DPF Help
Moderátor: Moderátoři
DPF Help
Zdar, mam dotaz. Mam vectru C, 2006, 1.9tdi,88 kw. Uz po několikáté se mi rozla kontrolka servisu a po 5. za sebou je to dpf filr. V servisu mi vzdy provedou regeneraci a je to na cca 700 km dobre. Pred mesicem jsem filtr sundal a procistil vypalil tech. benzinem. Ujel jsem 3000 cca km a ted znovu. Máte nejakou radu proc?? A hlavně jak z této blamáže ven. dik moc za rady
- Reklama
Re: DPF Help
Chyba může být na straně systému DPF a jeho řízení v tvém voze anebo na straně tvojí, možná jezdíš tak, že nikdy nenecháš regeneraci proběhnout/dokončit...
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: DPF Help
Taky si myslím,ze rege. Neproběhne. Ale ja se prece nebudu stěhovat abych jezdil do prace dále. Nebo je neco tu rege. podpoří??
Re: DPF Help
Jestli ji něco podpoří, netuším, spíš nee, ale jakmile započne, což se dá nějak poznat (radikální zvýšení okamžité spotřeby, změna zvuku motoru...), má (musí) se nechat proběhnout, dokončit, tedy nezastavovat a nevypínat motor, naopak pokračovat v jízdě dokonce při zvýšených otáčkách. Pokud se toto základní pravidlo nerespektuje, dopadá to mnohdy třeba i tak, jak píšeš. A jen zcela na okraj - mezi lidmi jsou vozy s naftovými motory opravdu velmi oblíbené. Jako odvěký petrolhead to do určité míry nechápu, notabéne pro některý provozní/jízdní režim jsou diesly přímo nevhodné. Ale to je prostě každého věc a rozhodnutí.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: DPF Help
Jak říkáš, zaregistroval jsem zatim jen dvakrát tuto regeneraci a samozřejmě jsem ji nechal dokoncit a delal co říkáš (nevypinal motor a jel se jeste projet). Ale za posledni 2 mesice nic.
Re: DPF Help
Už se to tu probíralo několikrát, chce to opačnou logiku uvažovaní, tedy ne jak píšeš stěhovat se dál, ale uvědomit si ještě před koupí auta na co a jak ho budu využívat. Pro diesela s DPF jsou každodenní popojížďky do práce, nebo do krámu pro rohlíky smrtelné. Podmínky pro regeneraci nenastanou a dojde k jeho ucpání. Je samozřejmé, že připadají v úvahu i další faktory, jejichž důsledkem je zvýšená kouřivost (např. netěsný EGR, prasklý mezichladič plnicího vzduchu, vytunovaný motor).
Protože kontrolovat vizuálně kdy regenerace nastane vyžaduje neustálou pozornost a sledování okamžité spotřeby, doporučuji zakoupit jednotku, která začátek regenerace pohlídá a dá vědět že tento stav nastal, tak aby nedošlo k jejímu přerušení http://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/ Dále jsou vidět i okamžité hodnoty tlaku před filtrem, což může být také velmi užitečné.
Na Německém fóru jsem našel i jeden levnější způsob a tím je zapojení červené diody na relé vyhřívání zadního skla a její umístění tak aby byla viditelná pro řidiče. Řídící jednotka pro zvýšení zátěže motoru vždy zapíná dodatečné spotřebiče aby zvýšila zatížení motoru (u VC je to právě i výhřev zadního skla).
V Tvém případě pokud dojde po 700 KM k dalšímu ucpání věnuj i pozornost dalším věcem které jsem psal výše, tedy prasklý mezichladič a stav EGR. Osobně si myslím pokud jsi experimentoval a vyplachoval DPF benzínem tak došlo k jeho nevratnému poškození. Při běžné regeneraci jsou teploty uvnitř okolo 650 st. Benzínem docílíš mnohem víc.
Ještě doporučuji přečíst tento článek ve SM : http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-64339
Protože kontrolovat vizuálně kdy regenerace nastane vyžaduje neustálou pozornost a sledování okamžité spotřeby, doporučuji zakoupit jednotku, která začátek regenerace pohlídá a dá vědět že tento stav nastal, tak aby nedošlo k jejímu přerušení http://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/ Dále jsou vidět i okamžité hodnoty tlaku před filtrem, což může být také velmi užitečné.
Na Německém fóru jsem našel i jeden levnější způsob a tím je zapojení červené diody na relé vyhřívání zadního skla a její umístění tak aby byla viditelná pro řidiče. Řídící jednotka pro zvýšení zátěže motoru vždy zapíná dodatečné spotřebiče aby zvýšila zatížení motoru (u VC je to právě i výhřev zadního skla).
V Tvém případě pokud dojde po 700 KM k dalšímu ucpání věnuj i pozornost dalším věcem které jsem psal výše, tedy prasklý mezichladič a stav EGR. Osobně si myslím pokud jsi experimentoval a vyplachoval DPF benzínem tak došlo k jeho nevratnému poškození. Při běžné regeneraci jsou teploty uvnitř okolo 650 st. Benzínem docílíš mnohem víc.
Ještě doporučuji přečíst tento článek ve SM : http://www.auto.cz/dieselova-pro-proti- ... stic-64339
Opel Vectra C Caravan 1.9 CDTI, Elegance, AFL - Bi-xenon, RDKS, DVD 90 NAVI, CID, PDC, UHP, AHS - originální nezávislé topení EBERSPÄCHER, DWA - Alarm s Dead Lock, Power Tailgate - elektické zavírání 5 dveří, Sklopné tažné zařízení ORIS, MKJ
Re: DPF Help
niečo podobné som tu písal včera ale z telefonu a niekam sa to stratilo.
Pepas je vynikajúca pomôcka - pokiaľ pasuje do tvojho auta. Ja som ju musel vyhodiť, po dvoch týždňoch pretože robila katastrofálne psie kusy v elektronike auta.
Inak informácie z nej sú hlavne u "krátkych" jazdcov nezaplatiteľné.
ad dioda - u Insignie sa dá táto LED namontovať priamo k repro na ľavej strane u bošného zrkátka, ktoré tiež RJ zapína pre zvýšenie záťaže. Myslím že vzhľadom na to, že je jedno tlačítko na súčasné zapnutie zadného skla a zrkadiel, aj RJ bude používať zapnutie všetkých týchto spotrebičov. Montáž u zrkadla znamená, že nie je potrebné nikam ťahať žiadne káble...
Pepas je vynikajúca pomôcka - pokiaľ pasuje do tvojho auta. Ja som ju musel vyhodiť, po dvoch týždňoch pretože robila katastrofálne psie kusy v elektronike auta.
Inak informácie z nej sú hlavne u "krátkych" jazdcov nezaplatiteľné.
ad dioda - u Insignie sa dá táto LED namontovať priamo k repro na ľavej strane u bošného zrkátka, ktoré tiež RJ zapína pre zvýšenie záťaže. Myslím že vzhľadom na to, že je jedno tlačítko na súčasné zapnutie zadného skla a zrkadiel, aj RJ bude používať zapnutie všetkých týchto spotrebičov. Montáž u zrkadla znamená, že nie je potrebné nikam ťahať žiadne káble...
Re: DPF Help
Vypalovaniu sadzí dopomáhaju aditíva napríklad Millers OILs DPF Cleaner alebo Pro-Tec DPF Super Clean,po použití sa mi regenerácia filtra predlžila z bežných 500 až 700 km na 1800 km. Regenerácie taktiež predlžujuje použité palivo-prémiové nafty mi ho predlžuju na cca 800-900 km. Prevažne robím kratšie jazdy 30 km,ale sledujem okamžitu spotrebu a podla udajov viem,kedy sa začala regenerácia. Tu možem odčítat i z dát teploty katalyzátora cez android app Torque. Ale v tvojom prípade bude možno problém inde a to motore už ti sem dali rady EGR,cooler a jej vedenie,zlý vstrekovač,chybné senzory u DPF-teplota spalín,tlak spalín,lamda sonda,katalyzátor.
Re: DPF Help
Na tohle mi stačí bohatě op-com (za pár peněz,kde mám údaje,jak je filtr zaplněn(na kolik %) a kdy proběhla poslední regenerace.
Navíc za ty léta mi stačí se za jízdy podívat do zrcátka a když začne Vectřice čoudit bílý saze (neboť to normálně nedělá),je to jasný signál vo co go . . .
A jak tu psali kluci,i když dojíždím k baráku a nastane to,tak šup se ještě na chvíli někam projet.
Nic složitýho . . .
Edit : příště nebuď línej a zkus hledat,je tady na toto téma kilometry příspěvků. Akorát je to plácání místa a pro mně jako pro uživatele,co vidí DPF a chce se něco dozvědět zajímavého,je to naprosto o ničem vlákno . . .
Navíc za ty léta mi stačí se za jízdy podívat do zrcátka a když začne Vectřice čoudit bílý saze (neboť to normálně nedělá),je to jasný signál vo co go . . .
A jak tu psali kluci,i když dojíždím k baráku a nastane to,tak šup se ještě na chvíli někam projet.
Nic složitýho . . .
Edit : příště nebuď línej a zkus hledat,je tady na toto téma kilometry příspěvků. Akorát je to plácání místa a pro mně jako pro uživatele,co vidí DPF a chce se něco dozvědět zajímavého,je to naprosto o ničem vlákno . . .
Insignia 118 kW ST, automat