Načipovanie motora
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Načipovanie motora
Má už niekto skusenosti z načipovaním motora? alebo poverboxom?
Premíšlam o tom ale chcem sa poradit kto ma nejaku skusenost.
Neviem komu to zverit,akej firme? Kto je v tom profík?
Neuznávam žiadnych garažových mechanikov.
Poradte nejaku profi firmu z dobrým hodnotenim a ohlasom.
Dakujem za každu radu.
Premíšlam o tom ale chcem sa poradit kto ma nejaku skusenost.
Neviem komu to zverit,akej firme? Kto je v tom profík?
Neuznávam žiadnych garažových mechanikov.
Poradte nejaku profi firmu z dobrým hodnotenim a ohlasom.
Dakujem za každu radu.
OPEL ASTRA 1,4 Turbo, 150k - r.v. 2015
- Reklama
Re: Načipovanie motora
Pokud máš vůz ještě v záruce (předpokládám, že ano, r.v. 2015), tož na nějaký čiptuning zapomeň a na powerbox rovnou taky i po záruce.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: Načipovanie motora
EDS Motosport,BRS,Autochip. Ale dostupnost si zisti u nich a žiadny power box nedávaj-víde ta ako dobrý chip,len výsledok je na hovno.
Re: Načipovanie motora
Brembo SV,Dík za radu. Máš tie tipy overené? Su tie firmy v pohode? Už niekto u nich čipoval?
Dávaju aj nejaku záruku?
Samozrejme že teraz ešte čipovat nechcem. Rok ešte počkám až potom by som dal nejakej solidnej firme. Na záruku to vraj nemá žiadny vplyv. Dokanca pri bežnej servisnej prehliadke to ani nezistia,jedine keby to zistovali umyselne ak by riešili nejaku poruchu motora. Keby sa tak aj stalo,tak si dam prehrat naspät pôvodny software ktory by mi mali pri čipovaní zalohovat.
Dávaju aj nejaku záruku?
Samozrejme že teraz ešte čipovat nechcem. Rok ešte počkám až potom by som dal nejakej solidnej firme. Na záruku to vraj nemá žiadny vplyv. Dokanca pri bežnej servisnej prehliadke to ani nezistia,jedine keby to zistovali umyselne ak by riešili nejaku poruchu motora. Keby sa tak aj stalo,tak si dam prehrat naspät pôvodny software ktory by mi mali pri čipovaní zalohovat.
OPEL ASTRA 1,4 Turbo, 150k - r.v. 2015
Re: Načipovanie motora
trochu by som pribrzdil
- kto ti povedal, že chipovanie motora neovplyvní záruku? Nejaká chipovacia garážová firma? Solídne chipovacie firmy poskytujú samostatnú záruku na tvoj motor
- sw updatov na dnešné autá - a ako sa zdá najmä na AstruK - je toľko, že snáď žiadna bežná prehliadka sa bez update software nezaobíde. Podľa toho čo mám počítané okolo chipovacích zázrakov na to, že máš chip príde servis ihneď keď sa im nepodarí prehrať nový originálny sw (či to je tak skutočne neviem)
- ako si necháš prehrať nazad pôvodný sw keď zostaneš stáť niekde na ceste a dovezú ťa do servisu na odťahovke? a
osobne si myslím, že po prijatí najnovšieho superzákona o zdaňovaní prepisov áut chipovanie na slovensku má ružovú a fantastickú budúcnosť.
Poznám jeden chip na Astre 1.7CDTI, vraj zvýšenie z 110 na 150k podľa chipovača. Ale majiteľ to nejako príliš nevychvaľuje, vraj snáď na diaľnici vo vyšších rýchlostiach. Takýto nárast výkonu u Astry musí byť viditeľný už pri nasadnutí do auta (mám Insigniu 130k a 170k - nebe a dudy)
tiež sa v mojom okolí pohyboval powerbox u VW, podľa všetkého dobré zníženie spotreby, na výkone to bolo poznať ťažko.
Ja by som šiel len do dvoch možností:
- chip, ktorý máš možnosť odinštalovať sám, bez opätovnej návštevy chipovača. Mimochodom, vrátenie pôvodného SW vo väčšine u chipovacích firiem nie je zadarmo.
- powerbox od vyskúšanej firmy. ten môžeš totiž kedykoľvek vyhodiť von za 5 minút a to aj pri poruche na ceste než zavoláš odťahovku.
- kto ti povedal, že chipovanie motora neovplyvní záruku? Nejaká chipovacia garážová firma? Solídne chipovacie firmy poskytujú samostatnú záruku na tvoj motor
- sw updatov na dnešné autá - a ako sa zdá najmä na AstruK - je toľko, že snáď žiadna bežná prehliadka sa bez update software nezaobíde. Podľa toho čo mám počítané okolo chipovacích zázrakov na to, že máš chip príde servis ihneď keď sa im nepodarí prehrať nový originálny sw (či to je tak skutočne neviem)
- ako si necháš prehrať nazad pôvodný sw keď zostaneš stáť niekde na ceste a dovezú ťa do servisu na odťahovke? a
osobne si myslím, že po prijatí najnovšieho superzákona o zdaňovaní prepisov áut chipovanie na slovensku má ružovú a fantastickú budúcnosť.
Poznám jeden chip na Astre 1.7CDTI, vraj zvýšenie z 110 na 150k podľa chipovača. Ale majiteľ to nejako príliš nevychvaľuje, vraj snáď na diaľnici vo vyšších rýchlostiach. Takýto nárast výkonu u Astry musí byť viditeľný už pri nasadnutí do auta (mám Insigniu 130k a 170k - nebe a dudy)
tiež sa v mojom okolí pohyboval powerbox u VW, podľa všetkého dobré zníženie spotreby, na výkone to bolo poznať ťažko.
Ja by som šiel len do dvoch možností:
- chip, ktorý máš možnosť odinštalovať sám, bez opätovnej návštevy chipovača. Mimochodom, vrátenie pôvodného SW vo väčšine u chipovacích firiem nie je zadarmo.
- powerbox od vyskúšanej firmy. ten môžeš totiž kedykoľvek vyhodiť von za 5 minút a to aj pri poruche na ceste než zavoláš odťahovku.
Re: Načipovanie motora
Sunman,dakujem za radu.
Pravdaže som uvažoval hlavne o tom poverboxe,kedže sa da za pár minut vybrat a auto ide na pôvodne nastavenia. Problém je v tom že nikto nevie poradit aky a hlavne od koho ten poverbox?
Vela odpovedí počuvam že poverbox je somarina,že to neni dobreže to neprináša taky vzkon ako slubuju,že poškodzuje motor a podobne názory.
Keby sa ozval niekto čo ma z tym dobru skusenost a povedal odkial to kupil?
Pravdaže som uvažoval hlavne o tom poverboxe,kedže sa da za pár minut vybrat a auto ide na pôvodne nastavenia. Problém je v tom že nikto nevie poradit aky a hlavne od koho ten poverbox?
Vela odpovedí počuvam že poverbox je somarina,že to neni dobreže to neprináša taky vzkon ako slubuju,že poškodzuje motor a podobne názory.
Keby sa ozval niekto čo ma z tym dobru skusenost a povedal odkial to kupil?
OPEL ASTRA 1,4 Turbo, 150k - r.v. 2015
Re: Načipovanie motora
Ty kokos keď čítam o "powerboxoch" a ešte nebodaj o tom ako to niekto niekomu doporučuje skôr než preprogramovať RJ motora u skúseného úpravcu tak by som za to rozdával normálne BAN, byť tak administrátorom...ak si niekto nechá strčiť alebo poradiť inštaláciu powerboxu do auta tak ide fakt o absolútneho amatéra čo nemá ani páru ako taká BLBOSŤ funguje...potom nech dotyčný neplače po čase ak mu v motore prepáli piest alebo dôjde k podobne závažnej chybe... Treba si o tom aspoň niečo prečítať napr. tu: http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam- ... -powerboxy a zďaleka to obísť. Najlepšou cestou zdvihnutia výkonu auta alebo upravenie RJ podľa požiadaviek zákazníka je jednoznačne premapovanie RJ odbornou firmou ktorá s tým má naozaj prax a nie u nejakého Feriho vedľa v dedine a potom vyplakávať na fórach ako mu chip skurvil motor... Na trhu je dosť kvalitných úpravcov aj v CZ/SK. Ja mám jedno z mojich áut premapované nemeckou firmou EDS a som spokojný a auto jazdí denno denne a bez problémov. Ak si niekto dáva premapovať svoj starý upotený motor pred smrťou alebo v dezolátnom stave a po chipe sa mu rozpadne tak nech sa tak isto nečuduje a nevyplakáva... A v neposlednom rade auto máš v záruke a tam to pre teba končí...po záruke si to môžeš dať spraviť ale hlavne prosím ťa, never nikomu kto ti povie že na to dostaneš záruku...ani tomu kto ti to urobil...nikdy sa ti nikto nezaručí za to že ten tvoj motor bude aj po chipe fungovať bez problémov ďalej...to je ako kúpiť si zmrzlinu, zjesť ju a potom ju ísť reklamovať že mi nechutila...absolútny nezmysel...
Moje autá:
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010
Re: Načipovanie motora
som rád že súhlasíš aspoň s tým, že každá záruka je vo väčšine len v úrovni ústnych prísľubov. Keby malo dôjsť na lámanie chleba tak hin sa ukáže.
Článok na ktorý si dal link samozrejme poznám. Je to taký istý drýst ako u všetkých ostatných skúsených čipovacích firiem. Jedni bonzujú na druhých kto to robí dobre, kto klame, kto zničil auto. O prepálenom pieste na Superbe som čítal práve na webe jednej z firiem, ktorá bonzovala na inú - chiptuning robili vraj tak, že všetky parametre zdvihli o 20%. Prišlo sa na to tak, že predĺžili napr. o 20% čas na zhasnutie svetla v kabíne po zatvorení dverí.
Takže všetci poznajú skúsené firmy - čítaj napr chipovanie vo vláknach Insignie. Sú tam spomínané asi tri - keď som si ich nechal vyhľadať veľmi zlé skúsenosti s pozitívnymi boli vždy 50:50, tak si vyber ktorá je tá správna.
Písal som tu že osobne poznám Astru s chiptuningom, pre preprogramovanie bolo treba rozobrať RJ. 40k uvádzaných navrch tam ale zrejme nie je zďaleka.
Powerbox poznám u trch ľudí - Renault, VW. Obaja si ho kúpili s tým, že mu neverili, ale skúsili s rizikom že to zahodia. Na akom princípe funguje box vieme všetci. Ale zdá sa, že u oboch použite to bolo, resp. je akceptovateľné.
Sú firmy, ktoré stavajú powerboxy pre Opel povedzme desiatky rokov a tieto boxy sa oficiálne predávali u dealerov Opel ca do roku 2008, kto chcel aj s montážou.
Za mňa jedine chip RJ, ktorý si viem odinštalovať a nahrať späť sám. U insignie po 2013 to bohužiaľ nejde. U Astry to ide napr. u 1.4T/140k -> 167k
Článok na ktorý si dal link samozrejme poznám. Je to taký istý drýst ako u všetkých ostatných skúsených čipovacích firiem. Jedni bonzujú na druhých kto to robí dobre, kto klame, kto zničil auto. O prepálenom pieste na Superbe som čítal práve na webe jednej z firiem, ktorá bonzovala na inú - chiptuning robili vraj tak, že všetky parametre zdvihli o 20%. Prišlo sa na to tak, že predĺžili napr. o 20% čas na zhasnutie svetla v kabíne po zatvorení dverí.
Takže všetci poznajú skúsené firmy - čítaj napr chipovanie vo vláknach Insignie. Sú tam spomínané asi tri - keď som si ich nechal vyhľadať veľmi zlé skúsenosti s pozitívnymi boli vždy 50:50, tak si vyber ktorá je tá správna.
Písal som tu že osobne poznám Astru s chiptuningom, pre preprogramovanie bolo treba rozobrať RJ. 40k uvádzaných navrch tam ale zrejme nie je zďaleka.
Powerbox poznám u trch ľudí - Renault, VW. Obaja si ho kúpili s tým, že mu neverili, ale skúsili s rizikom že to zahodia. Na akom princípe funguje box vieme všetci. Ale zdá sa, že u oboch použite to bolo, resp. je akceptovateľné.
Sú firmy, ktoré stavajú powerboxy pre Opel povedzme desiatky rokov a tieto boxy sa oficiálne predávali u dealerov Opel ca do roku 2008, kto chcel aj s montážou.
Za mňa jedine chip RJ, ktorý si viem odinštalovať a nahrať späť sám. U insignie po 2013 to bohužiaľ nejde. U Astry to ide napr. u 1.4T/140k -> 167k
Re: Načipovanie motora
Chlape, dúfam že len sranduješ alebo ten od koho to máš srandoval lebo očividne nemal ani páru o tom čo to mapovanie RJ je a ako sa to robí.. Nie je to len o nejakom nezmyselnom "dvíhaní parametrov" o +20% napr pretože ak by to takto spravili tak dám ruku do ohňa za to že to auto by odišlo z dielne jedine na odťahovke ak by vôbec naštartovalo... Pri riadnom mapovaní sa berie do úvahy a pracuje sa s veľa faktormi a súčiniteľmi ktoré určujú konečný výsledok...Nebudem to už viac rozpitvávať len to zhrniem. Ak si chce niekto dojebať auto nech si kúpi powerbox, ak si chce dať niekto normálne naladiť svoje auto ako sa to má a nie len tak u nejakej garážovej firmy kde sa to chlapci možno ešte len učia ale dali žlavu a majiteľ ušetrí možno 50e tak nech nevypisuje potom po fórach a nech vyhľadá radšej normálnu a skúsenú firmu a bude spokojný. Tak isto nech si predtým rozmyslí či má motor v takom stave aby aj reálne po chipe ešte ďalej fungoval...Power box je "gadžotuning" a motor to dá skôr či neskôr pocítiť. Samozrejme odkaz na článok čo som sem dal som vygooglil asi za 5 sekúnd lebo sa mi tu nechce vypisovať neviem aké odstavce...materiálu je samozrejme na čítanie až až...Sunman píše:O prepálenom pieste na Superbe som čítal práve na webe jednej z firiem, ktorá bonzovala na inú - chiptuning robili vraj tak, že všetky parametre zdvihli o 20%. Prišlo sa na to tak, že predĺžili napr. o 20% čas na zhasnutie svetla v kabíne po zatvorení dverí....
Moje autá:
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010
- Astra Coupé Turbo 2.0T (Z20LET) - EDS Stage 1 (250ps, 400NM)
- Insignia A HB 2.0CDTi (B20DTH 125kw) AT6 - rv.2016
- Insignia ST OPC (2.8T V6, 265kw - Stage 1) MT6 - rv.2010
Re: Načipovanie motora
no já s motorem 1.4T 92kW mám motor přijde mi hlavně na odpis. chip bych chtěl tak na 125kW jestli motor někdy bude ok..
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW