trhnutie pri akceleracii

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
kenotek
Příspěvky: 14
Registrován: 02 bře 2013, 09:26
Bydliště: Nová Paka

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od kenotek »

Colommbo píše:Nepřímý vstřik...? :?

https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1464
Opel Astra GTC 1.4 Turbo OPC Line
Reklama
 

OnMi
Příspěvky: 466
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od OnMi »

kenotek píše:
Colommbo píše:Nepřímý vstřik...? :?

https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1464
to kenotek:

ano, v tomto vláknu se řeší problém s benzinovými přímovsřikovými motory B14XFT a B14XFL -> tj. zážehový motor s přímým vstřikem aka GDI/SIDI/FSI -> see https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1%C ... A1n%C3%ADm
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

OnMi píše:Ahoj,

tak bohužel i já se přidávám. S naší Astrou-K 1.4T 92kW jsem jezdil pouze první tři tisíce km jako ‘základní’ záběh, takže jsem ji nakládal postupně. Pak jsem ji předal manželce, která s ní teď jezdí do práce. Dnes ale chtěla, abych zajel nakoupit a cestou ji natankoval a tak jsem vyrazil.

Uprostřed obce, kterou jsem projížděl, jsem dojel pomalu jedoucí auto. Jel jsem za ním až na rovinku za obcí, kde se dá dobře předjíždět a tam naplno přidal, protože v dálce už jsem viděl světla z proti. No a přesně na úrovni předjížděného auta, se stalo to, o čem se tu vede debata. Totální ztráta výkonu na cca 0,5-1 sekundu s kovovými zvuky z oblasti motoru. Naštěstí se to trochu probralo a předjíždění jsem dokončil, ale být to krizová situace, tak nevím jak by to dopadlo.

A protože byl malý provoz, zkusil jsem stejnou situaci na prázdné silnici 3x zopakovat a vždy se ti to podařilo.
Výchozí podmínky:
1. Teplota motoru 90° C
2. Okolní teplota 11° C, sucho
3. Benzín standardní N95, méně jak ¼ nádrže
4. Pouze řidič, bez nákladu
5. Rovina
6. 4. převodový stupeň
Postup testu:
1. 2000 otáček/min., konstantní rychlost, nízké zatížení motoru – jízda 10 sec.
2. Plné zatížení motoru – zvyšování otáček do cca 2,6-2,7tis.
3. Ztráta výkonu 0,5-1 sekundu, kovové zvuky z prostoru motoru
4. Dosažení 4000 otáček/min.
5. Nulové zatížení motoru až na 2000 otáček/min.

Na více opakování po cestě tam nebyla nálada, čas a chuť.

Cestou zpět jsem už s naloženým a natankovaným autem zkusil test zopakovat, ale nic. Vlivem vyšší hmotnosti už motor nešel tak rychle do otáček a plynule překonal kritické otáčky mezi 2-3tis. Zkusil jsem pak naposledy před dojezdem domů zopakovat test na mírném klesání a bingo. Opět v okamžiku, kdy šel motor v plném tahu rychle do otáček to někde kolem 2,7tis. opět cuklo.

Moje teorie (bez záruky):

Osobně si myslím, že má motor problém s modulem zapalování, který je slabý a při plné výkonu není schopen zapálit velké množství přímo vstříknutého paliva a na chvíli dojde k ‘zalití’ svíčky. Nespálené uhlovodíky ihned detekuje první lambda, provede korekci, sníží dodávku paliva a motor se tak po velmi krátké době probere. Už v průběhu záběhu (0-3000km) se mi především u studeného motoru stávalo, že při zrychlování auto v oblasti 2-3tis. ot. na chvíli ztratilo tah, ale bez klepnutí. Hodně mi to připomnělo starou studenou Š120GLS se sytičem, kde k ulití docházelo často, protože přes obtokovou klapku sytiče tam benzin tekl jako do kanálu. Ale u žádného auta se vstřikováním a ECU se mi toto nikdy nestalo.
Pokud to není modul zapalování, tak si myslím, že to bude spíše hardwarový problém. Pokud by se jednalo pouze o přehrání nové aktualizace SW ECU tak věřím, že by už za ten rok jistě byla k dispozici.
A to klepnutí při vynechání motoru je podle mne dvouhmotý setrvační, který nepobere tak rychlou změnu tahu +/- a klepne si o doraz.

(konec spekulace)

Tak jako tak zítra zavolám do servisu a objednám se na testovací jízdu s technikem. Jak už vím, s technikem to bude potřeba zkusit trochu po kopečku dolů, aby to šlo rychle do otáček. Poznámky typu to je benzinem, není to zajeté apod. neakceptuji. Předchozí Astra G X16XEL jezdila na stejný std. benzin N95 od stejné benzinky celý život (a stále ještě žije – syn sestřenice s ní dojel až do Anglie a jezdí tam s ní na nákupy). Vím, je to kompletně jiný typ motoru, ale pokud je předepsán výrobcem N95 a ten všechny parametry splňuje, tak to je problém na straně auta.

Bohužel se naplnila moje obava, že jsem porušil svoje pravidlo: „Je lepší koupit starší model z posledního roku výroby než nový model v prvním roce výroby.“

Ještě že nám zbývá stará dobrá VeCe. Jinak bych skoro začal litovat prodeje Astry G.

OnMi
Pěkný popis.
Takže k tomu by sedělo i to, že to s lepším palivem třeba neudělá, protože to se lépe spaluje?
I ten cvakavý zvuk by asi seděl na setrvačník. Ale to mu asi nedělá moc dobře, že..

Jinak mě to teda dělá i do kopce a i naložený, když ty otáčky nijak neletí. Ale to se nevylučuje s tvojí teorií.
Na UK fóru jedne člověk pozoruje bílý dým z výfuku, když se to děje - to je tedy to nespálené palivo asi?
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Uživatelský avatar
Hardy
Příspěvky: 63
Registrován: 15 dub 2016, 08:38
Bydliště: Malacky / Humenné

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od Hardy »

Biely dym z vyfuku je vypalovanie skondenzovanej vody vo vyfukovom potruby...docela bezny jav asi u vsetkych aut na svete v chladnom obdobi, najviac v zime...samozrejme ak to dymi az velmi tak to moze signalizovat aj nieco horsie ako praskle tesnenie pod hlavou a teda spalovanie chlad. kvapaliny vo valci...u noveho auta ale pochybujem ze prdlo tesnenie...
Moje autá:
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 1819
Registrován: 01 úno 2012, 09:35
Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od Colommbo »

Bílý dým z výfuku a pára ze zkondenzované vlhkosti ve výfukovém potrubí v chladných dnech jsou dvě rozdílné a vcelku na první pohled rozeznatelné věci. :)
W124 E320 R6 Coupé 1994
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

Mluvím o obláčku dýmu jen při projevení této závady
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Uživatelský avatar
Tomys
Příspěvky: 83
Registrován: 15 srp 2012, 20:22

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od Tomys »

Mno, já ještě nemám vybrán servis kam budu jezdit. Auto jsem kupoval přes půl republiky od domova. Jako Pražák mám na výběr. Každopádně určitě se přidám s tím že chci vědět řešení.
Jinak mě to potkalo jen jednou. Mám 3500najeto ale pravda hodně skáču po Praze a tam není moc šancí se dostat do idealniho stavu aby to cuklo.
Co se týká jiných závad, já mám jen drnčení u výfuku...v kabině je klid, pravda dětem ve dveřích láhve s pitím umí pěkně lehce rezonovat.
Lícování - pravda detail pod světly není moc hezký, ale tak nějak nevím co s tím. To není na reklamaci.
Jinak kovoý zvuk od motoru...setrvák je pěkná úvaha..osobně netuším jestli mají naše auta dvouhmotu.
Ja se přiklonil spíše k nějaké napínací kladce, která dostane pěknou prdu, když se toto stane.
Nevim, spekuluju.
Astra K ST , 1.4 Turbo 125k , Innovation, 17"
OnMi
Příspěvky: 466
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od OnMi »

mattonecz píše: ...
Jinak mě to teda dělá i do kopce a i naložený, když ty otáčky nijak neletí. Ale to se nevylučuje s tvojí teorií.
Na UK fóru jedne člověk pozoruje bílý dým z výfuku, když se to děje - to je tedy to nespálené palivo asi?
Netvrdím, že to nedělá i v jiných jízdních režimech. Ona příprava směsi pro GDI/SIDI je totiž často v rozdílná v různých jízdních režimech. Přečíst se toho dá na internetu mnoho. Jen jsem chtěl popsat, za jakých podmínek jsem byl schopen problém nasimulovat. Možná to ostatním pomůže (možná ne). Je to však dobrý výchozí bod pro jednání se servisem. Přeci jenom live ukázka problému servisnímu technikovi se zápisem do servisního protokolu bude něco znamenat při případné další reklamaci (třeba uvolněného setrvačníku nebo nedej bože prasklé kliky). Ty kovové zvuky při ztrátě výkonu nevěstí nic dobrého. A každý takový torzní kmit ničemu na životnosti jistě nepřidá.

Ad. obláček - no nevím, nic jsem neviděl, byla už tma, ale množství paliva nespáleného během těch cca 50 otáček bez zápalu podle mne bude těžko pozorovatelné ve formě obláčku. Ale jak jsem psal, zatím jsou to jen spekulace...

Uvidíme, kam se to pohne.

OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Uživatelský avatar
yggdrasilsk
Příspěvky: 164
Registrován: 28 dub 2016, 14:20

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od yggdrasilsk »

Diera pod svetlom nie je na reklamaciu? Take auto s takym licovanim ti ukazovali v showroome? Taky grc aky mam ja zajtra reklamujem. A nedoliehajuce zadne dvere na strane vodica su tiez ok? A radio kt nevie ulozit stanice hoci je hatchback uz takmer rok k dispozicii je tiez ok? Pre mna teda nie!!
VW Golf 6 Variant 1.6 TDi
Opel Astra-K ST Inovation 1.4T už doma
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

koukal sem ještě na ty světla a díra tam je, ale nekoukal sem na MY17 v showroomu jestlije to lepší, tak nevím
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Motory“