myweb.php on line 65
Nevím, asi jsem rozmlsaný Renault a Volkwagen fórama...