Zdravim, tak jsem tu zase s dotazem (po dlouhe dobe ).
Chci udelat olej v automatu a to i pres to, ze mi to nekdo rozmlouval, ale takovych tady bylo, ze. Kazdopadne nektery problemy me denne nuti premyslet o tom, jestli je investice do vymeny rozumna a nebo jen vyhozeni pe ez. Mam najeto cca 150 tisic (menily se budiky, uz se nikdy nedozvim pravej stav) a kdyz prudceji zrychluju (prudceji = bez sport rezimu, proste klasicky), tak mi to pri locku na 4. kvaltu skubne a z pod auta se ozve ten vsude zminovany "kovovy" zvuk. U 3. kvaltu to nedela, nebo dela jen malo, ale u 4ky kolem rychlosti 80 a otacek 2800-3000 uz jsem se naucil sundavat nohu z plynu, aby to tak neskublo a kdyz pri prechazeni do locku nepridavam plyn, tak je vsechno v norme. Pak - kdyz je prevodovka v locku a ja pustim plyn, otacky klesnou v rozmezi od 200 do 500 (jak kdy) a kdyz chci znovu pridat, otacky o tohle rozmezi musi znovu stoupnout a pak teprve auto reaguje na plyn, takze zkratka prokluzuje hydromenic. Ma cenu menit olej vcetne filtru? Teoreticky by nova napln o plnohodnotne viskozite mohla pomoci prokluzovani hydromenice, neni tomu tak? I to skubani by mohlo byt zpusobeno nizkym tlakem, kterej muze omezovat zanesenej filtr, ale vsechno jsou to jen moje domnenky a proto jsem se uz dva tydny premlouval k tomu, abych se zeptal tady.
Snad nekdo budete vedet, predem dekuju
2.5 V6 - automat
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: 2.5 V6 - automat
Jestli to pomůže, to netuším, ale výměna náplně (obzvlášť pokud třeba nikdy měněna nebyla) je to základní, čím můžeš převodovce prospět. Jen počítej s tím, že AR25 má celkový objem náplně cca 8,5 litru, při výměně se dělá cca 4,5 litru a tedy čtyři litry zůstanou v měniči. Tedy aby to bylo co platné, bylo by asi dobré buď to nechat udělat spec. firmou, která dokáže vycucnout úplně všechno, nebo to aspoň ještě jednou otočit dokola, tedy vypustit, co půjde, dolít nový, pořádně projet a znovu... Specifikace oleje je ETL 7045 E.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: 2.5 V6 - automat
Mel jsem za to, ze 2.5 V6 ma prevodovku 4L30E, na kterou jsem i hledal komponenty jako jsou tesneni male i velke a filtr. V Kapsu mi to nacenili na cca 6,5 tis. s tim, ze olej meli za 260 Kc/l (celkem 10l) a praci za 710/hod. Ja vim, ze by to sice udelali poradne atd, ale nechce se mi za to davat "tolik", kdyz to mozna ani nepomuze, proto bych to zkusil s neci pomoci.
Re: 2.5 V6 - automat
4L30E se montovala (aspoň tedy podle oplí databáze) jen do modelů Frontera B a Monterey, v Omeze 2.5 V6 je AR25.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: 2.5 V6 - automat
Asi mas pravdu, kazdopadne ty prevodovky vypadaji podobne. Jen jsem podle obrazku zjistil, ze 4L30E ma vypustnej sroub, coz moje prevodovka nema. Tim padem bych potreboval zjistit, kde najdu komponenty na AR 25. Teoreticky by mohly byt totozny s tema na 4L30E, co myslis?