Zdravím všetkých
Stala sa mi zaujímavá vec.
Mám staršiu Corsu B z roku 1996 s motorom X12SZ.
Jedného rána, som naložil decká že ich odveziem do školy. Otočím kľúčom a - nič. Auto nenaštartovalo. Pritom večer som úplne bez problémov odparkoval po 50 km ceste.
Štartér točil, kontrolky svietili ako obyčajne, nič neblikalo, ale motor proste nenaskočil.
Poobede som sa na to pozrel a zistil som nasledovné.
Vyblikalo mi chybový kód 25 - príliš vysoké napätie vstrekovacieho ventilu (je tam len jeden).
A mala pravdu, na ventile na oboch kontaktoch bolo 12V. RJ ho skrátka neprizemnila, čím ventil nezopol. Samotný ventil po pripojení na baterku spínal.
Otvoril som teda riadiacu jednotku a bol tam! Odpálený spínací tranzistor (inak jedna z mála súčiastok, ktorá sa vôbec dá vymeniť).
Po výmene sa správal OK.
Pripojený ventil začal cvakať. Paráda. Ale....
Motor opäť nenaštartoval.
Prečo bol tranzistor v RJ odpálený?
Ďalej som zistil že ventil po zobnutí neskutočne hreje - nedá sa udržať v ruke.
Samozrejme hreje aj vymenený tranzistor v RJ (ale keďže som dal výkonnejší, zatiaľ drží).
Samotný ventil má odpor cievky 1,58 ohm, takže ním preteká prúd 5,6A. To sa mi zdá príliš. Je to normálne?
Ďalšia vec je prečo ani tak motor nenaskočil. Nejaké nápady?
Jedného rána jednoducho nenaštartovala (+oprava RJ Multec)
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Jedného rána jednoducho nenaštartovala (+oprava RJ Multe
Ešte doplním fotografie otvorenej RJ (Multec) s označeným vadným tranzistorom pre prípad, že by niekto trpel podobnou poruchou.
Pôvodný vadný typ IRF9611 bol teda vymenený za IRF9520.
A aby som nezabudol, na Corse som objavil ďalšiu chybu - nefunkčné palivové čerpadlo (čo vysvetluje, prečo nenaštartovala )
Pôvodný vadný typ IRF9611 bol teda vymenený za IRF9520.
A aby som nezabudol, na Corse som objavil ďalšiu chybu - nefunkčné palivové čerpadlo (čo vysvetluje, prečo nenaštartovala )
Re: Jedného rána jednoducho nenaštartovala (+oprava RJ Multe
Takze po výmene palivového čerpadla Corsa opäť funguje!
A po ďalšej oprave RJ....
Stala sa totiž chyba pri predchádzajúcej oprave:
Pôvodný tranzistor nebol totiž IRF9611 (P-kanál) ale nevypátrateľný typ (N-kanál) - moja chyba.
Po náhrade za BUZ71 a výmene zhoretého rezistora R94 (pôvodná hodnota 0.103 Ohm - rezistor obmedzujúci prúd cievkou) za dobrý, RJ nabehla.
Pomohla aj diagnostika Op-Com za 17,- Eur z čínskeho dx.com, pomocou ktorej bolo treba vymazať pamäť porúch.
Táto diagnostika teda funguje aj na Corsu ročník 96.
A aby som nezabudol, vstrekovací ventil má mať odpor 2.5 až 3 Ohmy.
A po ďalšej oprave RJ....
Stala sa totiž chyba pri predchádzajúcej oprave:
Pôvodný tranzistor nebol totiž IRF9611 (P-kanál) ale nevypátrateľný typ (N-kanál) - moja chyba.
Po náhrade za BUZ71 a výmene zhoretého rezistora R94 (pôvodná hodnota 0.103 Ohm - rezistor obmedzujúci prúd cievkou) za dobrý, RJ nabehla.
Pomohla aj diagnostika Op-Com za 17,- Eur z čínskeho dx.com, pomocou ktorej bolo treba vymazať pamäť porúch.
Táto diagnostika teda funguje aj na Corsu ročník 96.
A aby som nezabudol, vstrekovací ventil má mať odpor 2.5 až 3 Ohmy.