Ujíždění při zařazené rychlosti

Vše o garančkách, servisech, cenách servisů a hodnocení servisů

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Mirpie
Příspěvky: 354
Registrován: 03 led 2011, 10:57
Bydliště: JM kraj

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od Mirpie »

colommbo: nechci poučovat starýho a zkušenýho pardála, jako seš ty...ale vysvětlím.
Pokud roztáčíš motor od kol, je mu jedno, kam se bude točit (točit se nebude,komprese to nedovolí a tak auto stojí). To že se v "módu" motor točí, kam se točí, je dáno startérem, který ho roztočí určitým směrem a vše je k tomu uzpůsobeno (časování ventilů, svíčky, vstřiky a pak naskočí), ale pokud je motor ve stavu kompresoru, nikoli motoru, tak se podřídí a drží to tlak ve válci a převodovka určí otáčkový poměr a směr.
Třeba u omegy 2.2 je nejsilnější převod zpátečka, takže kdo chce mít jistotu v tom nejprudším kopci, tak stát jen zpátečku a je jedno, jestli auto stojí předkem dolů nebo nahoru.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
Reklama
 

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od Colommbo »

Děkuju. Pardál už opravdu nejsem nejmladší, a zkušený - mno, nevím, nevím... Hlavně nejsem mekánik, jen laik, ale představuju si to asi takto: má-li se auto při stání v kopci se zařazeným kvaltem posunout, musí se pootočit kola, ale s nimi taky musí dojít k nějakému ("směrově souhlasnému") pohybu v převodovce. A jestliže zařadím stupeň proti tomuto směru pohybu, určitě to bude lepší než kvalt "směrově souhlasný", proto stojím-li čumákem z kopce, vždycky zpátečku, při stání do kopce pak jedničku. Co naopak považuju za vcelku nepodstatné, je pak rozdíl převodového poměru 1 a R. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
Mirpie
Příspěvky: 354
Registrován: 03 led 2011, 10:57
Bydliště: JM kraj

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od Mirpie »

směr točení určují kola auta, které se chtějí otočit ve směru kopce dolů. Kola pak pootočí přes poloosy diferákem, ten kardanem, kardan převodovkou a jen ta určí, podle 1-5 nebo zpátečky, kterým směrem se přes spojku otočí kliková hřídel. A jak moc se otočí, určuje převodový poměr.
Převodovka je jen krabice o dvou hřídelích a pár koleček na nich. Kam se budou točit, určí směr otáčení vstupu/výstupu (dle toho čím točím) a pokud primárně hýbu výstupem třeba doleva, vstup se logicky točí doprava (při zpátečce také doleva), tedy otočí motorem na opačnou stranu.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
Uživatelský avatar
jurajlo
Příspěvky: 58
Registrován: 03 led 2016, 16:27
Bydliště: Michalovce

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od jurajlo »

Colommbo píše:Děkuju. Pardál už opravdu nejsem nejmladší, a zkušený - mno, nevím, nevím... Hlavně nejsem mekánik, jen laik, ale představuju si to asi takto: má-li se auto při stání v kopci se zařazeným kvaltem posunout, musí se pootočit kola, ale s nimi taky musí dojít k nějakému ("směrově souhlasnému") pohybu v převodovce. A jestliže zařadím stupeň proti tomuto směru pohybu, určitě to bude lepší než kvalt "směrově souhlasný", proto stojím-li čumákem z kopce, vždycky zpátečku, při stání do kopce pak jedničku. Co naopak považuju za vcelku nepodstatné, je pak rozdíl převodového poměru 1 a R. :)
Presne opacne ako to tu bolo uz spominane nielen odo mna ...je jedno aka sila bude na motor posobit ci lavotociva alebo pravotociva a dolezity je prevodovy pomer ...skus dat na kopci 6-ku a vystup z motora .....myslim si ze nestihnes nastupit a uz bude pod :D kopcom :o
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od Colommbo »

Přečetl sis, co jsem napsal...? :)
Colommbo píše:Co naopak považuju za vcelku nepodstatné, je pak rozdíl převodového poměru 1 a R. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
jurajlo
Příspěvky: 58
Registrován: 03 led 2016, 16:27
Bydliště: Michalovce

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od jurajlo »

Colommbo píše:Přečetl sis, co jsem napsal...? :)
Colommbo píše:Co naopak považuju za vcelku nepodstatné, je pak rozdíl převodového poměru 1 a R. :)
ANO
Brembo SV
Příspěvky: 268
Registrován: 14 čer 2015, 10:28

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od Brembo SV »

Motor je v takejto situácií ako kompresor,a tomu je jedno,akým smerom sa otáča,odpor je rovnaký.Jediný rozdiel by bol,keby bolo zapnuté zapalovanie-vtedy by mohol motor naskočit pri správnom smere. Dnešné autá maju menšie kompresné pomery z dovodu ekologie,takže ich brzdný moment je podstatne menší. Navyše je to radový štvorvalec a tieto motory maju brzdný moment najmenší.
Uživatelský avatar
jurajlo
Příspěvky: 58
Registrován: 03 led 2016, 16:27
Bydliště: Michalovce

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od jurajlo »

Brembo SV píše:Motor je v takejto situácií ako kompresor,a tomu je jedno,akým smerom sa otáča,odpor je rovnaký.Jediný rozdiel by bol,keby bolo zapnuté zapalovanie-vtedy by mohol motor naskočit pri správnom smere. Dnešné autá maju menšie kompresné pomery z dovodu ekologie,takže ich brzdný moment je podstatne menší. Navyše je to radový štvorvalec a tieto motory maju brzdný moment najmenší.
Tento argument ma konecne zmysel
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od Colommbo »

Jestli mají dnešní auta menší kompresní poměry, to nevím, spíš bych s ohledem na přímé vstřikování a práci s chudou směsí tipoval opak, ale to je asi jedno. Prostě za celou dobu, co jezdím (a parkuju), aplikuju metodu protisměrného kvaltu - čumákem nahoru jednička a dolů zpátečka a nikdy jsem se svými auty nezaznamenal potíž. Ručku vpodstatě nepoužívám, pouze v případě opravdu velkého krpálu ji přitáhnu. Vzpomínám si na případ, kdy kolega se služební Oktávií 1.6 benzín zaparkoval dost z kopce, vypnul motor, zařadil jedničku, seděli jsme a čekali v autě a zrazu se auto maličký kousek pohnulo a po chvilce zas. Říkám mu, dej tam zpátečku - poslechl a auto už stálo jako přibité. Tož asi tak, chlapci... :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
jardafox
Příspěvky: 4
Registrován: 24 lis 2008, 17:18

Re: Ujíždění při zařazené rychlosti

Příspěvek od jardafox »

koukám že se tady diskuze celkem rozjela, ale zřejmě se nevyjádřil ani jeden majitel insignie zda je to normální nebo ne...r.v. 2009, motor 2.0 CDTI 118kW
Odpovědět

Zpět na „INSIGNIA – Garanční prohlídky + svolávací akce + servis + servisy“