unik chladící kapaliny
Moderátor: Moderátoři
unik chladící kapaliny
Zdravím koupil jsem opel meriva 1,7 cdti 74kw,rv.2004,naj.255000km.Mám takový problem z unikem chadicí kapaliny teklo to pod termostatem tak jsem to všecho očistil, vyměnil jsem jednu hadici svorky překontrolaoval.Všechno bylo ok,tak jsem dolil trochu surové kapaliny(červené) do nádobky.Začal jsem jezdit a začlo to zničeho nic znova téct a co mě zarazilo že to začlo vzlínat i z chladiče.Možná je to blbost ale když jsem utahl dost víčko na nádobce tak to začalo tect a tak jsem to moc neutahoval jenom tak s citem a přestalo to tect.Prosím o radu pokud jste se stim někdo setkal napište děkuji za odpověd.
- Reklama
Re: unik chladící kapaliny
To jste se stím nikdo nesetkal?
Re: unik chladící kapaliny
ked povolíte viečko,unikne pretlak zo systému. Zrejme tam máte menčiu netesnost,ktorá sa prejaví až pri pretlaku systému-normálny a odporučaný stav. chaldiaca kvapalina pri pretlaku systému začne vriet až nad 100 stupnov celzia-závisí od pretlaku a druhu chladiacej kvapaliny,spravidla až nad 110 stupnov,pri niektorých kvapalinách a systémoch je to až 140 stupnov celzia. Na chladič použite Pro-Tec Radiator Stop Leak. Zatial mi fungoval vždy a spolahlivo,utesnil i chladič na výmenu.
Re: unik chladící kapaliny
To začne téct z chaldiče když utáhnu víc víčko nádoky,jak píšeš dát do toho něco na utěsnění chladiče.Není potom problém že auto přestane topit.Kamarád měl ten stejnej problem u megana že mu přestal topit a musel rozdělat a vyčistit chladič topení ten byl skoro uplně ucpaný...Brembo SV píše:ked povolíte viečko,unikne pretlak zo systému. Zrejme tam máte menčiu netesnost,ktorá sa prejaví až pri pretlaku systému-normálny a odporučaný stav. chaldiaca kvapalina pri pretlaku systému začne vriet až nad 100 stupnov celzia-závisí od pretlaku a druhu chladiacej kvapaliny,spravidla až nad 110 stupnov,pri niektorých kvapalinách a systémoch je to až 140 stupnov celzia. Na chladič použite Pro-Tec Radiator Stop Leak. Zatial mi fungoval vždy a spolahlivo,utesnil i chladič na výmenu.
Re: unik chladící kapaliny
Ve víčku expanzní nádobky jsou dva ventily, pře- a podtlakový. Přetlakový slouží k uvolnění nadměrného tlaku při velkém zahřátí kapaliny, podtlakový pak k vyrovnání tlaku v systému s okolním při chladnutí kapaliny. Pokud přetlakový ventil nefunguje, jak má, může se v systému za určitých okolností vytvářet nadměrný tlak ústící v únik kapaliny v místě nejmenšího odporu. Zkus vyměnit víčko nádobky za nové, nestojí to zas tolik.
Co se "utěsňovačů" chladícího systému týče, určitě bych doporučil tekutý na chemické bázi, nic sypkého. Měl jsem taky velmi drobný únik kapaliny (cca deci a půl za tisíc km) a nepodařilo se mi zjistit, odkud. Dlouho jsem váhal, jestli nějaký přípravek nalít, nakonec jsem použil tekutý od firmy TEC2000, je v systému téměř dva roky a 40tis.km a Omega chladí a topí (i těsní) zcela bez problémů.
Co se "utěsňovačů" chladícího systému týče, určitě bych doporučil tekutý na chemické bázi, nic sypkého. Měl jsem taky velmi drobný únik kapaliny (cca deci a půl za tisíc km) a nepodařilo se mi zjistit, odkud. Dlouho jsem váhal, jestli nějaký přípravek nalít, nakonec jsem použil tekutý od firmy TEC2000, je v systému téměř dva roky a 40tis.km a Omega chladí a topí (i těsní) zcela bez problémů.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: unik chladící kapaliny
Všem moc děkuji za rady,skusím vyměnit vičko.
Chladící kapalina Opel - mají dva druhy víčka, jaké vybrat?
http://www.mroauto.cz/katalog/opel/meriva/17205/100102/
Chladící kapalina Opel - mají dva druhy víčka, jaké vybrat?
http://www.mroauto.cz/katalog/opel/meriva/17205/100102/
Re: unik chladící kapaliny
obávam sa,že výmena nepomože,po zohriatí systému to začne ciect znovu. Ten Pro-Tec som použil na Suzuki SV 1000 i na Insignii a nič neupchala-tá SV má kanáliky v chladiči naozaj malé. Na Insignii už etesnil chladič 2. rok,na SV len rok-chladič stojí 1000€,druhovýroba nezohnatelná.Síce sa trochu usadí v nádržke,ale nesposobí v nej pevné usadeniny,takže toho sa bát nemusíte. Nekvalitné utesnovače skutočne možu upchat systém,Pro-Tec ale rozhodne nepatrí k šuntom-odporučil mi ho mechanik,že nikdy nebol problém. TEC 2000 do chladiaceho systému som neskušal,no čistiace aditíva do palivého systému maju bezkonkurenčné.
Re: unik chladící kapaliny
Taky nejsem nastopro přesvědčený, že výměna víčka pomůže, ale už moja stará mama hovorili "za skúšku nič nedáš"... Chladící soustava má zkrátka těsnit a šmytec. A přípravek od TEC2000 jsem zvolil právě proto, že jeho čistící produkty jsou na velmi dobré úrovni a reference mají jen ty nejlepší.
W124 E320 R6 Coupé 1994
Re: unik chladící kapaliny
Skusím koupit to víčko není drahý,pak bych musel tam něco nalejt kdyby to nepomohlo...
Re: unik chladící kapaliny
Brembo SV píše:obávam sa,že výmena nepomože,po zohriatí systému to začne ciect znovu. Ten Pro-Tec som použil na Suzuki SV 1000 i na Insignii a nič neupchala-tá SV má kanáliky v chladiči naozaj malé. Na Insignii už etesnil chladič 2. rok,na SV len rok-chladič stojí 1000€,druhovýroba nezohnatelná.Síce sa trochu usadí v nádržke,ale nesposobí v nej pevné usadeniny,takže toho sa bát nemusíte. Nekvalitné utesnovače skutočne možu upchat systém,Pro-Tec ale rozhodne nepatrí k šuntom-odporučil mi ho mechanik,že nikdy nebol problém. TEC 2000 do chladiaceho systému som neskušal,no čistiace aditíva do palivého systému maju bezkonkurenčné.
A kde seženu ten připravek do chladiče a popřípadě kolik stojí?