trhnutie pri akceleracii

Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři

Odpovědět
kisond
Příspěvky: 21
Registrován: 14 lis 2016, 14:45

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od kisond »

Zdravím,
Přidávám svoji teorii jedná se čistě o spekulaci. Dle mého názoru za vše může Euro6. Jakmile se dá plný plyn řídicí jednotka na základě dat z elektronického plynu zvolí určitou matici/mapu paliva a vzduchu. Podle mě je matice zvolena poněkud nešťastně a ve zmiňovaných otáčkách to utne jedna z lambda sond, která zaznamená bohatou směs a díky Euro6 celé utne aby nebyly vysoké emise. Řídicí jednotka v ten moment neví co dělat a proto s časovým odstupem přeskočí na další řádek matice. Slyšitelná rezonance rovněž nemusí být problém, neb se může jednat třeba i o plastový díl (prostě cokoli co je poblíž motoru) co má mezní rezonanční frekvenci zrovna na inkriminovaných otáčkách a je zrovna ve slyšitelném spektru.
Čidlo vibrací s tím nemá podle mě nic společného ano pokud vyhodnocuje špatně řídicí jednotku to poblázní ale toto vše zaznamená data log a bude viditelné v diagnostice.
Bohužel v tento moment je to poměrně „dobrá“ závada pro OPEL. Zákaznici si stěžují, ale bohužel nemají to jak dokázat, jedna se o tak ojedinělou, specifickou chybu a co je horší špatně simulovatelnou, že v tuto chvíli s tím pomalu nic neuděláme a obavám se, že oprávněna reklamace nebude uznána.
Jediná možnost je znát přesně za jakých okolnosti jev se vyskytuje tj. nasimulovat ho. A hlavně umět ho před servisem nasimulovat, kdy o to požádají. Druhá věc je vše zachytit na video a doložit spolu s VIN auta pro prozkoumání zkušeným mechanikem třeba RomanK z Brna je zde na fóru.
Reklama
 

mia
Příspěvky: 201
Registrován: 25 říj 2016, 11:13

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mia »

kisond, zdá sa výborný postreh, ja si tiež myslím, že za všetkým hľadaj veľmi prísnu normu euro6. Pri 1,4T 110kW a 250Nm je zrejme už celkom problém ustrážiť emisie. Zrejme preto starší 1,4T 103kW 200Nm (vyrábaný v rakúsku) s tým problém nemá. Proste sa opičil parametrami za VW a tak má podobné problémy. Zrejme prišli na to, že "nafúkať" malý objem na veľký výkon asi emisiam moc neprospieva a tak sa pripravuje 1,5T jak u VW tak aj u Oplu. Ford na to prišiel už skôr ;)
Zrejme Opel by vedel veľmi rýchle tento problém vyriešiť, ale to by musel ísť s krúťakom poťažmo aj s výkonom o niečo dole :!: A to si bohužial nemôže dovoliť, hrozili by mu žaloby :ugeek:
Ale je to čiste len moja špekulácia
Naposledy upravil(a) mia dne 21 pro 2016, 09:41, celkem upraveno 1 x.
tosen
Příspěvky: 29
Registrován: 22 čer 2016, 13:15

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od tosen »

nie je potreba nic simulovat, stacilo by dokopat servis aby rozobral motor a pozrel na piesty. Niekde davnejsie tu bolo aj foto piestu, kde sa vyskytoval tento problem a bolo na nom evidentne vidiet ze s motorom nie je nieco v poriadku.
Takze len najst sposob aby sa servis do toho motora pozrel.
Opel Astra-K ST Innovation, 1.4T 92kW
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

v Srbovi sem se ptal jestli by to byli ochotný udělat nebo jestli na to potřebujou nějakej důvod a vypadalo to že by se nechali ukecat.
já si tam nechám přezout gumy a asi i udělat olej tak by to mohli vzít při tom
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
OnMi
Příspěvky: 466
Registrován: 11 úno 2013, 20:54
Bydliště: JM kraj

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od OnMi »

tosen píše:nie je potreba nic simulovat, stacilo by dokopat servis aby rozobral motor a pozrel na piesty. Niekde davnejsie tu bolo aj foto piestu, kde sa vyskytoval tento problem a bolo na nom evidentne vidiet ze s motorom nie je nieco v poriadku.
Takze len najst sposob aby sa servis do toho motora pozrel.
Ahoj,

rozdelani motoru dokud 'pouze' skube a klepe, ale nerozsvecuje se kontrolka ECU je nesmysl. V tu chvili je 'zatím' mechanicky vse v poradku. Praskly pist je az konecne stadium v dusledku detonačního spalovani (LSPI) a pak je uz vse zcela zrejme. Otazka je jen jak dlouho je motor schopen snášet detonacni spalovani. Pokud prezije 20-30 tis. tak jako ty na UK foru, je to nase plus, protože to většina lidi udeje do dvou-tri let. Pak ma Opel problém. Pokud je bude trvat dele a vyjde to po 3-5lete zaruce, mame smulu my. To je oc tu bezi. Jsem v kontaktu s několika soudnimi znalci a problém se snazim aktivne resit. Ještě je tu moznost hromadne zaloby. Pracuji na tom. Kazdopadne to snadne a rychle nebude.

OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Uživatelský avatar
trembel
Příspěvky: 81
Registrován: 24 črc 2016, 06:56

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od trembel »

Mne sa trhanie objavilo po asi 8-9 tis. kilometroch, niekedy 1x za tyzden, inokedy 3x za den. Ked som to v servise reklamoval, tvrdili, ze je to kvalitou benzinu a nejake vzorky (nie moje) posielali do DE a ze mam tankovat 98. Pri 18500 som bol na vymenu oleja a odvtedy sa mi trhanie neprejavilo ani raz, aj ked som to skusal vyvolat. Od vymeny som najazdil 2000 km.
Astra K ST, 1.4 92kW, Innovation, MY16.5
Zafira B, 1.7cdti 92kW, Enjoy+, Astra H Caravan, 1.7cdti 74kW, Enjoy
2x Astra G Caravan, 1.4 16v 66kW, 2x Astra F 1.4 16v 66kW/1.6i 55kW
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

mě čeká olej při stejných KM tak uvidíme. jakej zvuk má tvůj motor na volnoběh? mě to dost hlasitě cvaká což nedělalo. i když sem dolil 0,4 litru oleje tak to neutichlo
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Uživatelský avatar
trembel
Příspěvky: 81
Registrován: 24 črc 2016, 06:56

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od trembel »

Teraz, ked je chladnejsie tak prvych par minut trochu bzuci, ale nie na volnobehu, len v otackach nad. Po zohriati OK.
Astra K ST, 1.4 92kW, Innovation, MY16.5
Zafira B, 1.7cdti 92kW, Enjoy+, Astra H Caravan, 1.7cdti 74kW, Enjoy
2x Astra G Caravan, 1.4 16v 66kW, 2x Astra F 1.4 16v 66kW/1.6i 55kW
Uživatelský avatar
mattonecz
Moderátor
Příspěvky: 2267
Registrován: 06 čer 2016, 16:19
Bydliště: Praha

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od mattonecz »

to bzučení znám.
mám na mysli když otevřeš kapotu a vyloženě posloucháš motor. dřív běžel krásně teď je takový hlučný.
kámoš technik teda řikal že to není nic strašnýho ale rád za to nejsem
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
sladas opc
Příspěvky: 1026
Registrován: 08 bře 2011, 10:26

Re: trhnutie pri akceleracii

Příspěvek od sladas opc »

kisond píše:Zdravím,
Přidávám svoji teorii jedná se čistě o spekulaci. Dle mého názoru za vše může Euro6. Jakmile se dá plný plyn řídicí jednotka na základě dat z elektronického plynu zvolí určitou matici/mapu paliva a vzduchu. Podle mě je matice zvolena poněkud nešťastně a ve zmiňovaných otáčkách to utne jedna z lambda sond, která zaznamená bohatou směs a díky Euro6 celé utne aby nebyly vysoké emise. Řídicí jednotka v ten moment neví co dělat a proto s časovým odstupem přeskočí na další řádek matice. Slyšitelná rezonance rovněž nemusí být problém, neb se může jednat třeba i o plastový díl (prostě cokoli co je poblíž motoru) co má mezní rezonanční frekvenci zrovna na inkriminovaných otáčkách a je zrovna ve slyšitelném spektru.
Čidlo vibrací s tím nemá podle mě nic společného ano pokud vyhodnocuje špatně řídicí jednotku to poblázní ale toto vše zaznamená data log a bude viditelné v diagnostice.
Bohužel v tento moment je to poměrně „dobrá“ závada pro OPEL. Zákaznici si stěžují, ale bohužel nemají to jak dokázat, jedna se o tak ojedinělou, specifickou chybu a co je horší špatně simulovatelnou, že v tuto chvíli s tím pomalu nic neuděláme a obavám se, že oprávněna reklamace nebude uznána.
Jediná možnost je znát přesně za jakých okolnosti jev se vyskytuje tj. nasimulovat ho. A hlavně umět ho před servisem nasimulovat, kdy o to požádají. Druhá věc je vše zachytit na video a doložit spolu s VIN auta pro prozkoumání zkušeným mechanikem třeba RomanK z Brna je zde na fóru.
proc by nemelo cidlo klepani s timto nic spolecneho???cidlo klepani dava impuls jednotce a ta nastavuje zapalovani..
mechanik zazil i porblem kdy vymenil cidlo a vse bylo ok a pritom diagnostika nic neukazala..
Opel astra K 1.4turbo 110kw..dynamic..led matrix,navi,18bicolor atd..
Odpovědět

Zpět na „Astra K - Motory“