Hardy, keď dobre počítam kompletná GO na Astre po 210000km?
Stalo sa niečo vážne?
Moja skúsenosť 1xDTI2.2 (olej po 50000km), 2xCDTI1.9/150k, 2xCDTI2.0/160k, 1xCDTI2.0/130k (oleje po 30000km) je, že motor začína ľahúčko a jemne chodiť po 150-160000km. Lepšia spotreba, pocit že auto ide samo. Olej som dolieval doteraz len pri prvej CDTI1.9 a to ca 2litre do prvej výmeny, potom to prestalo - takže celkove spolu 1.2mil km bez kvapky doliateho oleja.
Samozrejme tiež nikoho nenútim meniť v normálnych intervaloch, len premýšľam "nahlas" čo by som získal častejšou výmenou. Bežný človek najazdí povedzme 20t/rok, takže 200 má za 10 rokov a to mu ten motor mechanicky v pohode vydrží bez problémov. Problémy so starším autom začnú úplne inde než v mechanickej časti motora a tomu sa neubrániš.
K preplachovaniu by som sa ale určite pridal systémom ktorý tu kolega píše na záver - vymeniť štandardný olej po 5000km a trebárs 2x za sebou.
Inak v rakúsku som kúpil "tester oleja" - je to špeciálna sada papierikov, na ktorú treba kvapnúť teplý olej a nechať vsakovať ca 6 hodín. Podľa typu "machule" sa dá veľmi dobre určiť ako olej vyzerá - zvyšky vody, špina, palivo atď. rozdiel medzi kvapkou oleja po 5000km, 15000km a 25000km je veľmi dobre vidieť - pribúda hlavne nariedenie oleja palivom. Ale podľa vyhodnocovacieho návodu (ak to nie je len marketing) je to stále plne OK.
Dekarbonizacia motora - skusenosti?
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Dekarbonizacia motora - skusenosti?
A toto je veľmi dobrá poznámka čo si napísal. Rozdiel v oleji je veľmi dobre vidieť. Otázne je či by si na tom získal ako obyčajný spotrebiteľ pri častejšej výmene oleja niečo viac ako píšeš. To ti žiaľ neviem potvrdiť ani vyvrátiť no minimálne si môžeš byť istý že ako prevencia proti zadretiu krúžkov alebo turba či stvrdnutia rôznych simeringov a tesnení v motore (kľudne vedia stvrdnúť na kameň-ukázal by som ti moje staré z ventilov, a potom to žere olej aj cez hlavu atď...) je tá častejšia výmena oleja pre motor naozaj zmyselná . Ja napr. mám Insu na obyčajné vozenie do práce alebo na dlhé trate niekam za rodinou či na výlet atď. Astra je zas na zábavu a na blbosti . Často dostáva zabrať čiže zober si keď je motor často vo vysokých otáčkach tak aj olej sa kvôli tomu prehrieva a teda degraduje svoje vlastnosti. Rôzne zložky ktoré sú v ňom pre lepšie mazanie a ochranu motora sa týmto štýlom jazdenia skrátka degradujú. Ten účinok toho oleja - ochranný film atď už nie sú proste ako pri novom oleji. A mne stačilo robiť GO 2x, tretí krát už tak skoro nechcem. Prvý krát sa robila cca pri 190 000. Motor žral olej v závislosti podľa štýlu jazdy od 1-1,5l na 1000km a nemal ani dobrý ťah a charakter pri zábere. Auto som ale kupoval s tým zámerom že GO chcem urobiť lebo týchto motorov na SK/CZ v ako tak dobrom stave je ako šafranu a aj cena auta bola dobrá. No a pri tej prvej GO teda kedy som dával hlavu na komplet repas, nové turbo (LEH) kúpené v opli, nové piesty, krúžky, piestne čapy (všetko z oplu), nové ojničné ložiská a ložiská na kľuke a všetky možné nové tesnenia + šrouby som potom jazdil cca rok a potom mi pridrelo a pretočilo ložisko na prvej ojnici. Po rozobratí motora sme zistili že predošlý mechanik pozakladal ojničné ložiská systémom hala-bala čiže ako sa mu chcelo. Pri druhej GO sa menila kľuka a ojnice a merala a kontrolovala ovalita rôznych častí atď. Motor sa potom zložil no a od vtedy jazdím, jazdím a jazdím a olej mením každých 5000km najneskôr 7000km. Medzi výmenami nedolievam ani kvapku čo podľa mňa je aj vďaka častejšej výmene oleja ktorú robím a teda vnútornosti sú v stále dobrej kondícii (krúžky,tesnenia-simeringy atď)...Sunman píše:...rozdiel medzi kvapkou oleja po 5000km, 15000km a 25000km je veľmi dobre vidieť - pribúda hlavne nariedenie oleja palivom. Ale podľa vyhodnocovacieho návodu (ak to nie je len marketing) je to stále plne OK.
Moje autá:
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010
Re: Dekarbonizacia motora - skusenosti?
Mna vyšla výmena oleja v automate preplachom na 240€-servis pre utomaty. V Bratislave v neautorizovanom servise chceli 350€.
Re: Dekarbonizacia motora - skusenosti?
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vit ... 10-000-km/. - na margo témy. Stačí prečítať hneď začiatok článku.. Vystihujú presne moje slová ktoré som tu nedávno písal.
Moje autá:
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010