Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
Moderátor: Moderátoři
Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
Zdravim,
nedavno jsem koupil omegu v plynu (nevim, nikdy jsem se s ni nedostal na 10l prumerne, jak vsichni vsude pisou a asi by se s tim nedalo jezdit denne, proto plyn) a napadlo me, ze bych zaslepil EGRko - vyfukovy spaliny pri spalovani plynu jsou udajne tak o 50° C teplejsi, proto by to mohlo delat pri zpetnym nasavani celkem paseku, co myslite?
A ze to s plynem ztraci vykon vim, ale nejak mi prijde, ze je do kopce lina. Nechci zapinat do kazdyho kopce Sport, abych to auto rozhybal (akorat dam vzdycky 3ku, aby prevodovka necyklovala 4-3-4). Mam zkusit vycistit klapky? Vaha to asi nebude, normalne to tahne pekne.
Predem diky
nedavno jsem koupil omegu v plynu (nevim, nikdy jsem se s ni nedostal na 10l prumerne, jak vsichni vsude pisou a asi by se s tim nedalo jezdit denne, proto plyn) a napadlo me, ze bych zaslepil EGRko - vyfukovy spaliny pri spalovani plynu jsou udajne tak o 50° C teplejsi, proto by to mohlo delat pri zpetnym nasavani celkem paseku, co myslite?
A ze to s plynem ztraci vykon vim, ale nejak mi prijde, ze je do kopce lina. Nechci zapinat do kazdyho kopce Sport, abych to auto rozhybal (akorat dam vzdycky 3ku, aby prevodovka necyklovala 4-3-4). Mam zkusit vycistit klapky? Vaha to asi nebude, normalne to tahne pekne.
Predem diky
- Reklama
Re: Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
Pokud ten motor není po smrti, co takhle začít seřízením LPG+filtry? Pokud je to už sekvenční, rozdíl výkonu nemůžeš poznat.
Vectra B,Z18XE,LPG,Diagnostika OP-COM+LPG Stag4
Re: Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
MasnyCZ: Ano, je to jak píše kolega vectra11 - je-li motor v pořádku a systém LPG seřízený, není podle zkušeností opláků mezi provozem na benzín a plyn žádný rozdíl. Záleží také na tom, máš-li možnost srovnání s jiným takovým motorem nebo jaké jsi měl od motoru (auta) očekávání. Sám jezdím s benzínovými šestihrnky v Omeze (plyn nemám) šestnáct let a za mě osobně velká spokojenost.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
vectra11: po smrti urcite neni, stav tacho je 118 tis. km (cca pred rokem ve 130 tis. byly puvodnim majitelem meneny budiky, protoze prestaly merit). Na serizeni jsem byl, protoze na volnobeh s LPG mi kolisaly otacky - sice v rozmezi 500-600, ale bylo to uz neprijemny, protoze auto celkem vibrovalo. Zaroven se kontrolovaly filtry a vsechno bylo v poradku.
Colommbo : bohuzel to je moje prvni auto s takovym motorem moje prvni auto je xantia 1.8 8v 74 kW, takze nemuzu moc srovnavat. Ale kdyz jedu nekde, kde neni nikdo v dohledu, tak si zapnu Sko (a musim proslapnout plyn az na podlahu, aby to podradilo klidne i o dva) a pak se teprve projevi tech 6 hrnku, jinak po meste tomu musim trochu vic slapat, a jde to celkem tezko, protoze plynovej pedal jde strasne ztuha, ale uz jsem si na nej zvykl.
Colommbo : bohuzel to je moje prvni auto s takovym motorem moje prvni auto je xantia 1.8 8v 74 kW, takze nemuzu moc srovnavat. Ale kdyz jedu nekde, kde neni nikdo v dohledu, tak si zapnu Sko (a musim proslapnout plyn az na podlahu, aby to podradilo klidne i o dva) a pak se teprve projevi tech 6 hrnku, jinak po meste tomu musim trochu vic slapat, a jde to celkem tezko, protoze plynovej pedal jde strasne ztuha, ale uz jsem si na nej zvykl.
Re: Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
Je-li to tedy tvůj první benzínový šestivál a k tomu možná i první automat, nedivím se, že jsi z projevu auta trochu rozpačitý... Osobně jsem nikdy automat neměl a mít nebudu, nejezdil jsem s ním, mám k němu averzi, nicméně nejen oplí kolegové říkají (a dávám jim za pravdu), že s automatem je nezbytné "naučit se jezdit" a kdo se to naučí a sžije se s ním, už prý jiný způsob řazení nechce. Je tedy i možné, že co považuješ za "problém", jím ve skutečnosti být nemusí...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
Bohuzel jsme jeli pro auto 3 hodiny s tim, ze je to manual, ale az na miste jsme zjistili, ze se jedna o automat. No, predchozi zkusenost s jednim automatem v rodine (RX 300 - v te dobe jsem jeste nemel papiry, takze jsem jej neridil) mi delala dost velke dilema, jestli auto vubec vzit nebo ne. Laska k Omegam zvitezila a ja tak nejak prekousl ten automat a uz jsem se pripravoval na vymenu oleje v nem, takze uz jsem se domu vezl v novym. Mozna to fakt bude tim, ze ten automat neprenasi maximalni vykon motoru, ale aspon vim, ze problem netkvi nekde jinde a muzu to davat za vinu tomu automatu Na druhou stranu si rikam, ze ten motor aspon nebude zhuntovanej puvodnimi majiteli (v DE do roku 2012, v Cesku jsem pak uz 4. majitel). Jeden mechanik me pak moc nepotesil se zpravou, ze ty motory jsou nespolehlivy, ze jim praskaji hlavy, atd (nic jsem o tom jeste nenasel, jen prasknuty tesneni, hlavy spis u 2.5 TD z BMWcka, ne?), tak doufam, ze nemel pravdu a auto bude slouzit, dokud nenasetrim na druhou Opli lasku - Insigniu
Re: Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
Benzínové V6 v Omegách jsou v naprosté většině spolehlivé, žádné praskání hlav a podobně, to spíš třeba netěsností ventilových vík průsak oleje na výfukové svody, občas netěsnost výměníku olej/voda mezi hlavami, ale obecně s nimi žádné velké problémy nejsou. O insignii se odmítám bavit, posledního pořádného Opla máš doma.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
Nakonec je to Japonec teda aspon plany na motory jsou pry z Japonska. Vika menil puvodni majitel za ty z Vectry, tudiz jsou hlinikove, ale asi budou muset na pretesneni, protoze kdyz nekam dojedu, tak citim spalenej olej - tece mi sice z vany nad cidlem tlaku oleje, ale od tam by se nedostal na vyfuk, aby byl pak citit, takze to tipuju na vika. Kazdopadne dolivani oleje pres vika z Vectry je celkem nemozny, takze musim dolivat bohuzel pres merku. Asi si to pred pretesnenim necham vysoustruzit, aby byl dostupnej otvor pro dolivani. Ten vymenik olej/voda neni na chlazeni oleje v prevodovce, ze ne? Protoze jsem nekde cetl, ze kdyby se dostala voda do automat. oleje, delalo by to dost problem, ale to bylo tusim u Mercedesa. Je na ni jeste spoustu prace, ale jak si ji vymazlim, uz ji nedam z ruky Na insigniu mam jeste spoustu casu, treba mi to rozmluvi vic lidi
Re: Omega 2.5i V6 - EGR + LPG
Jestli byly plány z Japonska, to nevím, ale motory V6 se údajně vyráběly/kompletovaly ve Velké Británii. Zaplaťpánbu za hliníková víka z VeBe, dolívání oleje otvorem pro olejovou měrku je sice komplikovanější, ale aspoň se víka nekroutí jako plastová. Budeš-li dávat nová těsnění pod víka, musíš pořídit těsnění pro V6 VeBe, je jiné (lepší, širší, trojbřité) než pro motory v Omeze. Výměník olej/voda je jen pro motor, s AT nemá nic společného.
W124 E320 R6 Coupé 1994