Zdravím,mám takový poměrně velký problém... Jsem vlastníkem vozu Opel Astra F (1.4i verze 60kw,rok 1995),dovoz ze Švýcarska.
Auto je v naší rodině už 16 let,najezdilo Nějakých 350 000 Km,ale bohužel nedávno dojezdilo. Nejspíš ztrácelo tlaky,proto v poslední době sotva vyjelo kopec,až najednou nenastartovalo,po změření tlaků bylo vše jasné. Tlaky na válcích byly od 2.5,nejvíce měl jeden cca 8.
Myšlenka byla jasná,vyměnit motor i se spojkou a jezdit vesele dále. Auto je totiž udržované- komplet nová přední náprava,čelní sklo,brzdy taky po nedávné výměně,karoserie ujde.
Teď ale k problému,nikde jsem tento typ motoru nenašel.Buď jsou to klasické staré mono střiky s obyčejným rozdělovačem(já mám už klasickou cívku a čtyř bod),nebo jsou to už 1.6i,1.4 16v atd.
Přijde mi,jako by to byla nějaká přechodová verze,kterých moc nebylo...
Zajímalo by mne,zda-li je možné koupit motor s mono střikem a jen ho předělat na to co potřebuji,s tím,že nechám původní elektroinstalaci,jednotku atd.,aniž by mne v půlce práce vypekla nějaká neřešitelná ptákovina. Prostě a jednoduše,tak jak se to dělalo na škoda felicia,udělat z mono střiku čtyř bod.
Bohužel jsem nikde nic co se týká této problematiky kompatibility nenašel. Proto se obracím sem,asi na poslední místo,kde bych mohl uspět.
Jsem rád za každou radu,odkaz na nějakou osobu,či stránku,kde se něco dozvím.
Omlouvám se za délku mého psaní,ale já to jinak neumím a dle mne radši více,než méně
Výměna motoru...
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Výměna motoru...
Vypadá to na motor C14SE (Astra F 1.4Si):
C14SE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 77,6
Hub (mm): 73,4
Volumen (cm³): 1389
Leistung (kW bei min-1): 60 / 5800
Drehmoment (Nm bei min-1): 114 / 3400, 116 / 3400 (Corsa A)
Verdichtung: 9,8 : 1, 10,0 : 1 (Corsa A)
Motormanagement: Multec M
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Astra F (F10/5, F13WR/CR, F15CR, F17CR, AF13), Corsa A (F10/5, F13WR/CR), Combo B (F10/5, F13WR), Corsa B (F10/5, F13WR/CR, F15CR, AF13)
https://www.google.cz/search?newwindow= ... vrtbAlXtf8
C14SE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 77,6
Hub (mm): 73,4
Volumen (cm³): 1389
Leistung (kW bei min-1): 60 / 5800
Drehmoment (Nm bei min-1): 114 / 3400, 116 / 3400 (Corsa A)
Verdichtung: 9,8 : 1, 10,0 : 1 (Corsa A)
Motormanagement: Multec M
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Astra F (F10/5, F13WR/CR, F15CR, F17CR, AF13), Corsa A (F10/5, F13WR/CR), Combo B (F10/5, F13WR), Corsa B (F10/5, F13WR/CR, F15CR, AF13)
https://www.google.cz/search?newwindow= ... vrtbAlXtf8
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Výměna motoru...
Jo to je přímo on,jak podle označení C14se,které je v T.P. ,tak i podle fotek.. Jenže je problém,že motor s tímto označením atd. není k sehnání... Proto ta myšlenka to trochu nakombinovat.
Re: Výměna motoru...
No zatím jsem se dočetl,že jich opravdu bylo málo a nikdo to moc nezná...
Rád bych aby to auto,když už bych se s tím drbal případně udělalo STK..
Rád bych aby to auto,když už bych se s tím drbal případně udělalo STK..
Re: Výměna motoru...
pokud nechceš problémy tak sežeň jedině ten samej motor, jinak bych se s astrou rozloučil...
DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Re: Výměna motoru...
No je mi jasné,že když tam nacpu 1.6i nebo obyčejný mono střik,problém bude...
Ale pořád je tu varianta,že to půjde překopat.Za předpokladu,že by místo rozdělovače šla namontovat cívka a jinak vše bylo totožné,můžu klidně koupit mono střik. Řekl bych,že těch 16kw navíc co má ten čtyř bod,je jen v té elektronice. Otázkou je,jestli to má stejné kompresní poměry atd.
Právě proto,by to chtělo někoho,kdo ty motory měl rozdělané a tu problematiku zná...
Ale pořád je tu varianta,že to půjde překopat.Za předpokladu,že by místo rozdělovače šla namontovat cívka a jinak vše bylo totožné,můžu klidně koupit mono střik. Řekl bych,že těch 16kw navíc co má ten čtyř bod,je jen v té elektronice. Otázkou je,jestli to má stejné kompresní poměry atd.
Právě proto,by to chtělo někoho,kdo ty motory měl rozdělané a tu problematiku zná...