Mikrofiltr topení a klima

Vše o garančkách, servisech, cenách servisů a hodnocení servisů

Moderátor: Moderátoři

jgoldman
Moderátor
Příspěvky: 295
Registrován: 03 led 2011, 00:26

Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od jgoldman »

Ahojky,
dnes jsem si po dvoudenní návštěvě vyzvedl mojí Insignii. Nechal jsem opět po půl roce vyměnit mikrofiltr a vyčistit klimatizaci. Technik mi potvrdil, že pilový filtr byl vizuálně ucpaný což mi potvrzuje málo foukající klima. Nechápu jak dle nařízení Oplu může vydržet 30000 km. :lol: Teď to opět fouká tak jak má ;)
Čauky Jirka ;)

MIKROFILTR 780,-
výměna 174,-
vše bez DPH
Reklama
 

Sunman
Příspěvky: 1337
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od Sunman »

Asi záleží na prostredí v ktorom tvoje auto funguje. 30000km je u mňa v priemere 4÷5 mesiacov a nikdy som si nevšimol že by klimatizácia fičala po výmene filtra inak. Nepoznal som to ani u VectryC, ktorá mala servisné intervaly 50000km.
Funkciu AUTO ale u opláckej klímy tradične nepoužívam, pretože by som asi mal neustále zápal očných spojiviek a trojklanného nervu. Je sice (konečne) na lepšej úrovni než u Vectry ale stále to je najväčšia rezerva Insignie.
jgoldman
Moderátor
Příspěvky: 295
Registrován: 03 led 2011, 00:26

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od jgoldman »

Že je klima slabina to jen potvrzuji. V autě chybí víc čidel teploty a výdechy nejsou taky ideálně navrženy. Jezdím a vždy jsem jezdil s klimou na režim AUTO. Když si klimu vyštoluji aby na mě nefoukala tak rychle vyfouká interiér a pak se uklidní a jen dofoukává potřebnou teplotu. Jaro, léto, podzim a zima to je jedno. V zimě klima na Auto prostě jen udržuje stálou teplotu. Když to dám na manuál tak pořád jen reguluji. Tak je to u všech aut co jsem se setkal. ;)
Moje pozorování je, že lidé si myslíže klima na ně musí foukat a to je velký omyl. Když vlezu do vyhřátého auta tak klima jede taky na plno, což je přesně okamžik kdy 90% lidí klimu vypíná místo aby chvilku počkali. Ze zdravotního hlediska je horší přehřátí než jednou ročně přinastydnout a zvyknout si na klimu :lol:
Čauky Jirka ;)
Sunman
Příspěvky: 1337
Registrován: 22 čer 2011, 23:06

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od Sunman »

základná nezmyselnosť klímy oplu v auto režime je, že po prudkom vychladení interiéru (to funguje naozaj 100%) namiesto aby regulovala teplotu fúkaného vzduchu a udržovala výmenu vzduchu ventilátorom reguluje intenzitu ventilátora tak, že ho úplne vypne. Takže keď človek chce viac vzduchu klíma fičí neustále ľadový vzduch.
Používam ju výlučne v ručnom nastavení napr. na 22°C a nastavujem si ventilátor. V tomto režime sa podstatne lešie mení teplota vzduchu z výduchov ale porovnanie s 10-rokov starým climatronicom od VW ani nemá význam....
jgoldman
Moderátor
Příspěvky: 295
Registrován: 03 led 2011, 00:26

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od jgoldman »

Tak to jen a jen musím souhlasit. Nechápu, proč prostě klima neubere výkon jako u ostatních aut a rovnou se vypne :oops:
Čauky Jirka
Brembo SV
Příspěvky: 268
Registrován: 14 čer 2015, 10:28

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od Brembo SV »

a podla Vás čo asi robí kompresor klimatizácie? Ved nemá elektromagneticku spojku,takže riadiaca jednotka reguluje výkon kompresora a otáčok ventilátora.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od Colommbo »

Klimakompresor v Insignii má nějaký vlastní pohon, tedy už není poháněn řemenem od motoru...? :o
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
peter.eu
Příspěvky: 270
Registrován: 12 kvě 2010, 15:59

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od peter.eu »

Taky mi to prijde divne. a kdyz se da ventilator na 0 tak by mela klima vypnout
ex Vectra GTS 2.0T Elegance 129kW
Tigra TwinTop Design Edition 1.8 16V 92kW
Vectra C Caravan 1.9 CDTi 110kW Cosmo
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od Colommbo »

O Insignii jsem se nikdy blíž nezajímal, ale kolega píše, že "...čo asi robí kompresor klimatizácie? Ved nemá elektromagneticku spojku...", proto se ptám na pohon kompresoru... :?
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
ernst
Příspěvky: 633
Registrován: 23 črc 2011, 16:18
Bydliště: Mikulov -Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mikrofiltr topení a klima

Příspěvek od ernst »

Colommbo některé klimatizace mají stálý náhon a nepoužívají elektromagnetickou spojku.
Používá se například změna zdvihu pístů komprestoru , takže se tím i reguluje výkonnost klimatizace.
případně se používá regulace obtokovým ventilem.
Astra F 1,6 8v původně 52kW (X16SZ) r.v.1995
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Garanční prohlídky + svolávací akce + servis + servisy“